Ηyundai i30 1.6 CRDi DCT. Eφάμιλλο του ανταγωνισμού

Ηyundai i30 1.6 CRDi DCT. Eφάμιλλο του ανταγωνισμού

Όταν ανήκεις σε μία κατηγορία όπου το σύνολο σχεδόν των μοντέλων που την αποτελούν είναι αυτοκίνητα πρώτης γραμμής με μακρά ιστορία πίσω τους, τότε αντιλαμβάνεστε πως το να βρεθείς απέναντί τους και να τα ανταγωνιστείς στα ίσα, κάθε άλλο παρά εύκολο είναι. Ο λόγος για τη καινούρια, τρίτη γενιά, του Hyundai i30 το οποίο στο δρόμο του θα συναντήσει τα VW Golf, Ford Focus, Opel Astra, Peugeot 308, Nissan Pulsar, Toyota Auris και το έργο του κάθε άλλο παρά εύκολο θα είναι. Ωστόσο το Κορεάτικο μοντέλο, έχει μπεί πλέον στη φάση της ωριμότητάς του γνωρίζοντας πολύ καλά τα πρέπει και τα δεν πρέπει της κατηγορίας και σε συνδυασμό με την ανάληψη της αντιπροσωπείας στη χώρα μας από τον όμιλο Βασιλάκη, έρχεται με σκοπό να κατακτήσει το μερίδιο που του αναλογεί και του αξίζει. Άλλωστε δεν θα πρέπει να λησμονούμε πως το i30 ήταν το μοντέλο εκείνο με το οποίο η Hyundai πέρασε σε ένα άλλο, εντελώς διαφορετικό επίπεδο, θέλοντας να κοιτάξει στα μάτια τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές της. Και φυσικά τώρα στη τρίτη γενιά θα εξετάσουμε ενδελεχώς να κατάφερε και σε ποια σημεία, να τους ξεπεράσει κιόλας.

Προσεγμένη σχεδίαση με ισορροπία ανάμεσα σε καλαισθησία και πρωτοτυπία

Αισθητική ωριμότητα

Όταν ένας από τους βασικούς σκοπούς σου είναι να διεισδύσεις με αξιώσεις στην ιδιαίτερα απαιτητική Ευρωπαϊκή αγορά, τότε η σχεδίαση που θα προσφέρεις είναι ένα από τα πρώτα ζητούμενα. Αφενός καλό θα είναι να αποφύγεις τις εκκεντρικότητες και τις ακραίες λύσεις, αφετέρου να δημιουργήσεις ένα καλαίσθητο και ευχάριστο στο μάτι σύνολο. Και ο δημιουργός του νέου i30, o Peter Schreyer, αφενός το γνωρίζει αυτό όσο λίγοι αφετέρου μπορεί να το αποτυπώσει στη πράξη όσο ελάχιστοι.  Το αυτοκίνητο έχει εξελιχθεί εξ’ολοκλήρου στην Ευρώπη καθώς προορίζεται για την Ευρώπη και είναι δομημένο σε μια εντελώς νέα έκδοση της υπάρχουσας πλατφόρμας. Το σώμα είναι κατασκευασμένο από 53% χάλυβα υψηλής αντοχής, το διπλάσιο από το ποσοστό που χρησιμοποιούσε η προηγούμενη γενιά, κάνοντας το να ζυγίζει 28 κιλά λιγότερο από τη προηγούμενη γενιά, με την ακαμψία να αυξάνεται κατά 22%.

Πολύ όμορφο το εμπρός μέρος

Το μήκος του είναι 4.340 μέτρα, το πλάτος φτάνει τα 1.795 μέτρα, το ύψος τα 1.455 και το μεταξόνιο τα 2.650 μέτρα. Οι διαστάσεις μεγάλωσαν κατά 40 χιλιοστά στο μήκος, κατά 15 χιλιοστά στο πλάτος, με το ύψος να μειώνεται κατά 15 χιλιοστά, ενώ το μεταξόνιο  παρέμεινε το ίδιο, με το βάρος του να ξεκινά από τα 1.316 κιλά, ελαφρώς αυξημένο -κατά 10 κιλά- από την προηγούμενη γενιά. Παρά το ελαφρύτερο σώμα, το νέο i30 διαθέτει περισσότερο εξοπλισμό, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθεί το βάρος. Στα της σχεδίασης συναντούμε νέα μάσκα με τραπεζοειδή σχεδίαση η οποία αποτελεί το σήμα κατατεθέν του μοντέλου. Η μεγάλη εισαγωγή αέρα στο κέντρο με την πιο μικρή κάτω που φέρνει τον προφυλακτήρα πιο κοντά στην άσφαλτο βελτιώνοντας την αεροδυναμική του μοντέλου, τα κάθετα LED με λειτουργία ημέρας και τα γωνιώδη ευμεγέθη φωτιστικά σώματα ολοκληρώνουν την εικόνα εμπρός. Πιο συμβατική είναι η προσέγγιση στο πίσω μέρος, με τη φαρδιά τρίτη κολόνα και τα οριζόντια νεύρα στο πίσω μέρος να κυριαρχούν στο μάτι.

Αναβαθμισμένη ποιότητα και πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας

Σημαντική προσπάθεια αναβάθμισης

Περνώντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, δεν είναι δυνατόν να μην παρατηρήσεις και να μην σταθείς από τα πρώτα κιόλας δευτερόλεπτα στη προσπάθεια που έχει γίνει τόσο για ποιοτική και αισθητική όσο φυσικά και για τεχνολογική εξέλιξη.  Τα μαλακά πλαστικά, ψηλά στο ταμπλό και τις πόρτες κυριαρχούν των πιο σκληρών στο κάτω μέρος με τη σχεδίαση να σε κερδίζει και τη πολύ καλή συναρμογή να μην αφήνει περιθώρια για παράπονα. Πίσω από το κομψό τιμόνι θα βρεις εύκολα τη θέση σου, χάρη στις πολλαπλές ρυθμίσεις του καθίσματος και άσχετα από το ύψος που έχεις. Οι αρκετές θήκες, μεγάλες στο μέγεθος κατά βάση, είναι ικανές να φιλοξενήσουν περισσότερα από όσα μπορείς να κουβαλήσεις στην καθημερινότητά σου, με τον χώρο αποσκευών να φτάνει σε όγκο τα 395 λίτρα. Η εργονομία επίσης ανήκει στα θετικά του νέου i30, αφού οι πολλοί διακόπτες λάμπουν δια της απουσίας τους, δίνοντας τη θέση τους σε μια οθόνη πέντε ιντσών, στη βασική έκδοση ή οκτώ ιντσών στην πιο πλούσια της δοκιμής μας.

ΟΙ χώροι είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας

Τοποθετημένη στη μέση του ταμπλό, προεξέχει για να έρθει εμπρός στο οπτικό σου πεδίο προκειμένου  να μην χρειάζεται να αποσπάται η προσοχή σου. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει μια ψηφιακή πολυλειτουργική οθόνη η οποία δείχνει στον οδηγό όλα τα απαραίτητα στοιχεία, όπως κατανάλωση, ένδειξη πίεσης ελαστικών, οδηγίες του συστήματος πλοήγησης. Σε ότι αφορά τους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες, αυτοί είναι ικανοί να φιλοξενήσουν έως και  πέντε ενήλικες χωρίς φυσικά να αισθάνονται ιδιαίτερα άνετα, καθώς τόσο τα ανταγωνιστικά του μοντέλο, όσο και το i30 προορίζονται για τη μετακίνηση τεσσάρων ατόμων.

Ικανός αλλά και σχετικά λαίμαργος ως πρός τη κατανάλωσή του

Η Hyundai έχει τοποθετήσει αρκετά χαρακτηριστικά ασφαλείας στο i30, όπως αυτόνομο σύστημα φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, ενεργό cruise control, σύστημα ειδοποίησης τυφλής γωνίας, σύστημα ειδοποίησης διασταυρώσεων, αυτόματη μεγάλα σκάλα, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα που καταλαβαίνει πότε ο οδηγός είναι κουρασμένος, όπως και ένα σύστημα που σαρώνει τον χώρο πίσω από το αυτοκίνητο όταν κάνει κάποιος όπισθεν.

Ικανός μεν, διψασμένος δε

Ο λόγος για το πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο των 1.6 λίτρων που στην έκδοση της δοκιμής μας απέδιδε 110 ίππους και 280 Nm ροπής, ενώ συνδυαζότανε με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με επτά σχέσεις. Η δύναμη και η ροπή του κινητήρα είναι ικανοποιητική για τις καθημερινές μετακινήσεις, έχοντας τη δυνατότητα να διατηρεί την δύναμή του και στις υψηλές στροφές. Ο ήχος που παράγει είναι χαμηλός σε βαθμό που δύσκολα μπορεί κάποιος να καταλάβει πως οδηγεί ένα diesel μοντέλο. Από την άλλη η μέση κατανάλωση των 7.8 λίτρων κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, είναι χωρίς αμφιβολία στα ψηλά όρια της κατηγορίας, χωρίς μάλιστα η οδήγηση του να είναι σβέλτη αλλά και χωρίς να προσπαθούμε για τη μικρότερη δυνατή. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως σαφώς και μπορεί να ανέβει και με ευκολία να ξεπεράσει τα οκτώ λίτρα, ενώ πολύ δύσκολα θα τη δείτε κάτω από τα 7.3 με 7.5. λτ. πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Ουδέτερη οδική συμπεριφορά με έμφαση στην άνεση

Ουδέτερο οδηγικά

Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του i30 αντιλαμβάνεσαι πως οι δημιουργοί προσπάθησαν να κρατήσουν μία ουδέτερη στάση.  Και μία ισορροπία ανάμεσα σε άνεση και οδική συμπεριφορά. Βεβαίως σαφώς και είναι προσανατολισμένο προς την άνεση, με την ανάρτηση να ξεπερνάει το σύνολο των ανωμαλιών των ελληνικών δρόμων, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει πως και η οδική του συμπεριφορά είναι απολύτως προβλέψιμη, ενώ θα μπορούσε να γίνει ακόμη καλύτερη και πιο ευχάριστη με ένα σετ διαφορετικής μάρκας ελαστικών.  Το i30 είναι ένα πολύ καλό ασφαλές αυτοκίνητο, με ικανοποιητική ηχομόνωση για άνεση στο ταξίδι και στις οικογενειακές μετακινήσεις. Το κιβώτιο έχει τρία προγράμματα λειτουργίας (Normal, Eco και Sport) τα οποία προσαρμόζουν την αίσθηση του τιμονιού, τη συμπεριφορά του κιβωτίου, την απόκριση του κινητήρα και των πεντάλ, αναλόγως τις οδηγικές διαθέσεις του οδηγού.

Η γενιά της ολοκλήρωσης

Χωρίς αμφιβολία η νέα, Τρίτη γενιά, του i30 δείχνει και είναι η πλέον ολοκληρωμένη και ώριμη από κάθε άποψη. Σχεδιαστικά καταφέρνει να ισορροπεί ανάμεσα στη καλαισθησία και στη πάντα αναγκαία αίσθηση ανανέωσης και φρεσκάδας. Ποιοτικά έχει αναβαθμιστεί σε όλα τα επίπεδα, ενώ και αίσθηση που προσφέρει στο δρόμο βρίσκεται μπορεί και ικανοποιεί. Βεβαίως όλα τα παραπάνω σημαίνει και αύξηση στη τιμή, καθώς η πετρελαιοκίνητη έκδοση του i30 με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ξεκινάει από τα 21190 Ευρώ και πλέον βρίσκεται και αυτή σε απευθείας αντιπαράθεση με τους ανταγωνιστές του στη κατηγορία.

Θα μπορούσε να είναι πολύ πιο ευχάριστο με ένα διαφορετικό σετ ελαστικών

 

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εμφάνιση
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Άνεση

[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Κατανάλωση
  • Ελαστικά πρώτης τοποθέτησης

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1600 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 110
0-100 11″
Τελική ταχύτητα 190 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7.8λ τ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 109 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Prev Post Jeep Renegade 1.6 Diesel Auto. Με έμφαση στην ευκολία
Next Post Seat Ibiza 1.0 TSi 95 PS. Άλμα προς τα εμπρός
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook