Όταν η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από τον εξηλεκτρισμό, η Kia δεν αστειεύεται. Έχει ήδη κάνει τα πρώτα βήματα στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης με τα EV6 και EV9 αλλά στοχεύει σε πωλήσεις της τάξης του 1 εκατομμυρίου ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2026 και των 1.6 εκατομμυρίων μέχρι το 2030 οπότε η στρατηγική της αντικατοπτρίζει τις φιλοδοξίες της. Γι’ αυτό στην φετινή “EV Day” δεν αρκέστηκε στις πρεμιέρες των Concept EV3 και Concept EV4 αλλά μας παρουσίασε και την έκδοση παραγωγής του EV5 που είχε πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του σε μορφή πρωτότυπου τον περασμένο Μάρτιο.
Έτσι λοιπόν, μάθαμε ότι το Kia EV5 χρησιμοποιεί μία τροποποιημένη εκδοχή της E-GMP αρχιτεκτονικής του Hyundai Motor Group. Για την ακρίβεια, το σύστημα 800V που χρησιμοποιείται τόσο στο EV6 όσο και στο EV9 αντικαταστάθηκε με ένα 400V επιτρέποντας στην κορεατική εταιρία να μειώσει το κόστος του οχήματος αλλά ταυτόχρονα, να περιορίσει τις δυνατότητες ταχείας φόρτισης της μπαταρίας. Επίσης, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα μέλη της “EV” οικογένειας, οι δικίνητες εκδόσεις του Kia EV5 θα διαθέτουν έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα και όχι στον πίσω. Από εκεί και πέρα, η εταιρία ανακοίνωσε ότι τουλάχιστον 3 διαφορετικές εκδόσεις του EV5 θα γίνουν διαθέσιμες στην αγορά: η standard, η long-range και η τετρακίνητη long-range. Το βασικό μοντέλο θα εξοπλίζεται με μία μπαταρία 58 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων ενώ στην long-range έκδοση, ο ηλεκτροκινητήρας παραμένει ίδιος αλλά η μπαταρία αντικαθίσταται με μία 81 kWh. Στην τετρακίνητη έκδοση δε, η μπαταρία των 81 kWh παραμένει, όπως και ο ηλεκτροκινητήρας των 218 ίππων στον εμπρός άξονα αλλά προστίθεται ένας επιπλέον ηλεκτροκινητήρας στον πίσω για συνδυαστική ιπποδύναμη της τάξης των 306 ίππων. Σύμφωνα με την Kia δε, η αυτονομία του κάθε μοντέλου “θα προσαρμόζεται σύμφωνα με τις απαιτήσεις της εκάστοτε αγοράς”, χωρίς να παρέχει επιπλέον πληροφορίες σχετικά με το τι σημαίνει ακριβώς αυτό.
Όλες οι εκδόσεις θα εξοπλίζονται με μία “προηγμένη αντλία θερμότητας” που θα διαχειρίζεται την θερμοκρασία της μπαταρίας εξασφαλίζοντας σταθερή απόδοση ανεξαρτήτως εξωτερικών συνθηκών και όλες οι εκδόσεις θα διαθέτουν σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση με λειτουργία οδήγησης με ένα πεντάλ που η Kia ονομάζει “i-Pedal”. Όσον αφορά στο design, το Kia EV5 έχει κληρονομήσει την επιβλητική, κάθετη μάσκα του μεγαλύτερου αδερφού του (βλ. EV9), τις έντονες γωνίες και τις μεγάλες, αυστηρές γραμμές και υπογραμμίζει τον περιπετειώδη χαρακτήρα του με την τονισμένη προστασία στο κάτω μέρος του αμαξώματος. Από κάθε γωνία εκπέμπει αυτοπεποίθηση ενώ τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος αποτελούν μέρος της ιδιοσυγκρασίας του και όχι απλά ένα ακόμα στοιχείο εντυπωσιασμού. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις πίσω κολώνες δε, με την Kia να σημειώνει ότι τονίζουν τον χώρο ανάμεσα στα πίσω καθίσματα και το πορτ-μπαγκάζ ενώ η διακριτική πίσω αεροτομή βελτιώνει έστω και στα σημεία την αεροδυναμική απόδοση του… τετραγωνισμένου αμαξώματος.
Το εσωτερικό από την άλλη παίρνει τη μορφή ενός επιπλέον “δωματίου” για τις οικογένειες που θα το προτιμήσουν. Οι χώροι και τα σχήματα αναμιγνύονται σε ένα κυνήγι για μία αδιάλειπτη αρμονία αλλά πέρα από τις μαρκετινίστικες παρατηρήσεις μπορούμε να σημειώσουμε ότι το ταμπλό, το τιμόνι και το σύστημα infotainment φαίνεται πως προέρχονται ή αν μη τι άλλου είναι σημαντικά εμπνευσμένα από τα αντίστοιχα του EV9. Ο οδηγός έχει μπροστά του ένα ενιαίο πάνελ που ενσωματώνει δύο οθόνες 12.3 ιντσών, μία για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης ενώ προαιρετικά προσφέρεται και ένα σύστημα head-up display. Ο χειρισμός του συστήματος κλιματισμού/εξαερισμού γίνεται μέσω ενός ξεχωριστού πάνελ 5.0 ιντσών. Θετικό είναι το γεγονός ότι κάποια, έστω και λίγα φυσικά χειριστήρια έχουν διατηρηθεί για χάρη της εργονομίας, της πρακτικότητας και της ασφάλειας ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι το EV5 υποστηρίζει δυνατότητα over-the-air αναβαθμίσεων μέσω των οποίων οι πελάτες θα μπορούν να ενεργοποιήσουν και κάποια στοιχεία του προαιρετικού εξοπλισμού.
Η Kia προσθέτει ότι η καμπίνα του EV5 είναι σημαντικά πιο ευρύχωρη από αυτήν ενός αντίστοιχου θερμικού μοντέλου χωρίς όμως να παρέχει επιπλέον πληροφορίες ενώ αναφέρει και το σύστημα ατμοσφαιρικού φωτισμού 64 χρωμάτων και την ευρεία γκάμα χρωμάτων, μοτίβων και βιώσιμων υλικών για τις επενδύσεις! Εννοείται δε, ότι δεν θα μπορούσε να λείπει ένας πλήρης εξοπλισμός ασφάλειας που ξεκινά με 7 αερόσακους και συνεχίζεται με μία ολοκληρωμένη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης μεταξύ των οποίων είναι και το Highway Driving Assist 2 και το Remote Smart Parking Assist 2.