To 2024 αλλά και το το 2025 ήταν και είναι δύο χρονιές όπου μία πληθώρα νέων αυτοκινητοβιομηχανιών εισήλθαν και συνεχίζουν να έρχονται, στην Ελληνική αγορά. Κάποιες από αυτές, χωρίς ιδιαίτερη σημασία και ουσία και κάποιες έχοντας να πούνε πολλά πράγματα και να δείξουν μοντέλα με πραγματικά πολύ ενδιαφέρον υπόβαθρο. Χωρίς αμφιβολία στη δεύτερη κατηγορία και μάλιστα ψηλά, ανήκει η Jaecoo και η Omoda. Δύο αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες αποτελούν μέρος της μεγάλης Chery και που αμφότερες έχουν καταφέρει αφενός να διαφοροποιηθούν τόσο από τη μητρική εταιρία όσο και μεταξύ τους και αφετέρου απευθύνονται σε διαφορετικό αγοραστικό κοινό. Η Omoda, απευθύνεται σε ένα δυναμικό κοινό που αναζητά κομψότητα, προηγμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας και βιώσιμες λύσεις κινητικότητας. Η Jaecoo, από την άλλη, επαναπροσδιορίζει την premium off-road εμπειρία, συνδυάζοντας την κλασική κομψότητα με την προηγμένη τετρακίνηση και έξυπνες τεχνολογίες, προσφέροντας οχήματα που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις τόσο της on road όσο και της off road οδήγησης.
Αντικείμενο του συγκεκριμένου άρθρου και της δοκιμής αυτής, αποτελεί το Jaecoo 7 SHS. Ένα SUV που στην plug-in υβριδική του έκδοση, καθώς υπάρχει και μόνο θερμική, έχει ως βασικό του πλεονέκτημα την οικονομία στην κατανάλωση και την μεγάλη αυτονομία. Ωστόσο εμείς, εκτός φυσικά από τον συγκεκριμένο τομέα, θα εξετάσουμε αναλυτικά στη συνέχεια της δοκιμής μας, πώς τα πηγαίνει και σε όλους τους υπόλοιπους τομείς, καθώς ανήκει σε μία εξόχως δύσκολη και ανταγωνιστική κατηγορία. Μία κατηγορία με εξαιρετικές προτάσεις τόσο από νέες εταιρίες από την Κίνα, όσο και από καταξιωμένους Ευρωπαίους και λοιπούς Ασιάτες κατασκευαστές.
Ξεχωρίζει χωρίς να προκαλεί
Από την στιγμή που αντικρίζει κάποιος το Jaecoo 7 αφενός αντιλαμβάνεται πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει σχεδιαστικά, αφετέρου είναι επίσης εμφανές πως οι σχεδιαστές του δεν ήθελαν να χρησιμοποιήσουν ακραίες σχεδιαστικές λύσεις. Και η αλήθεια είναι πως κατάφεραν να βρούνε ένα πολύ καλό σημείο ισορροπίας καθώς, και ξεχωρίζει και δεν προκαλεί. Προφανώς το πιο χαρακτηριστικό κομμάτι του σχεδίου, και αυτό που συγκεντρώνει τα βλέμματα και τις πάμπολλες ερωτήσεις που δεχθήκαμε είναι η μάσκα. Οι κάθετες γρίλιες και τα εντυπωσιακά LED φωτιστικά σώματα είναι στοιχεία που εντυπωσιάζουν και προκαλούν, δημιουργώντας ένα σχήμα γεμάτο δυναμισμό και μία ευδιάκριτη luxury διάσταση. Οι όμορφες αναλογίες προσθέτουν μία σπορτίφ διάσταση, ενώ στοιχεία όπως η μεγάλη πανοραμική οροφή, οι πολύ ιδιαίτερες ζάντες 19 ιντσών, ο pixel art φωτισμός στα πλάγια, όλα αυτά και πολλά ακόμα συνθέτουν ένα πολύ ξεχωριστό αυτοκίνητο που δικαίως συγκεντρώνει πάνω του όλο το ενδιαφέρον όπου σταθεί και όπου βρεθεί.
Τα κύρια φώτα βρίσκονται χαμηλότερα, ενσωματωμένα στον προφυλακτήρα, ακριβώς πάνω από τα ανοίγματα που κατευθύνουν τον αέρα σαν «κουρτίνα» γύρω από τους εμπρός τροχούς. Το προφίλ είναι λιτό, με διακριτικά φουσκωμένα φτερά, αναδυόμενες χειρολαβές θυρών και αιωρούμενη οροφή, χάρη στις μαύρες κολόνες παρμπρίζ και πίσω παραθύρου. Το πίσω μέρος, πιο ουδέτερο, διαθέτει φωτεινή λωρίδα σε όλο το πλάτος, επάνω από την αναγραφή «JAECOO» στο κέντρο, καθώς και τα φλας και τα φώτα όπισθεν στις άκρες, όλα τοποθετημένα σε διαφανές πλαίσιο. Οι ζάντες με τις πέντε ακτίνες και με την κλειστή σχεδίαση συμβάλλουν σε αυτή την αίσθηση ρευστότητας, με την ελαφριά κλίση της οροφής προς τα πίσω να προσθέτει μια νότα δυναμισμού. Το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου είναι ακριβώς 4,5 μέτρα, με το πλάτος και το ύψος του στα 1,86 και 1,68 μέτρα αντίστοιχα. Από κοντά, ωστόσο, δείχνει μεγαλύτερο, χάρη στον σχεδιασμό του.
Με προσεγμένο εσωτερικό
Περνώντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, βρισκόμαστε μπροστά σε ένα καλαίσθητο και προσεγμένο σχεδιασμό, με υλικά που δείχνουν ποιοτικά και μία γενικότερη αίσθηση προσοχής στην λεπτομέρεια και την συναρμογή. Οι περισσότερες επιφάνειες καλύπτονται από μαλακά στην αφή υλικά, η εργονομία είναι σε καλό επίπεδο, ενώ και οι χώροι για την αποθήκευση μικροαντικειμένων είναι πλούσιοι και πρακτικοί. Το ψηφιακό περιβάλλον αποτελείται από δύο οθόνες, μία για τον πίνακα οργάνων και μία αρκετά εντυπωσιακή, στις 14,25 ίντσες, για το σύστημα infotainment και τον έλεγχο των αμέτρητων παραμέτρων της λειτουργίας του αυτοκινήτου.
Το user interface είναι άμεσο στην λειτουργία του, ενώ και τα μενού, είναι σωστά κατανεμημένα, ωστόσο χρειάζεται χρόνος για κάποιον ώστε να εξοικειωθεί με τις δυνατότητες που παρέχει, ενώ κάποιες λειτουργίες, όπως η ρύθμιση των εξωτερικών καθρεπτών, είναι πολύ μα πάρα πολύ καλά «κρυμμένες». Και οι δύο εξοπλιστικές εκδόσεις, select και executive, διαθέτουν ένα πλήρες πακέτο από συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, το οποίο περιλαμβάνει πάνω από 20 συστήματα και ό,τι πιο εξελιγμένο υπάρχει στον τομέα για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορία.
Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι χάρη στην εξαιρετικά ανθεκτική κατασκευή του (αποτελείται στο 80% από χάλυβα υψηλής αντοχής), το Jaecoo 7 είναι ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα στην κατηγορία του, έχοντας μάλιστα κερδίσει την υψηλότερη διάκριση των πέντε αστέρων στα crash test του ΕuroNCAP, με κορυφαία βαθμολογία σε κάθε επιμέρους τομέα. Σε αυτό το πακέτο ασφάλειας συμβάλλου και οι 8 αερόσακοι με τους οποίους εφοδιάζεται το αυτοκίνητο σε όλες τις εκδόσεις του. Με βάση τις εξωτερικές διαστάσεις και το μεταξόνιο των 2,67 μέτρων, ο εσωτερικός χώρος του Jaecoo 7 SHS είναι πραγματικά εντυπωσιακός! Εμπρός και πίσω, δεν νιώσαμε ποτέ στρυμωγμένοι κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που περάσαμε μαζί του -κάθε άλλο μάλιστα!
Το πίσω κάθισμα είναι μαλακό και, χάρη στην έλλειψη κεντρικού τούνελ, είναι αρκετά εύκολο να καθίσουν τρία άτομα δίπλα-δίπλα. Το πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 500 λίτρων, φτάνει έως 1.265 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. H μέτρηση αθροίζει πιθανόν και τον χώρο των 88 λίτρων που βρίσκεται κάτω από τα δάπεδο σε πέντε διαμορφωμένα διαμερίσματα. Στα πλεονεκτήματα, το πρακτικό του σχήμα και το μεγάλο άνοιγμα της πίσω πόρτας, με το ηλεκτρικό άνοιγμα να διατίθεται στάνταρ στην έκδοση Exclusive της δοκιμής μας.
Στην ουσία της συγκεκριμένης έκδοσης
Χωρίς αμφιβολία το πλέον ενδιαφέρον μέρος του αυτοκινήτου βρίσκεται κάτω από το καπό, όπου συναντούμε έναν turbo κινητήρα βενζίνης με απόδοση 147 ίππους, ο οποίος συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν 204 και έναν 82 ίππων. Η μπαταρία του, plug-in υβριδικού, συστήματος είναι 18,3 kWh, χωρητικότητα που επαρκεί για μία ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνά τα 90 χιλιόμετρα. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος φθάνει τους 347 ίππους και η ροπή τα 525 Nm. Σε ότι έχει να κάνει με τις επιδόσεις το 0-100 χλμ./ώρα, έρχεται σε 8’’ και την τελική ταχύτητα να βρίσκεται στα 180 χλμ./ώρα, ενώ η κίνηση στην plug-in υβριδική έκδοση της δοκιμής μας, μεταδίδεται αποκλειστικά και μόνο στους εμπρός τροχούς.
Το σύστημα είναι ιδιαίτερα εξελιγμένο και δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική λειτουργία, κάνοντας παράλληλα όλους τους απαραίτητους συνδυασμούς μεταξύ των κινητήρων ώστε να έχει την μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα σε επίπεδο οικονομίας καυσίμου. Οι εκπομπές ρύπων βρίσκονται στα 23 γρ./χλμ. κάτι που σημαίνει πως το φορολογικό όφελος για τον εταιρικό χρήστη συνεχίζει να υπάρχει. Το πιο σημαντικό είναι το γεγονός πως όλο αυτό φάνηκε στη πράξη, μιας και με τη μπαταρία πλήρως φορτισμένη, πλησιάσαμε με σχετική εύκολα τα 90 χιλιόμετρα καθαρής ηλεκτρικής αυτονομίας. Από εκεί και πέρα αναλαμβάνει ο θερμικός κινητήρας και ένα κιβώτιο δύο σχέσεων να κινήσουν το αυτοκίνητο, πάντα όμως με την συνδρομή των ηλεκτροκινητήρων.
Αυτό οδηγεί σε μία μέση κατανάλωση που παραμένει σταθερά κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ, σε μικτές συνθήκες, με την μπαταρία να έχει αποφορτιστεί. Η τιμή αυτή είναι εξαιρετική για ένα αυτοκίνητο με το μέγεθος και το βάρος του Jaecoo 7 SHS και σε κάθε περίπτωση επιβεβαιώνει σε μεγάλο βαθμό την υπόσχεση της εταιρείας για 1.200 χιλιόμετρα αυτονομία, όπως άλλωστε αναγράφει και στα πλαϊνά το αυτοκίνητο, με όχι ιδιαίτερα καλαίσθητο τρόπο είναι η αλήθεια. Η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει σε οικιακή πρίζα ή σε wallbox, όπου χάρη στον on-board φορτιστή των 6,6 kW χρειάζεται περίπου 3 ώρες για να γεμίσει. Μπορεί επίσης να φορτίσει σε DC ρεύμα έως 40 kW, όπου χρειάζεται λιγότερα από 20 λεπτά για να φθάσει έως το 80% της χωρητικότητα. Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο είναι η δυνατότητα V2L, κάτι που επιτρέπει στον χρήστη να δώσει ρεύμα και να φορτίσει μικρές ηλεκτρικές συσκευές
Στο δρόμο
Το πρώτο πράγμα που μας κέντρισε το ενδιαφερόν πίσω από το τιμόνι του Jaecoo 7 SHS είναι ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί το υβριδικό σύστημα, καθώς είναι εξίσου πειστικό τόσο σε 100% ηλεκτρική λειτουργία όσο και όταν περνά στη θερμική, όπου ήταν εξαιρετικά αθόρυβο! Ο βενζινοκινητήρας ακούγεται ελάχιστα, ακόμη και με το γκάζι στο πάτωμα, ενώ η μετάβαση μεταξύ ηλεκτρικής, θερμικής ή συνδυασμένης λειτουργίας είναι σχεδόν ανεπαίσθητη. Κάποια μικρά σκορτσαρίσματα, οφείλονται μάλλον στο στο αυτόματο κιβώτιο, το οποίο δεν βρίσκεται στο ίδιο υψηλό επίπεδο με το υπόλοιπο σύνολο.
Στο τομέα της άνεσης, το Jaegoo 7 SHS είναι πραγματικά άνετο. Η θέση οδήγησης, σε συνδυασμό με το πολύ ελαφρύ τιμόνι που στερείται αίσθησης, είναι κάτι που σε ωθεί σε ήπιο, χαλαρό ρυθμό οδήγησης, που βεβαίως είναι και η φιλοσοφία του αυτοκινήτου. Οδηγούμενο συνετά, προσφέρει δυνατότητα για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, εξασφαλίζοντας ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης, οικονομία και ηρεμία. Η πρόσφυση δοκιμάζεται αρκετά όταν επιταχύνεις δυνατά από στάση και οι δυναμικές αλλαγές κατεύθυνσης φέρνουν τη μαλακή ανάρτηση στο όριό της.
Όσον αφορά την εγγύηση, η Jaecoo προσφέρει επτά χρόνια για μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη ή 150.000 χιλιόμετρα, χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων για τα πρώτα δύο πρώτα χρόνια. Με την μπαταρία και τα εξαρτήματα του συστήματος υψηλής τάσης να καλύπτονται για οκτώ χρόνια. Τέλος η τιμή του Jaecoo 7 SHS ξεκινάει από τα 39490 Ευρώ.