Σε μία κίνηση που δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε από πρωτοκλασάτο κατασκευαστή, η Volvo ανακοίνωσε ότι επιστρέφει στην θέση του ως CEO της εταιρίας ο Hakan Samuelsson με την απόφαση αυτή να υλοποιείται πρακτικά άμεσα καθώς η σημερινή ημέρα, 31 Μαρτίου του 2025, είναι η τελευταία του τρέχοντος επικεφαλής της, Jim Rowan. Να θυμίσουμε ότι ο 74-χρονος πλέον, Hakan Samuelsson ήταν ο άνθρωπος που οδήγησε την Volvo στην θέση που βρίσκεται μέχρι και σήμερα. Αυτός που αύξησε τόσο τον τζίρο από τα περίπου 11.5 δισεκατομμύρια ευρώ, στα 26 δις όσο και το περιθώριο κέρδους της μάρκας από το περίπου 0%, στο 7.2%. Ήταν ο άνθρωπος που πρωτοστάτησε στην επέκταση της Volvo τόσο σε επίπεδο γκάμας όσο και σε παραγωγικό επίπεδο καθώς υπό την ηγεσία του λειτούργησε το πρώτο εργοστάσιο της Volvo στις Η.Π.Α. ενώ αυτός πίεσε για τολμηρές αποφάσεις όπως η κατάργηση των πετρελαιοκινητήρων, πολύ νωρίτερα από τον ανταγωνισμό και παρότι σε εκείνο το σημείο απολάμβαναν ακόμα υψηλά ποσοστά δημοτικότητας, αλλά και ο περιορισμός της μέγιστης ταχύτητας των μοντέλων της Volvo στα 180 km/h!
Ο Jim Rowan, που διαδέχθηκε τον Samuelsson όταν ο τελευταίος αποχώρησε από την Volvo το 2022, δεν πρόλαβε να αφήσει το σημάδι του στην σουηδική εταιρία όπως έκανε ο προκάτοχος (και διάδοχος) του, ωστόσο αναγνωρίζεται η ουσιαστική συνεισφορά του στην επιτάχυνση της μετάβασης της εταιρίας στην εποχή των software-defined οχημάτων και της συνδεσιμότητας ενώ πρόλαβε να λανσάρει κάποια από τα πλέον προηγμένα μοντέλα στην αγορά. Ο χρόνος του στο τιμόνι της Volvo μπορεί να ήταν περιορισμένος αλλά θα ήταν άδικο για τον Rowan να υποτιμήσουμε την συνεισφορά του στην πορεία της σουηδικής μάρκας. Το θέμα είναι ότι ο κόσμος είναι πολύ διαφορετικός από την τελευταία φορά που ο Samuelsson κάθισε στην καρέκλα του CEO της εταιρίας, παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει μόλις 3 χρόνια.
Η επέλαση των Κινέζων συνεχίζεται ακάθεκτη και μάλιστα με αιχμή του δόρατος τους την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης, οι κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες της αγοράς σίγουρα δεν είναι καλύτερες σε σύγκριση με τρία χρόνια πριν ενώ σε όλα τα υπόλοιπα προβλήματα έχουν προστεθεί και οι γεωπολιτικές… ψυχροπολεμικές πρακτικές με την Ευρώπη να προσπαθεί να προστατεύσει την βιομηχανία της από την κινέζικη απειλή και τις Η.Π.Α. να προσπαθούν να προστατευτούν από ολόκληρο τον κόσμο επιβάλλοντας αμφότερες δασμούς. Παράλληλα, η Volvo έχει υποχωρήσει ελαφρώς στην στρατηγική μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση αντιδρώντας στην κατάσταση που επικρατεί στην αγορά. Τώρα η Volvo έχει μεγαλύτερη ανάγκη από ποτέ το σταθερό χέρι, την “στρατηγική διαύγεια και την ηγεσία” του Samuelsson και προφανώς αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο επιστρέφει ο Σουηδός.