Τα τελευταία χρόνια η ΚIA έχει διαγράψει μία συνολικά εντυπωσιακή πορεία, τόσο σε ότι έχει να κάνει με τον αριθμό των νέων μοντέλων που έχει παρουσιάσει σε διάφορες κατηγορίες, όσο κυρίως σε ότι αφορά στη ποιότητα αυτών και μάλιστα σε όλους τους τομείς. Άλλωστε κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι το γεγονός πως το νέο KIA Sportage κέρδισε και μάλιστα με διαφορά τον τίτλο του «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2023 ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ». Μία από τις πλέον ολοκληρωμένες προτάσεις της Κορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίες είναι το XCeed, το οποίο πλέον δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, καθώς έχει ήδη διαγράψει μία πάρα πολύ καλή εμπορική πορεία στη χώρα μας.
Αυτό διότι οι άνθρωποι της ΚΙΑ έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό για τη δημιουργία του XCeed και αυτό φαίνεται τόσο με τη πρώτη ματιά και αφορά στη σχεδίαση, όσο κυρίως στη ποιότητα που το χαρακτηρίζει καθώς και στον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρεται στο δρόμο. Αυτή τη φορά στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε την έκδοση με τον καινούριο κινητήρα βενζίνης των 1.5 λίτρων ο οποίος συνδυάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V. Πάμε όμως να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και με τη σειρά.
Γνώριμη πλέον η εξωτερική του σχεδίαση
Η εξωτερική εικόνα του XCeed βρίσκεται πλέον στη φάση της ωριμότητάς της. Στη πράξη αυτό σημαίνει πως αφενός η εικόνα του είναι γνωστή και οικεία για τους περισσότερους από εμάς, αφετέρου εξακολουθεί να είναι φρέσκια και καλαίσθητη. Αυτό διότι οι σχεδιαστές του κατάφεραν να του χαρίσουν μία ιδιαίτερη αρμονία στις γραμμές του καθιστώντας το ως ένα από τα πλέον όμορφα κροσσόβερ. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (184 χιλιοστά) σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες διαστάσεις του αυτοκινήτου (4,395 μήκος, 1,826 πλάτος και 1,483 μέτρα ύψος) δημιουργούν μία εικόνα ενός κόμπακτ αυτοκινήτου, με πολύ έντονη προσωπικότητα.
Tα προστατευτικά που υπάρχουν περιμετρικά του αμαξώματος και το «πάντρεμα» του μαύρου πλαστικού με το αλουμίνιο, αποδεικνύουν στη πράξη πόση δουλειά υπάρχει πίσω από την εικόνα του XCeed. Mία δουλειά η οποία ολοκληρώνεται από τις πολύ όμορφες 18άρες ζάντες της πλούσιας έκδοσης του αυτοκινήτου της δοκιμής μας.
Σύγχρονο και πολύ ποιοτικό
Οι άνθρωποι της ΚIA δεν περιόρισαν τη προσπάθειά τους στην εξωτερική εικόνα του αυτοκίνητου, αλλά τη συνέχισαν και μάλιστα θα λέγαμε με περισσότερη ένταση και στο εσωτερικό του XCeed. Eκτός από έμφαση στη σχεδίαση, ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε και στην απτή ποιότητα τόσο των υλικών όσο και της κατασκευής. Ξεκινώντας από το σχεδιαστικό κομμάτι, τις εντυπώσεις κλέβει η μακρόστενη, προαιρετική οθόνη 10,25 ιντσών με το πολύ καλό μενού και τα γραφικά. Φυσικά, υπάρχει πλήρης εξοπλισμός, με όλες τις δυνατότητες συνδεσιμότητας smartphones, τα πολλά και εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης στα οποία περιλαμβάνεται και αυτό της ημιαυτόνομης οδήγησης, το προαιρετικό ηχοσύστημα της JBL αλλά και εξελιγμένο σύστημα infotainment.
Από την θέση του οδηγού υπάρχει μια crossover αίσθηση στην οδήγηση που στη πράξη σημαίνει πως δεν κάθεσαι τόσο χαμηλά όπως στο Ceed αλλά ούτε και ψηλά όπως σε ένα Sportage. Στην πλούσια έκδοση της δοκιμής μας τα καθίσματα παρέχουν εξαιρετική πλευρική πρόσφυση. Στον τομέα των διαθέσιμων χώρων, αυτοί είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου. Στη πράξη αυτό σημαίνει πως οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετή απόσταση για τα γόνατά τους και υπό προϋποθέσεις μπορούν να φιλοξενηθούν ακόμη και τρείς.
Τα 426 λίτρα του πορτ μπαγκάζ είναι επίσης μία πολύ καλή χωρητικότητα ενώ η μελετημένη σχεδίαση του στα άκρα βολεύει στην μεταφορά αρκετά ογκωδών αντικειμένων. Μάλιστα αν διπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, που για πρώτη φορά σε Kia διαιρούνται σε τρία τμήματα (40:20:40), μπορούν να μετακινηθούν αντικείμενα με συνολικό όγκο έως και 1.378 λίτρα.
Συνδυάζονται σωστά
To αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε τον καινούριο κινητήρα βενζίνης των 1.5 λίτρων Τ-GDI με το σύστημα CVVD που μεταβάλλει συνεχώς τη διάρκεια των βαλβίδων για να συνδυάζεται η υψηλή ισχύς με την οικονομία και τους χαμηλούς ρύπους. Συνδυαζότανε δε με το χειροκίνητο κιβώτιο iMT έξη σχέσεων, με τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη που ενεργοποιείται με ηλεκτρομοτέρ. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο αποδίδει 160 ίππους και 253 Nm ροπής ενώ χάρη στην ύπαρξη και μία μικροϋβριδικής ηλεκτρικής υποβοήθησης 48V, η κατανάλωση κατά τη διάρκεια των περίπου 2000 χιλιομέτρων της δοκιμής μας, κυμάνθηκε στη περιοχή των 7.9 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα, με σβέλτους ρυθμούς κίνησης σε κάθε κατάσταση. Τιμή απόλυτα ικανοποιητική για ένα τέτοιο όχημα.
Για πολλά άνετα χιλιόμετρα
Για ακόμη μία φορά οδηγώντας ένα κροσσόβερ μοντέλο, αναρωτιόμαστε το λόγο ύπαρξης των SUVs αν δεν είναι τετρακίνητα και αν ο οδηγός δεν είναι λάτρης των εκτός δρόμου διαδρομών. Αυτό διότι η αίσθηση που σου προσφέρει το XCeed είναι παντού εξαιρετική. Οι μηχανικοί του κατάφεραν να βρούνε τη χρυσή τομή στη ρύθμιση της ανάρτησης ανάμεσα σε μαλακή, ως κροσσόβερ και σκληρή, για να του δώσουν και μία σπορ νότα. Ακόμη και στις πιο δύσκολες εγκάρσιες ανωμαλίες έχει το απαιτούμενο βάθος απόσβεσης και το αυτοκίνητο περνά εντυπωσιακά άνετα πάνω από τις πάμπολλες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Μάλιστα o crossover χαρακτήρας του μερικές φορές σε κάνει να ξεχνάς την σχετικά μεγάλη απόσταση που έχεις από το έδαφος για να περνάς από διάφορα εμπόδια ή για μια άνετη βόλτα σε χωματόδρομους, χάρη και στις μεγαλύτερες διαδρομές της ανάρτησής και στα υδραυλικά στοπ των αμορτισέρ που απορροφούν πιο αποτελεσματικά τις ανωμαλίες.
Επιπλέον οι 18άρες ζάντες του αυτοκίνητου της δοκιμής μας, δεν προβληματίσουν σε καμία περίπτωση. Οδηγώντας το σε κλειστά κομμάτια διαπιστώνεις πως το XCeed είναι ευχάριστο στις στροφές και παίρνει λογικές κλίσεις ενώ για να φτάσεις στα όρια του αυτοκινήτου θα πρέπει να υπερβάλλεις πολύ και να ξεχάσεις πως οδηγείς ένα κροσσόβερ και όχι μία σπορ κατασκευή. Το τιμόνι έχει πολύ καλή πληροφόρηση και παρά μια κάπως τεχνητή αίσθηση γύρω από την ευθεία, τα φρένα είναι δυνατά. Απροβλημάτιστο και κυρίως άνετο και ευχάριστο είναι και το ταξίδι στην εθνική οδό, με την ποιότητα κύλισης να βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο και την ηχομόνωση της καμπίνας να αποδεικνύεται το ίδιο ποιοτική με το υπόλοιπο σύνολο. Επιπλέον ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και τρία οδηγικά προφίλ (Eco, Normal, Sport) προκειμένου να επιλέγει ανάλογα με τις ανάγκες του και τις διαθέσεις του.
Εν κατακλείδι αυτό που έχουμε να πούμε από τη δοκιμή και του βενζινοκίνητου ΚIA XCeed, είναι πως αποτελεί μία εξαιρετική λύση ανάμεσα σε ένα κλασικό πεντάθυρο hatchback μοντέλο και σε ένα SUV. Στο δρόμο είναι άνετο και απολαυστικό, ενώ η απόσταση των 18.4 εκατοστών από το έδαφος θα σας πάει και σε βατούς χωματόδρομους. Τα 24690 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει το XCeed με τον 1.5 κινητήρα βενζίνης, είναι ένα πολύ λογικό ποσό, ενώ εκτός όλων των παραπάνω θα πρέπει να προσθέσετε και το γεγονός πως ως KIA συνοδεύεται και από επτά χρόνια εργοστασιακή εγγύηση.