Με την Chevrolet Camaro και το Dodge Challenger να έχουν ρίξει λευκή πετσέτα και να έχουν αποχωρίσει από την αγορά, η Ford Mustang είναι το μοναδικό muscle car που κρατάει ακόμα ψηλά την σημαία όχι μόνο για την συγκεκριμένη κατηγορία αλλά γενικότερα, για τα προσιτά θερμικά sports cars και ειδικά για αυτά που εξοπλίζονται με old-school ατμοσφαιρικούς V8 κινητήρες. Αυτό όμως δεν ήταν αρκετό για να κρατήσει τις πωλήσεις της Mustang έστω στα ίδια επίπεδα με πέρυσι καθώς όπως δείχνουν τα επίσημα στοιχεία, η Ford πούλησε μόλις 44.003 αυτοκίνητα – μία επίδοση που αναπαριστά πτώση της τάξης του 9.5% σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο. Σαν να μην έφτανε αυτό, το 2024 ήταν η πρώτη χρονιά που η αμιγώς ηλεκτρική Mustang ξεπέρασε την “κανονική”…
Εννοείται πως γνωρίζουμε πως το μόνο κοινό που έχουν τα δύο μοντέλα είναι το όνομα και μάλιστα μέρος του αφού το εμβληματικό sports car θα είναι για πάντα η κανονική Mustang και το αμιγώς ηλεκτρικό crossover θα είναι ο σφετεριστής αλλά η περίπτωση της Ford παρουσιάζει ενδιαφέρον καθώς αποτυπώνει μία τάση. Καταρχάς, αξίζει να αναφέρουμε ότι δύο από τις χειρότερες χρονιές όσον αφορά στις πωλήσεις της Mustang έχουν συμβεί τα τελευταία 3 χρόνια και αυτό λέει πολλά, όχι για την ποιότητα του αμερικανικού sports car βεβαίως, αλλά για το τι αγοράζουν οι καταναλωτές και πώς έχουν αλλάξει οι προτεραιότητες τους. Το άλλο στοιχείο που αξίζει να αναφέρουμε είναι ότι οι πωλήσεις της Mustang Mach-E ανέκαμψαν σημαντικά το 2024. Ενώ την προηγούμενη χρονιά το ηλεκτρικό crossover είχε σταματήσει στα 40.771 αυτοκίνητα, η επιθετική πολιτική πωλήσεων των αντιπροσώπων της Ford στην άλλη όχθη του Ατλαντικού είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των πωλήσεων κατά 26.9%, στα 51.745. Ο αριθμός αυτός είναι μεγαλύτερος όχι μόνο από αυτόν του Ranger αλλά και από αυτόν του F-150 Lightning, παρότι αμφότερα τα μοντέλα του Μπλε Οβάλ παρουσίασαν αύξηση στις πωλήσεις τους κατά το 2024!
Σε κάθε περίπτωση, οι επιδόσεις της Ford στην άλλη όχθη του Ατλαντικού σχηματίζουν μία εικόνα η οποία αξίζει αν μη τι άλλου μία ματιά καθώς λειτουργεί και ως αιτιολογία για την προϊοντική στρατηγική της. Τα λεγόμενα “trucks” της για παράδειγμα, μία κατηγορία που περιλαμβάνει τα πάντοτε δημοφιλή pickup αλλά και μοντέλα όπως το Transit και τα πιο βαριά επαγγελματικά, πούλησαν 1.158.964 από τα 1.974.009 αυτοκίνητα στις Η.Π.Α. Η συντριπτική πλειοψηφία του υπόλοιπου εννοείται ότι αποτελείται από τα SUV ενώ ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατάσταση όσον αφορά στους τύπους κίνησης με την αμερικανική εταιρία να πουλάει 97.865 αμιγώς ηλεκτρικά και 187.426 υβριδικά οχήματα. Σε σύνολο 2.078.832 αυτοκινήτων (Ford και Lincoln αθροιστικά), τα εξηλεκτρισμένα είναι 285.291 που σε σύγκριση με το 2023 είναι κατά 38.3% αυξημένα και αυτή είναι μία επίδοση που οφείλεται τόσο στα κίνητρα που προσφέρονται από την ίδια την εταιρία και την αμερικανική κυβέρνηση αλλά αντιπροσωπεύει και μία γενικότερη τάση στην αγορά.