Jaguar – “κόβει” 5 μοντέλα φέτος και μένει μόνο με ένα!

Jaguar –  “κόβει” 5 μοντέλα φέτος και μένει μόνο με ένα!

Η ώρα των σκληρών αποφάσεων έχει παρέλθει για την ιστορική αγγλική μάρκα, την Jaguar. Τώρα είναι η ώρα των δύσκολων πράξεων. Η Jaguar Land Rover ανακοίνωσε στους επενδυτές μέσω του επικεφαλής της, Adrian Mardell ότι θα αυξήσει τα περιθώρια κέρδους της αφαιρώντας 5 μοντέλα με “σχεδόν μηδενική κερδοφορία”. Και τα 5 μοντέλα που δεν θα είναι διαθέσιμα σύντομα είναι της Jaguar: η XE, το μεσαίο sedan, η XF, το μεγάλο sedan και station wagon, η F-Type, το μοναδικό sports car της, το compact SUV ονόματι E-Pace και το αμιγώς ηλεκτρικό SUV που ονομάζεται φυσικά I-Pace. Με λιγότερα λόγια, η Jaguar θα προσφέρει στο αγοραστικό κοινό μονάχα την F-Pace, το μεσαίο SUV της που απ’ ότι φαίνεται είναι και το μοναδικό που παράγει ικανοποιητικά κέρδη για την αγγλική μάρκα.

Η σκληρή αλλά αναπόφευκτη απόφαση της μητρικής, Jaguar Land Rover είναι μονάχα το πρώτο βήμα για την μεταμόρφωση της Jaguar σε μία αμιγώς ηλεκτρική μάρκα πολυτελείας με το πρώτο μοντέλο νέας γενιάς της να αποκαλύπτεται κάποια στιγμή εντός του 2025. Το μόνο που ξέρουμε γι’ αυτό είναι ότι θα πάρει τη μορφή ενός grand tourer, το οποίο θα βασίζεται στην ολοκαίνουρια Jaguar Electrified Architecture και στην κορυφαία του εκδοχή, θα εξοπλίζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής απόδοσης στην περιοχή των 600 ίππων. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η μέγιστη αυτονομία θα κυμαίνεται γύρω στα 700 χιλιόμετρα ενώ η τιμή του, θα ξεκινά λίγο ή πολύ ψηλότερα από τις 100.000 λίρες Αγγλίας ή αν προτιμάς, περί τα 115.000-120.000 ευρώ. Προς το παρόν, τίποτα από όλα αυτά δεν έχει επιβεβαιωθεί ή διαψευσθεί από την ίδια την εταιρία αλλά η λογική λέει ότι οι πληροφορίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, αν και δεν είναι κάτι περισσότερο από φήμες, μάλλον έχουν μία μικρή ή μεγάλη δόση αλήθειας.

Σύμφωνα με τον Mardell, η αφαίρεση των 5 (σχεδόν) μη-κερδοφόρων μοντέλων της Jaguar θα αυξήσει την μέση τιμή πώλησης των προϊόντων της Jaguar Land Rover που αυτή τη στιγμή διαμορφώνεται σε κάτι περισσότερο από 70.000 λίρες Αγγλίας. Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές όμως, η προαναφερθείσα μέση τιμή είναι το αποτέλεσμα κυρίως 3 μοντέλων που “κουβαλούν” την JLR στις πλάτες τους. Ο λόγος φυσικά για τα Range Rover, Range Rover Sport και Land Rover Defender που κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους αναπαριστούσαν το 59% επί του συνόλου των πωλήσεων όλων των εταιριών που απαρτίζουν την Jaguar Land Rover. Τρία μοντέλα συνεισφέρουν το 85% της “αξίας” της JLR, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Mardell ενώ μία ακόμα στατιστική που αξίζει να αναφέρουμε είναι ότι η Jaguar πούλησε 15.324 αυτοκίνητα κατά το δεύτερο τρίμηνο του ’24 ενώ η Land Rover 95.856. Εν κατακλείδι, η αφαίρεση των 5 μοντέλων από την γκάμα της Jaguar είναι μία καθαρά ποσοτική απώλεια και καθόλου ποιοτική. Η εταιρία θα επιζήσει και όσο η γκάμα της εμπλουτίζεται με νέα, πιο ελκυστικά και πιο… αποδοτικά στο κομμάτι της κερδοφορίας, μοντέλα ή τουλάχιστον, αυτό είναι το πλάνο. Μένει να δούμε αν θα υλοποιηθεί και πώς θα ανταποκριθεί το αγοραστικό κοινό.

Prev Post Οι 2.5 τόνοι της νέας BMW M5 “ότι καλύτερο μπορούσε να γίνει”…
Next Post Renault – Μειώνει στο μισό τον ΦΠΑ του Clio και ρίχνει σημαντικά την τιμή του
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook