Jeep Compass 1.4T AWD AUTO. Αλλαγή πλεύσης σε όλα τα επίπεδα

Jeep Compass 1.4T AWD AUTO. Αλλαγή πλεύσης σε όλα τα επίπεδα

Ήταν Ιανουάριος του 2006 όταν παρουσιάστηκε το πρώτο Compass ως κροσόβερ ή SUV αν προτιμάτε, με κίνηση σε δύο ή τέσσερις τροχούς, βάζοντας την δική του υποψηφιότητα σε μία κατηγορία που γνώρισε μεγάλη άνθηση και σήμερα κυριαρχεί στις παγκόσμιες αγορές.

Δυναμικές γραμμές και στα πλαϊνά του

Kαι μπορεί οι εκτός δρόμου δυνατότητές του να ήταν αντάξιες του ονόματός του, ωστόσο τόσο η σχεδίαση όσο πολύ περισσότερο η ποιότητα της κατασκευής και των υλικών δεν ήταν και ότι πιο κολακευτικό στην ιστορία της εταιρίας. Τώρα, 11 χρόνια μετά,  ήταν η καλύτερη στιγμή για να παρουσιάσει το καινούργιο Compass και επέλεξε να το κάνει με άκρως εντυπωσιακό τρόπο από την εμφάνιση μέχρι τους κινητήρες και τον εξοπλισμό του.

Με τον δρόμο ανοιχτό πλέον από την εξαιρετική εμπορική πορεία του Renegade είτε αναφερόμαστε στο βενζινοκίνητο τετρακίνητο των 1.4 λίτρων είτε στο σκληροπυρηνικό TrailHawk, το Compass έρχεται με πιο premium διάθεση προκειμένου να τοποθετηθεί απέναντι σε μοντέλα όπως η GLA, η X1 και το Q3. Προϊοντικά τοποθετείται μεταξύ του

Όμορφο χωρίς κάτι το ιδιαίτερο το πίσω μέρος του

Renegade  και του Cherokee και αυτό σημαίνει ότι η Jeep ενισχύει την παρουσία της σε μία άκρως δημοφιλή κατηγορία ενώ συγχρόνως αυξάνει τις επιλογές για τον αγοραστή της κατηγορίας που όπως όλοι οι άνθρωποι της αγοράς προβλέπουν θα συνεχίσει την ανοδική της πορεία και τα επόμενα έτη με συνεχώς αυξημένους δείκτες. Και βεβαίως το πιο σημαντικό στοιχείο είναι πως, όπως θα διαβάσετε και στη συνέχεια, το μοναδικό κοινό χαρακτηριστικό με τον προκάτοχό του, είναι το όνομα.

Με ένταση στην εμφάνιση

Και αν στη περίπτωση του Renegade οι σχεδιαστές του επέλεξαν μία πιο «άγρια» τζιπίσια αισθητική, όταν ήρθε η ώρα να σχεδιάσουν το Compass αποφάσισαν να του δώσουν μία πιο ντελικάτη και στιλάτη εικόνα. Οι αναλογίες είναι πιο ισορροπημένες, η εμφάνιση σαφώς πιο κλασάτη, ενώ ο σχεδιασμός του εμπρός μέρους είναι το πιο εντυπωσιακό κομμάτι του, με σαφείς επιρροές από το Grand Cherokee. Τραβά το βλέμμα με την πρώτη χωρίς να προκαλεί με τον όγκο του, αλλά με τη συνολική αισθητική του. Προφανώς και είναι πιο μεγάλο από το Renegade. Πιο συγκεκριμένα είναι περίπου 14.5 εκατοστά μακρύτερο, φτάνοντας τα 4.394 μέτρα, ενώ και το μεταξόνιο είναι με τη σειρά του είναι οκτώ πόντους μεγαλύτερο, καθώς βρίσκεται στα 2.636 μέτρα, με το πλάτος στα 1.819 και το ύψος στα 1.647 μέτρα.

To lεμπρός είναι και το πιο εντυπωσιακό μέρος του

Και αν το εμπρός μέρος με τις επτά κάθετες γρίλιες είναι αυτό που κλέβει τη παράσταση, το υπόλοιπο αυτοκίνητο, κάθε άλλο παρά αδιάφορο σε αφήνει. Τα έντονα φουσκωμένα φτερά, δίνουν μία ιδιαίτερη εικόνα στα πλαϊνά ενώ και το πίσω μέρος με τα φώτα να αγκαλιάζουν το αμάξωμα, αποδεικνύει πως οι σχεδιαστές του ήθελαν να προσέξουν μέχρι και τελευταία λεπτομέρεια στο νέο Compass. Τέλος η απόσταση των 21.5 εκατοστών από το έδαφος του τετρακίνητου μοντέλου της δοκιμής μας, ολοκληρώνει με τον καλύτερο και πλέον εμφατικό τρόπο την εικόνα ενός γνήσιου Jeep.

Ποιοτικό και σύγχρονο το εσωτερικό του

Ποιότητα και άνεση

Από τη πρώτη στιγμή που θα βρεθείς στο εσωτερικό του νέου  Jeep Compass θα αντιληφθείς πως τα λάθη του παρελθόντος σε θέματα ποιότητας, λάμπουν διά της απουσίας τους. Τα πλαστικά και συνολικά τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ πιο ποιοτικά ενώ και η κατασκευή δείχνει και είναι σαφώς πιο προσεγμένη σε σχέση με τον προκάτοχό του, ωστόσο θα δυσκολευθεί να κοιτάξει στα μάτια τον ανταγωνισμό, έχοντάς τον ωστόσο

Άκρως ικανοποιητικοί οι χώροι του

προσεγγίσει περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Σχεδιαστικά το μάτι τράβάει η, έξτρα, ευμεγέθης οθόνη αφής των 8.4 ιντσών μέσω της οποία μπορείτε να ρυθμίσετε με ευκολία το infotainment του αυτοκινήτου. Η εργονομία βρίσκεται σε πολύ υψηλή επίπεδο, καθώς από τα πρώτα κιόλας λεπτά διαπιστώνετε πως τα περισσότερα πράγματα βρίσκονται εκεί που θέλετε, με τους διακόπτες του ηχοσυστήματος πίσω από το τιμόνι, να αυξάνουν κάθετα τη παρεχόμενη ευκολία αλλά και ασφάλεια, καθώς χέρια και μάτια δεν χρειάζεται να φεύγουν από τιμόνι και δρόμο αντίστοιχα.

Ένα από τα πολύ δυνατά χαρτιά του αυτοκινήτου είναι επίσης οι παρεχόμενοι χώροι για επιβάτες αλλά και αποσκευές. Το σχετικά μικρό τούνελ μετάδοσης επιτρέπει ακόμη και σε

Ανάλογα μεγάλος και ο χώρος των αποσκευών

έναν πέμπτο επιβάτη να ταξιδέψει, με το χώρο για πόδια και κεφάλια να είναι παραπάνω από ικανοποιητικός. Το ίδιο ισχύει και για τα 438 λίτρα του χώρου των αποσκευών, ενώ ένσταση υπάρχει στο ότι σε ένα καθαρόαιμο Jeep, η ύπαρξη κιτ επισκευής ελαστικού δεν συνάδει με τον χαρακτήρα, τη φιλοσοφία και τον λόγο ύπαρξης του αυτοκινήτου.

 

Δυνατός και ικανός εντός και εκτός δρόμου

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με τον 1400άρη Turbo κινητήρα βενζίνης ο οποίος αποδίδει 170 ίππους, Η ροπή των 25.5 κιλών μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη. Συνολικά ο κινητήρας δείχνει και είναι ικανός να κινήσει με περισσή αξιοπρέπεια το Compass τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου, αν και σε κάποιες περιπτώσεις η βοήθεια από το κιβώτιο δεν είναι η αναμενόμενη, καθώς μπερδεύεται και είτε αργεί να ανεβάσει είτε δεν μπορεί να επιλέξει σχέση στο Kickdown. Σε ότι αφορά στη κατανάλωση, αποδείχθηκε πιο οικονομικό σε σχέση με το Renegade, προφανώς λόγω καλύτερης αεροδυναμικής, καθώς η μέση τιμή της κατά τη διάρκεια των 1500 χιλιομέτρων της δοκιμής μας βρέθηκε στα 9λτ./100 χλμ. Τέλος τα 9.3’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα καθώς και τα 204 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας, είναι νούμερα απόλυτα εφικτά.

Ικανός και μόνο όταν πιεστεί καταναλώνει

Ευχάριστο παντού

Όταν οδηγείς το αυθεντικό Jeep, είναι απαραίτητο να έχεις και την αίσθηση ότι οδηγείς ένα τέτοιο όχημα. Και το ολοκαίνουριο Compass σου την προσφέρει αυτή τη χαρά από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη, από τις πρώτες

H ανάρτησή του είναι ισοπεδωτική εκτός δρόμου

κιόλας στιγμές που θα διαπιστώσεις πως το εσωτερικό του προσφέρει εκείνη τη premium αίσθηση που η Jeep ήθελε να προσφέρει στο νέο της μοντέλο. Η ψηλή θέση οδήγησης, το μακρύ επίσης ψηλό καπό και η όλη ατμόσφαιρά συνηγορούν πως βρίσκεσαι σε ένα πραγματικό Jeep. Σε ένα αυτοκίνητο ικανό να πάς παντού εντός αλλά κυρίως εκτός δρόμου, αξιοποιώντας τις πραγματικά πολύ μεγάλες δυνατότητες που σου δίνει η τετρακίνηση που έχει. Στην πράξη και οδηγώντας το αυτοκίνητο τόσο εντός όσο και εκτός πόλης, διαπιστώσαμε πως έχουμε να κάνουμε με ένα εξαιρετικά καλοστημένο Jeep, σε ότι αφορά τις εντός δρόμου δυνατότητές του, καθώς για τις εκτός λίγο έως πολύ το περιμένεις.

Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι ξεκάθαρα προσανατολισμένη στη σωστή οδική συμπεριφορά, όντας ένα κλικ πιο σφιχτή απ’όσο περιμένεις από ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Αυτό όμως έχει σαν συνέπεια το περιορισμό των κλίσεων και την αίσθηση του πολύ καλού πατήματος στο δρόμο. Σε συνδυασμό μάλιστα με την καλή ηχομόνωση και την έλλειψη αεροδυναμικού θορύβου, εξασφαλίζει πολύ ευχάριστο ταξίδι. Για τις εκτός δρόμου δυνατότητες επιλέγεις το σωστό

Εκτός δρόμου βρίσκεται πραγματικά στο στοιχείο του

πρόγραμμα τετρακίνησης και το αυτοκίνητο κάνει σχεδόν τα πάντα μόνο του, προσφέροντας στον οδηγό ένα ανεκτίμητο αίσθημα ότι άσχετα αν κινείται σε παχιά λάσπη ή σε βαθιά άμμο, θα βγεί από τα δύσκολα χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Αν μάλιστα επιλέξετε να τοποθετήσετε και ένα πιο χωμάτινο σετ ελαστικών, τότε θα πάτε πολύ πιο μακριά εκτός δρόμου, από εκεί που έχετε φανταστεί

Ωστόσο οφείλουμε να σταθούμε ιδιαίτερα στη λειτουργία της ανάρτησης εκτός δρόμου. Αυτό διότι οδηγώντας αρκετά γρήγορα (πολύ ήταν αλλά δεν το φωνάζουμε) σε σκληρό χωματόδρομο, η ανάρτηση ισοπέδωνε σχεδόν τα πάντα με μοναδικό τρόπο. Με τρόπο που αφενός μας έδινε τη σιγουριά ότι ξέραμε ανά πάσα ώρα και στιγμή πού και πως πατάει ο κάθε τροχός, αφετέρου μας ωθούσε στο να πάμε ακόμη πιο γρήγορα και πιο γρήγορα, μέχρι να επέμβει η λογική και η σκέψη ότι αφενός το αυτοκίνητο ήταν ολοκαίνουριο (το παραλάβαμε με μόλις 200 χιλιόμετρα στο οδόμετρο) αφετέρου να σεβαστούμε το γεγονός πως μετά από εμάς ακολουθούν και άλλοι συνάδερφοι για δοκιμή.

Για να επιλέγετε ανάλογα με που πηγαίνετε εκτός δρόμου

Δεύτερο επιτυχημένο βήμα

Το πρώτο ήταν προφανώς το Renegade, με το οποίο η Jeep επανέκαμψε και μάλιστα δριμύτατη. Τώρα με το Compass η επανάκαμψη αυτή εδραιώνεται με τον πλέον εμφατικό και αδιαμφισβήτητο τρόπο. Με τρόπο μέσω του οποίου η Jeep δικαίως θέλει να διεισδύσει στη κατηγορία των Premium SUV και να πάρει τη θέση που δικαιούται και της αναλογεί. Με έντονη και καλαίσθητη εμφάνιση, προσεγμένα υψηλή ποιότητα κατασκευής και υλικών, άφθονοι χώροι για τη κατηγορία, ικανοποιητική οδική συμπεριφορά εντός δρόμου και δεδομένα υψηλές εκτός δρόμου ικανότητες, τα 36900 Ευρώ της πλούσιας έκδοσης Limited της δοκιμής μας, ακούγονται αρκετά, είναι ωστόσο λογικά για τα όσα είναι σε θέση να σας προσφέρει το ολοκαίνουριο Jeep Compass.

 

Πολύ όμορφες, χαρίζουν πόντους στην εμφάνιση

 

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Eκτός δρόμου δυνατότητες

[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Κατανάλωση υπό πίεση

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1400 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 170
0-100 9.3″
Τελική ταχύτητα 204 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 9 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 160 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Είναι Jeep, το γράφει και κυρίως το αποδεικνύει
Prev Post Volvo XC90 T8 R Design. Πολυτέλεια και τεχνολογία
Next Post VW Polo Beats 1.0 TSi 95HP DSG. Προκαλεί τρικυμία στη κατηγορία
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook