Το Yaris είναι το δεύτερο δημοφιλέστερο μοντέλο της Toyota στην Ευρώπη και το 10ο δημοφιλέστερο γενικά για το 2024 οπότε είναι λογικό όταν η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από το θέμα του εξηλεκτρισμού, να εγείρεται το ερώτημα της ηλεκτρικής εκδοχής του. Η Toyota έχει καταστρώσει ένα μεσοπρόθεσμο/μακροπρόθεσμο πλάνο που αναμφίβολα και αναπόφευκτα περιλαμβάνει την αντικατάσταση του θερμικού και εξηλεκτρισμένου Yaris από ένα αμιγώς ηλεκτρικό αλλά δηλώνει κατηγορηματικά ότι αυτή δεν είναι η κατάλληλη στιγμή όχι μόνο για να συμβεί κάτι τέτοιο αλλά ούτε καν για να το συζητάμε.
“Αποφασίσαμε συνειδητά και εσκεμμένα να ξεκινήσουμε με τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες (C, D και E). Θα έρθει η σωστή στιγμή αλλά δεν είναι τώρα.”
Δήλωσε ο επικεφαλής marketing της ιαπωνικής μάρκας, Andrea Carlucci. Να σημειώσουμε ότι ως έχει η γκάμα της Toyota σε αυτό το χρονικό σημείο περιλαμβάνει το Urban Cruiser, το ολοκαίνουριο C-HR+ και το bZ4X που όπως θα παρατήρησες είναι όλα SUV και καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς και των αναγκών του αγοραστικού κοινού. Αυτό ικανοποιεί την Toyota και της επιτρέπει να σκεφτεί και να προγραμματίσει προσεκτικά την επόμενη κίνηση της. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός ότι η εταιρία δεν φαίνεται να αποσπάται από την (αρχική τουλάχιστον) επιτυχία ανταγωνιστικών μοντέλων όπως για παράδειγμα το Renault 5.
“Θα έρθει η κατάλληλη ώρα και θα φτάσουμε στο κατάλληλο σημείο. Για εμάς όλα έχουν να κάνουν με το σωστό αυτοκίνητο, το σωστό μέρος και την σωστή στιγμή και τώρα, η επέκταση που βλέπετε είναι στις κατάλληλες κατηγορίες για την Ευρώπη.”
Ανάφερε ο επικεφαλής της Toyota στην Αγγλία, Scott Thompson, ο οποίος αναγνώρισε βέβαια ότι υπάρχει ζήτηση για ένα αμιγώς ηλεκτρικό, μικρό hatchback. Παράλληλα, ενδιαφέρον παρουσιάζει η απόφαση της εταιρίας να παρουσιάσει, έστω και σε μορφή concept, ενός οχήματος μικροκινητικότητας. Το FT-Me Concept πραγματοποίησε το ντεμπούτο του εχθές και ενώ δεν γνωρίζουμε ακόμα αν και πότε θα περάσει στην παραγωγή, η παρουσίαση της Toyota άφηνε να εννοηθεί ότι είναι περισσότερο θέμα “πότε” και λιγότερο “αν”. Οπότε αν ένα μοντέλο σε αυτή την κατηγορία είναι βιώσιμο επιχειρηματικά, γιατί να μην είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό Yaris; Δυστυχώς δεν έχουμε την απάντηση αλλά φαίνεται πως οι Ιάπωνες έχουν ένα καθορισμένο πρόγραμμα και όπως συνηθίζεται λόγω κουλτούρας, πολύ μικρά περιθώρια ευελιξίας, επομένως το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να περιμένουμε απλά να δούμε πώς θα υλοποιηθεί το εν λόγω πρόγραμμα.