Ιστορικά η Citroen είναι μία από εκείνες τις μάρκες που δεν διστάζουν να κάνουν το διαφορετικό. Άλλες φορές επιτυχημένα, άλλες φορές χωρίς ιδιαίτερη εμπορική επιτυχία, η Citroen τολμά να περάσει τις εμπνεύσεις της στην παραγωγή και δεν μπορούμε να μην το αναγνωρίσουμε αυτό. Η τελευταία χρονολογικά έμπνευση της δεν ήταν άλλη από το C5 Aircross Concept που πραγματοποίησε την πρεμιέρα του πριν από μερικούς μήνες, στην έκθεση του Παρισιού λειτουργώντας εμφανέστατα ως ένα είδος προάγγελου για το ομώνυμο μοντέλο παραγωγής. Ενώ όμως οι περισσότερες εταιρίες θα χρησιμοποιούσαν το πρωτότυπο του Οκτωβρίου ως… έμπνευση για να λανσάρουν ένα μοντέλο με αμυδρές επιρροές αλλά ελάχιστη ουσιαστική σχέση, η Citroen παίζει το δικό της παιχνίδι και επιβεβαιώνει ότι αυτό που είδαμε πριν από μερικούς μήνες θα είναι αυτό που θα μπορούμε να αγοράσουμε σε μερικούς μήνες… με ελάχιστες διαφοροποιήσεις.
Όπως δήλωσε ο επικεφαλής σχεδιασμού της γαλλικής μάρκας, Pierre Leclerq, το πρωτότυπο είναι επί της ουσίας μία κάπως… υπερβολική έκδοση του μοντέλου παραγωγής το οποίο ωστόσο θα είναι “κατά 95% περίπου” πιστό στο concept του Παρισιού.
“Αυτό είναι που ονομάζουμε teaser. Παίρνουμε ένα μοντέλο παραγωγής, το “φουσκώνουμε” και αυτό είναι.”
Δήλωσε χαρακτηριστικά ο Leclerq και πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι η δεύτερη γενιά του C5 Aircross που αναμένεται να παρουσιαστεί επίσημα εντός του 2025, θα διατηρήσει τα πολύ ιδιαίτερα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα, τους τετραγωνισμένους θόλους, την… εκκεντρική πίσω κολώνα και αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, ποιος ξέρει τι άλλο; Εννοείται ότι οι βασικές αναλογίες όπως και το συνολικό σχήμα του αυτοκινήτου θα παραμείνουν πρακτικά αναλλοίωτα κατά την μετάβαση από το show car στο αυτοκίνητο παραγωγής αλλά ελπίζουμε ότι κάποιες από τις πιο ιδιαίτερες λεπτομέρειες θα βρούνε τον δρόμο τους επίσης. Λεπτομέρειες όπως το μικρό πτερύγιο που καταλήγει ανάμεσα στα λεπτά, πίσω φωτιστικά σώματα, το άλλο πτερύγιο που βρίσκεται πίσω από τους εμπρός τροχούς και γιατί όχι, οι σχεδόν… άσχημες ζάντες ελαφρού κράματος, τουλάχιστον ως επιλογή.
“Επειδή το εξελίξαμε στην ίδια αρχιτεκτονική [με παρεμφερή προϊόντα άλλων εταιριών του ομίλου Stellantis], προσπαθήσαμε να είμαστε έξυπνοι με τις συνέργειες αλλά προσπαθήσαμε επίσης να έχουμε ένα όχημα που συμφωνεί με τις αξίες μας: άφθονοι χώροι, πρακτικότητα και άνεση και θα το δείτε στην καμπίνα που πηγαίνει προς αυτή την κατεύθυνση.”
Η Citroen δεν έχει αποκαλύψει ακόμα την καμπίνα του πρωτότυπου και ούτε πρόκειται απ’ ότι καταλαβαίνουμε. Όχι για κάποιον ιδιαίτερο λόγο, αλλά για να έχουμε κάτι να περιμένουμε μέχρι την πρεμιέρα. Στοιχεία του DNA της Citroen είναι ήδη εμφανή από το αμάξωμα, με το πλέον χαρακτηριστικό να είναι η… ανοδική πορεία που ακολουθεί η οροφή προς τα πίσω ώστε να δημιουργήσει επιπλέον χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Σε αυτό το επίπεδο και όταν μιλάμε για οικογένειες, οι λεπτομέρειες είναι που κάνουν την διαφορά αλλά αξίζει να αναφέρουμε ότι ενώ το Citroen C3 Aircross είναι ξεκάθαρα και αδιαπραγμάτευτα 7-θέσιο, η εταιρία δεν επιβεβαιώνει ούτε αρνείται την ύπαρξη 3ης σειράς καθισμάτων για το μεγαλύτερο C5 Aircross. Δηλώνει απλά αινιγματικά ότι “θα μιλήσουμε περισσότερο γι’ αυτό όταν κυκλοφορήσει το μοντέλο” οπότε το μόνο που μπορούμε να σχολιάσουμε είναι ότι παίζει έξυπνα τα χαρτιά της. Κάθε πράγμα στον καιρό του και το Citroen C5 Aircross, κάποια στιγμή εντός του τρέχοντος έτους.