Τον Οκτώβριο του 2023 η Citroen παρουσίασε το πρώτο ευρωπαϊκό, προσιτό αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο το ολοκαίνουριο e-C3. Ένα hatchback μήκους 4.01 μέτρων με crossover στοιχεία και έναν ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων που τροφοδοτείται με ενέργεια από μία μπαταρία LFP 44 kWh. Το e-C3 δεν βάζει φωτιά στον δρόμο επιταχύνοντας στα 100 km/h από στάση σε 11 δευτερόλεπτα, ούτε διεκδικεί δάφνες αυτονομίας προσφέροντας έως 320 χιλιόμετρα αλλά με τιμή της τάξης των €23.300 είναι μία πραγματικά προσιτή και ρεαλιστικά βιώσιμη εναλλακτική μηδενικών εκπομπών ρύπων. Όμως η Stellantis αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα εξαιτίας προβλημάτων που εντοπίστηκαν κατά τους τελευταίους ελέγχους στο λογισμικό του αυτοκινήτου με αποτέλεσμα το λανσάρισμα του στην αγορά που ήταν προγραμματισμένο για το δεύτερο τρίμηνο να έχει καθυστερήσει σημαντικά.
Σύμφωνα με εκπρόσωπο της γαλλικής μάρκας οι αγοραστές θα αρχίσουν να παραλαμβάνουν τα αυτοκίνητα τους “μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα”, χωρίς να παρέχονται περισσότερες λεπτομέρειες ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι μέχρι στιγμής, η Citroen έχει συγκεντρώσει περίπου 30.000 παραγγελίες τις οποίες θα πρέπει να αρχίσει να εξυπηρετεί ώστε να μην υπάρξει έντονη δυσαρέσκεια. Καθυστερήσεις αντιμετωπίζει και η Peugeot με το νέο e-3008 λόγω προβλημάτων στην μπαταρία του ηλεκτρικού κινητήριου συνόλου και αυτά τα ζητήματα είναι ενδεικτικά της πίεσης που αντιμετωπίζει ο επικεφαλής της Stellantis, Carlos Tavares, με την γκάμα των εταιριών του ομίλου γερασμένη και ακριβή και τους πελάτες να οδηγούνται στον ανταγωνισμό – μία τάση που είχε ως αποτέλεσμα την κατάταξη της Stellantis δεύτερη από το τέλος κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους και τον τζίρο της στη Β. Αμερική στο μισό περίπου σε σύγκριση με το ίδιο χρονικό διάστημα του 2023.
Ωστόσο, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι η Stellantis δεν είναι η μοναδική εταιρία που αντιμετώπισε ή αντιμετωπίζει προβλήματα με το λογισμικό των νέων μοντέλων της. Η Volkswagen δέχθηκε δριμεία κριτική για την κατάσταση στην οποία λάνσαρε το ID.3, η ηλεκτρική Porsche Macan είναι δύο χρόνια πίσω από το πρόγραμμα ενώ η Volvo αναγκάστηκε να καθυστερήσει την παραγωγή του EX90. Χειρότερα ακόμα, η General Motors βρέθηκε στην δύσκολη θέση να σταματήσει τις πωλήσεις του Chevrolet Blazer όταν η οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης απλά σταματούσε να λειτουργεί. Για την Stellantis η κατάσταση ενδεχομένως να είναι ελαφρώς πιο δύσκολη καθώς ήδη προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που σχετίζονται με την ποιότητα των μοντέλων της και το γεγονός ότι σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι το τέλος του 2024 θα καταργήσει περισσότερες από 1.200 θέσεις εργασίας μηχανικών στις Η.Π.Α., την Ευρώπη και την Κίνα, δεν βοηθά ιδιαίτερα. Εννοείται ότι η κατάσταση είναι αναστρέψιμη για τον όμιλο γενικώς και τις μάρκες που τον απαρτίζουν ειδικότερα αλλά θα χρειαστεί σχέδιο και την αποφασιστική υλοποίηση του αν και ιστορικά, οι απολύσεις πολύ σπάνια αποτελούν λύση…