Kia Tasman – Είναι εκκεντρικό και το χαίρεται!

Kia Tasman – Είναι εκκεντρικό και το χαίρεται!

Κάθε φορά που η Kia παρουσιάζει ένα νέο μοντέλο, ένα είναι σίγουρο, δεν θα είναι βαρετό! Τα παραδείγματα είναι πάρα πολλά, πρόσφατα και μη και σε αυτά προστίθεται ένα μοντέλο το οποίο λόγω της φύσης της κατηγορίας, δεν περιμένεις πολλά αλλά η κορεατική εταιρία κατάφερε να αποτυπώσει με πολύ μεγάλη ευκρίνεια την ταυτότητα της. Ο λόγος για το ολοκαίνουριο Kia Tasman, ένα μεσαίο pickup το οποίο μπορεί να μην κυκλοφορήσει στην ελληνική (ή έστω την ευρωπαϊκή) αγορά καθώς θα είναι διαθέσιμο στην Αυστραλία, την Αφρική και την Μ. Ανατολή αλλά έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον και ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο το παρουσιάζουμε.

Η Kia ανακοίνωσε ότι το νέο Tasman θα λανσαριστεί σε μονοκάμπινη, διπλοκάμπινη και “γυμνή” έκδοση αλλά δεν είναι αυτό το μεγάλο ατού του, ούτε είναι αυτό που του επιτρέπει να ξεχωρίζει από το πλήθος. Η Kia ποντάρει πολλά στην εκκεντρικότητα του Tasman. Από όποια γωνία και να το κοιτάξεις, έχει κάτι να προσφέρει – ακόμα και το πίσω μέρος, που αντικειμενικά είναι αυτό που “δένει τα χέρια” των σχεδιαστών σε ένα pickup, είναι ιδιαίτερο και δεν μοιάζει με τίποτα άλλο στην αγορά. Δεν είναι μόνο το τεράστιο, εντυπωμένο σήμα της Kia στην πίσω πόρτα, ούτε το “Tasman” που αναγράφεται με μεγάλα γράμματα, αλλά ο συνδυασμός των πολύγωνων φωτιστικών σωμάτων, η οροφή με την… περίεργη κλίση και φυσικά, τα χαρακτηριστικά φτερά. Η κορεατική εταιρία γνωρίζει ότι η συγκεκριμένη επιλογή είναι πολωτική και προσφέρει μία πιο συμβατική, με πλαστικά προστατευτικά όχι μόνο στο πάνω μέρος του φτερού αλλά σε ολόκληρο τον θόλο. Κι αν οι σχεδιαστές κατάφεραν να κάνουν το πίσω μισό του Tasman να ξεχωρίζει, λες να μην το έκαναν και για το εμπρός; Μπορεί να είναι έρωτας με την πρώτη ματιά. Μπορεί να το απεχθάνεσαι. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δύσκολα μπορεί να αφήσει κάποιον αδιάφορο και αυτή η πόλωση είναι συνειδητή απόφαση της Kia. Το μόνο που μένει να δούμε είναι το αν το Tasman θα είναι επιτυχία όπως ήταν η πρώτη γενιά του Nissan Juke πχ, ή αν ο κόσμος θα του γυρίσει την πλάτη.

Σε αυτό θα διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό οι δυνατότητες του νέου pickup. Πάνω σε αυτό το θέμα, να αναφέρουμε ότι το Kia Tasman βασίζεται σε ένα παραδοσιακό πλαίσιο τύπου σκάλας και εξοπλίζεται είτε με έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 2.5 λίτρων ο οποίος είναι ικανός για 281 ίππους και 421 Nm ροπής, είτε με έναν turbodiesel 2.2 λίτρων που προσφέρει 210 ίππους και 441 Nm ροπής. Αμφότεροι συνδυάζονται με ένα 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο (σε κάποιες αγορές ο πετρελαιοκινητήρας μπορεί να συνδυαστεί με ένα μηχανικό 6-τάχυτο) ενώ στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις πέραν της βασικής είναι και το σύστημα τετρακίνησης. Από το πακέτο δεν θα μπορούσαν να λείπουν καλούδια όπως η μεταβλητή κατανομή ροπής, το ηλεκτρονικό μπλοκέ πίσω διαφορικό στην πιο off-road “X-Trek” έκδοση και το σύστημα Ground View Monitor που προβάλλει το έδαφος μπροστά από το αυτοκίνητο στις εσωτερικές οθόνες.

Σύμφωνα με την Kia, το Tasman είναι ικανό για ωφέλιμο φορτίο της τάξης των 1.195 κιλών, μπορεί να ρυμουλκήσει έως 3.5 τόνους ενώ η καρότσα έχει μήκος 1.512 x 1.572 x 540 (μήκος, πλάτος και βάθος) που σημαίνει ότι παρέχει κορυφαία για την κατηγορία χωρητικότητα 1.173 λίτρων!

Το θέμα είναι ότι όσο ο οδηγός βρίσκεται στην καμπίνα, δεν νιώθει ότι έχει στα χέρια του ένα πραγματικά σκληροπυρηνικό pickup. Το νέο Tasman είναι εξίσου απλό όσο και σκληροτράχηλο. Προσφέρει τεχνολογία, πρακτικότητα και πολυτέλεια αλλά περιτυλιγμένα με τον μανδύα ενός… εργάτη. Μπροστά στον οδηγό υπάρχει μία τριπλή οθόνη που αποτελείται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12.3 ιντσών, μία μικρή οθόνη 5 ιντσών μέσω της οποίας οι επιβάτες χειρίζονται το σύστημα κλιματισμού και μία επιπλέον οθόνη 12.3 ιντσών για το σύστημα infotainment. Στον κατάλογο των extras βρίσκουμε απρόσμενα πράγματα για pickup, όπως το premium ηχοσύστημα της Harman Kardon ενώ ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί τόσο στην βιωσιμότητα, με ανακυκλωμένα και ανακυκλώσιμα υλικά, όσο και στην ευρυχωρία με κορυφαίους για την κατηγορία χώρους για τους επιβάτες! Είναι κρίμα που όπως έχει η κατάσταση σε αυτό το σημείο το Kia Tasman δεν προορίζεται για την ευρωπαϊκή αγορά. Θα ήταν μία πολύ ενδιαφέρουσα προσθήκη στην οικογένεια της κορεατικής μάρκας…

Prev Post Lancia Gamma – Έρχεται το 2026 η ηλεκτρική ναυαρχίδα
Next Post Ένα plug-in Roewe έγραψε ιστορία με 2.208 χλμ αυτονομίας!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook