Με τους ρυθμούς που κινείται η βιομηχανία αυτοκινήτου τα τελευταία χρόνια ο μέσος κύκλος ζωής ενός μοντέλου σπανιότατα υπερβαίνει τα 7-8 χρόνια κι όμως, η Alfa Romeo Stelvio πλησιάζει επικίνδυνα την δεκαετία. Δεν υπάρχει λόγος πανικού όμως, αφού η ιταλική μάρκα έχει ήδη ανακοινώσει ότι η πρεμιέρα της ολοκαίνουριας και σαφώς εξελιγμένης νέας γενιάς δεν θα αργήσει πολύ. Ακόμα δεν έχουμε συγκεκριμένη ημερομηνία αλλά η Alfa Romeo έχει ήδη αρχίσει να μιλάει για τη νέα γενιά του μεγαλύτερου SUV της και όχι μόνο αυτό, αλλά έδωσε στη δημοσιότητα και τις πρώτες “επίσημες” φωτογραφίες του καμουφλαρισμένου, υπό… δοκιμή μοντέλου που σίγουρα δεν αποδεικνύει τίποτα αλλά αποτελεί σοβαρή ένδειξη ότι το ντεμπούτο της νέας Stelvio δεν θα αργήσει πολύ.
Αν αληθεύουν πάντως τα τελευταία δημοσιεύματα, θα διαπιστώσουμε σύντομα ότι άλλο πράγμα η πρεμιέρα και άλλο το λανσάρισμα στην αγορά. Ενώ αρχικά πιστεύαμε ότι οι πρώτες παραδόσεις του ολοκαίνουριου μοντέλου θα κάποια στιγμή εντός του πρώτου τριμήνου του 2026, ανώνυμες πηγές αναφέρουν ότι αυτό δεν πρόκειται να συμβεί πριν φτάσουμε στον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο του ίδιου έτους. Όταν ρωτήθηκε σχετικά εκπρόσωπος της ιταλικής εταιρίας, η απάντηση ήταν όσο αινιγματική μπορεί να γίνει για ένα τόσο σαφές ερώτημα:
“Η Stellantis ανακοίνωσε ότι δουλεύει πάνω σε ένα ανανεωμένο πλάνο για την Ιταλία. Το πλάνο περιλαμβάνει την επέκταση και την αναδιαμόρφωση των δραστηριοτήτων της στην χώρα λαμβάνοντας υπόψιν τις τρέχουσες συνθήκες στην αγορά, την αβεβαιότητα γύρω από τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και τον αντίκτυπο των δασμών. Ένας εποικοδομητικός διάλογος λαμβάνει χώρα αυτή τη στιγμή στα κατάλληλα forums.”
Ότι κατάλαβες, κατάλαβες. Πάντως σε δημοσιεύματα που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο λέγεται πως η αναφορά στις “συνθήκες της αγοράς” υποδηλώνει μία αλλαγή πλάνων για την Alfa Romeo. Η εταιρία πιθανώς να πίστευε αρχικά ότι μπορεί να λανσάρει την Stelvio αποκλειστικά στην αμιγώς ηλεκτρική της έκδοση και να συνειδητοποιεί τώρα ότι αυτό δεν θα ήταν ιδιαίτερα έξυπνο. Εννοείται ότι η STLA Large αρχιτεκτονική στην οποία θα βασίζεται η Stelvio υποστηρίζει (και) αμιγώς θερμικά και εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα αλλά η εξέλιξη μίας υβριδικής έκδοσης δεν συμβαίνει από τη μία ημέρα στην άλλη. Απαιτεί χρόνο και αυτό είναι κάτι που θα κοστίσει στην Alfa Romeo – κυριολεκτικά και μεταφορικά. Δεν γνωρίζουμε πόσο, όπως δεν γνωρίζουμε αν αυτή η φημολογούμενη απόφαση θα επηρεάσει το πρόγραμμα της επίσης ολοκαίνουριας Giulia που θα ακολουθήσει. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι δεν τίθεται τέτοιο θέμα αλλά μόνο το μέλλον θα δείξει για μία Giulia που αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι δεν θα έχει τη μορφή ενός παραδοσιακού sedan όπως ο προκάτοχος της.