Φέτος η Seat γιορτάζει 75 χρόνια ζωής και ενώ η κατάσταση της όσον αφορά στην γκάμα που προσφέρει στο αγοραστικό κοινό είναι ολίγον τι στάσιμη, απολαμβάνει την προτίμηση του κόσμου καθώς έκλεισε το 2024 με αύξηση 7.5% στις πωλήσεις έχοντας παραδώσει 310.000 αυτοκίνητα – ένα διόλου ευκαταφρόνητο νούμερο δεδομένης της ηλικίας της οικογένειας και του σχετικά περιορισμένου μεγέθους της. Όποιος περιμένει κάποιο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με τα σήματα της Seat θα πρέπει να περιμένει αρκετά ακόμα όμως, αφού ο επικεφαλής της ισπανικής μάρκας, Wayne Griffiths, αποκάλυψε κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων ότι η Seat θα αποφασίσει για το “ηλεκτρικό χρονοδιάγραμμα” της στο τέλος της δεκαετίας.
Η εταιρία αναγνωρίζει ότι η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης θα διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην βιωσιμότητα της στο απώτερο μέλλον αλλά τονίζει πως η λέξη κλειδί στην συγκεκριμένη πρόταση είναι το “απώτερο”. Η επιτυχία της Cupra στον στίβο των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων επιτρέπει στην Seat να μην προχωρήσει σε βιαστικές κινήσεις υψηλού ρίσκου (και επένδυσης) ενώ ακόμα και να ήθελε να προχωρήσει στον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της ή την ανανέωση της με νέα μοντέλα, η έλλειψη χωρητικότητας παραγωγής στο εργοστάσιο του ομίλου στο Martorell της Ισπανίας, εκεί όπου θα κατασκευάζονται τα Cupra Raval και Volkswagen ID.2. Δεν προκαλεί εντύπωση λοιπόν το γεγονός “τα ηλεκτρικά δεν αποτελούν προτεραιότητα για την Seat αυτή τη στιγμή” όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της μάρκας.
Να θυμίσουμε ότι πίσω στο μακρινό 2021, το Born που φόρεσε τελικά τα σήματα της νεοσύστατης Cupra ήταν προγραμματισμένο να κυκλοφορήσει ως Seat ενώ τώρα, 4 χρόνια αργότερα, παρόμοιες φήμες έχουν αρχίσει να ακούγονται για το Volkswagen ID.1. Θεωρητικά, το μικρό ηλεκτρικό της Volkswagen θα ταίριαζε άψογα στην φιλοσοφία και την νοοτροπία της Seat και φυσικά το αντιλαμβάνεται αυτό ο Griffiths που αρκέστηκε στο να σχολιάσει ότι “θα το εξετάσει για το μέλλον”. Το μεγάλο ζήτημα για την Seat είναι η κερδοφορία και γι’ αυτό επιλέγει συνειδητά να απέχει από την κούρσα του εξηλεκτρισμού. Όπως εξήγησε ο επικεφαλής της μάρκας “κοιτάμε να βγάλουμε χρήματα και να επενδύσουμε τώρα” και αυτό είναι πάρα πολύ δύσκολο, αν όχι ακατόρθωτο, προσπαθώντας να λανσάρεις παράλληλα και ένα προσιτό αμιγώς ηλεκτρικό. Προς το παρόν λοιπόν, η Cupra είναι αυτή που μονοπωλεί το ενδιαφέρον όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση με την Seat να έχει αναλάβει τον ρόλο της value-for-money μάρκας. Η φετινή χρονιά δε, θα έχει ενδιαφέρον καθώς περιμένουμε τα υβριδικά Ibiza και Arona, οπότε δεν τίθεται θέμα παρακμής της Seat και αυτό το επιβεβαιώνουν και οι πωλήσεις της ισπανικής μάρκας.