Με τις πωλήσεις των plug-in υβριδικών στην Ευρώπη να παρουσιάζουν αύξηση της τάξης του 10% κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους σε σύγκριση με το ίδιο χρονικό διάστημα το 2023 και αυτές των ηλεκτρικών να εμφανίζουν σημάδια (προσωρινής) σταθεροποίησης, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι κατασκευαστές στρέφονται πλέον και αυτή την τεχνολογία. Μία τεχνολογία που σνόμπαραν για σεβαστό χρονικό διάστημα λόγω της…ηλεκτρομανίας που επικρατούσε αλλά τώρα “ανακάλυψαν” εκ νέου στην προσπάθεια τους να αυξήσουν τις πωλήσεις και να μειώσουν τις εκπομπές ρύπου του στόλου τους. Τελευταία μάρκα που ετοιμάζεται να μπει στον χορό των plug-in υβριδικών είναι η BYD που μέχρι τώρα εστίαζε στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη αλλά σύντομα θα λανσάρει το πρώτο της PHEV.
Ο λόγος για το Seal U DM-i που παίρνει τη μορφή ενός SUV 4.77 μέτρων και όπως υποδηλώνει το όνομα του (συγκεκριμένα το “DM” εκ του Dual Motor) εξοπλίζεται με έναν 4-κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος τροφοδοτείται με ενέργεια από μία μπαταρία. Προς το παρόν δεν γνωρίζουμε αν ο κινητήρας θα είναι αυτός με τα 110 άλογα ή η υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή του με τα σχεδόν 140 άλογα, όπως δεν γνωρίζουμε και αν η μπαταρία θα είναι αυτή των 17.6 KWh ή αυτή των 30.7 kWh. Ίσως η κινέζικη εταιρία προσφέρει επιλογές αλλά ας περιμένουμε να μάθουμε περισσότερες λεπτομέρειες. Η ουσία είναι ότι το plug-in υβριδικό SUV θα λανσαριστεί σύντομα στην ευρωπαϊκή αγορά και θα ακολουθηθεί από ένα ακόμα PHEV όπως αποκάλυψε ο επικεφαλής της BYD Ευρώπης, Michael Shu. Δεν γνωρίζουμε αν αυτό θα είναι το επερχόμενο pick-up ή κάτι πιο… συμβατικό, οπότε και πάλι η υπομονή είναι αρετή.
Από εκεί και πέρα, η BYD “βλέπει” στο μέλλον της την έναρξη της λειτουργίας του πρώτου της εργοστασίου, στην Ουγγαρία όπως έχει δηλώσει στο πρόσφατο παρελθόν, “πριν το 2026” σύμφωνα με τον Shu. Αυτό είναι μέρος μίας ευρύτερης προσπάθειας των Κινέζων κατασκευαστών να εκτονώσουν τις εντάσεις μεταξύ Ευρώπης και Κίνας και να παρακάμψουν τυχόν τιμωρητικούς δασμούς που μπορεί να προκύψουν από την έρευνα της Κομισιόν στα κινέζικα ηλεκτρικά. Ανεξαρτήτως, στόχος της BYD είναι να αυξήσει τις πωλήσεις της φτάνοντας το μερίδιο αγοράς της στο 5% (από το 0.46% του πρώτου τριμήνου του ’24) πριν ξεκινήσει να δουλεύει το εργοστάσιο στην Ουγγαρία. Δεν της αρκεί που τα 15.644 αυτοκίνητα, όλα αμιγώς ηλεκτρικά, που πούλησε το πρώτο τρίμηνο στην Ευρώπη την τοποθετούν στην δεύτερη θέση ανάμεσα στους Κινέζους κατασκευαστές πίσω μονάχα από την MG αλλά θέλει περισσότερα και βάζει ως ορίζοντα το 2030. Μπορεί να τα καταφέρει; Η ίδια πιστεύει πως μπορεί, το θέμα είναι ότι πρέπει να πείσει και το αγοραστικό κοινό.