Υπάρχουν μικρά αλλά αισθητά σημάδια ότι έχει χαθεί η… σπίθα σε μία εταιρία. Ξέρεις, εκείνη η καλώς εννοούμενη τρέλα που την ωθεί να κάνει πράγματα τα οποία μπορεί να μην έχουν ιδιαίτερο νόημα σε επίπεδο πωλήσεων ή καινοτομίας αλλά είναι αδιαμφισβήτητα “cool”. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα στην ιστορία της βιομηχανίας αυτοκινήτου αλλά τον τελευταίο καιρό η μοναδική, κατά τη γνώμη μου, μάρκα που φοράει το πάθος και την τρέλα της ως παράσημο είναι η Ford. Από την άλλη, υπάρχουν εταιρίες όπως η Nissan που όπως καταλαβαίνεις με έχει εκνευρίσει ιδιαίτερα με την τελευταία της κίνηση για τον απλούστατο λόγο ότι στερείται έμπνευσης, φαντασίας και τόλμης.
Για το project της, ένα project το οποίο είχε ανακοινωθεί τον Απρίλιο του 2023 να σημειώσουμε, η Nissan πήρε ένα κλασικό R32 Skyline GT-R και το μεταμόρφωσε σε αμιγώς ηλεκτρικό. Πήρε ένα από τα πιο κλασικά sports cars της, ένα μοντέλο που ήταν τόσο επιτυχημένο και τόσο ικανό που ακόμα και τώρα να λανσαριζόταν θα ήταν ανταγωνιστικό στην κατηγορία του και αφαίρεσε την ψυχή του. Για τι φημιζόταν το “BNR32” όπως ονομαζόταν στο εσωτερικό της εταιρίας; Μα για τον εμβληματικό RB26DETT κινητήρα του βεβαίως, έναν twin-turbo εξακύλινδρο εν σειρά με χωρητικότητα 2.6 λίτρων που πρόσφερε… και καλά 280 ίππους και 350 Nm ροπής και φυσικά, το απίστευτο για την εποχή σύστημα τετρακίνησης. Ωραία, ξέχνα τα τώρα. Στην θέση τους έχει τοποθετηθεί μία αγνώστων στοιχείων μπαταρία και δύο ηλεκτροκινητήρες. Θα μπορούσε να είναι το κινητήριο σύνολο του Ariya Nismo που είναι ικανό για 430 ίππους και 600 Nm ροπής και πιθανώς να χωράει στο πλαίσιο του R32 GT-R καθώς το μήκος και το μεταξόνιο του δεν απέχει τόσο πολύ από αυτό του ηλεκτρικού crossover αλλά δεν είναι εκεί το θέμα.
Το πρόβλημα μου είναι ότι αφού καλώς ή κακώς πήρες την απόφαση να κάνεις κάτι τόσο ανούσιο και ιστορικά προσβλητικό όπως το να εξηλεκτρίσεις τον αυθεντικό Godzilla, τουλάχιστον κάνε το με θράσος. Εξόπλισε το με κάτι παράλογα ισχυρό και ικανό. Δώστου 1.000 ηλεκτρικά άλογα και solid-state μπαταρίες. Αφού ούτως ή άλλως δεν πρόκειται να περάσει στην παραγωγή, χρησιμοποίησε το για να δείξεις ότι μπορείς να περπατήσεις στην αιχμή της τεχνολογίας και αφού ξερίζωσες όλα εκείνα που έκαναν το συγκεκριμένο μοντέλο να γράψει το όνομα του στην ιστορία, τουλάχιστον χρησιμοποίησε την ευκαιρία για να μας δείξεις πού στοχεύεις. Τα λόγια δεν αρκούν. Ξέρουμε ότι η Nissan θέλει το επόμενο GT-R να είναι ηλεκτρικό. Θέλει να έχει solid-state μπαταρίες και πρέπει, ώστε να είναι πιστό στην ιστορία του, να είναι πολύ ταχύτερο απ’ ότι το περιμένουμε εμείς και ο ανταγωνισμός. Το ηλεκτρικό R32 που θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του στο Tokyo Auto Salon γύρω στα μέσα του Ιανουαρίου δεν είναι κάτι παραπάνω από μία χαμένη ευκαιρία και γι’ αυτό είμαι τόσο αρνητικός.