Οι εποχές έχουν αλλάξει και αυτή τη φορά, για αλλαγή, δεν αναφερόμαστε στην στροφή στην ηλεκτροκίνηση, τα “software defined vehicles” ή σε άλλες τάσεις της βιομηχανίας αυτοκινήτου αλλά στην ροπή που παρουσιάζει η αγορά προς οχήματα τύπου SUV και crossover. Μία ροπή που… αναγκάζει κατά κάποιον τρόπο μία εταιρία που έκανε το όνομα της βασιζόμενη στα station wagon (αν όχι στην Ελλάδα, σε άλλα μέρη του κόσμου) να τα εγκαταλείψει στρεφόμενη στα SUV. Θα μου πεις, πού είναι το κακό στην ενσωμάτωση στοιχείων που χαρακτηρίζουν ένα station wagon σε ένα άλλο στιλ αμαξώματος; Απολύτως πουθενά και επιτρέπει στην σουηδική εταιρία να διαχειριστεί με βέλτιστο τρόπο τον εμπλουτισμό της γκάμας της σε συνάρτηση με το κόστος που συνοδεύει αυτή την κίνηση.

“Είναι ακριβό να φέρνεις διαφορετικά μοντέλα στην αγορά και είναι ακριβό να τα κρατάς στην αγορά. Πρέπει να πάρουμε μία απόφαση λοιπόν: Αντί να φέρουμε ένα νέο V90 για παράδειγμα, θα είμαστε καλύτερα αν τοποθετήσουμε αυτό το αυτοκίνητο διαφορετικά; Έχουμε λοιπόν τις Black Editions, τις Cross Country εκδόσεις κ.ά. – έχουμε διαφορετικές εκδόσεις του ίδιου βασικού αυτοκινήτου.”
Δήλωσε ο επικεφαλής της Volvo, Jim Rowan για να συμπληρώσει το προφανές – ότι είναι πολύ πιο αποδοτικό από πλευράς κόστους να αυξήσεις τους όγκους παραγωγής σου μέσα από την ίδια πλατφόρμα και το ίδιο στιλ αμαξώματος. Η εταιρία παίρνει συνειδητά αποφάσεις αναφορικά με τον στίβο στον οποίο θέλει να αγωνιστεί, οπότε κρατάει τα SUV ως την βάση της και “χτίζει” πάνω τους με διαφορετικές εκδόσεις οι οποίες απευθύνονται σε διαφορετικά κοινά. Το εγγενές πρόβλημα με αυτή την στρατηγική είναι ότι το αγοραστικό κοινό θα απευθυνθεί αλλού αν θέλει να αγοράσει αυτό που η Volvo δεν προσφέρει πλέον (στην περίπτωση των station wagon, στην Audi, την BMW και την Mercedes) και αυτό εμπεριέχει κινδύνους που προφανώς έχει αναλογιστεί η εταιρία και είναι διατεθειμένη να ρισκάρει.

Εννοείται ότι ανάμεσα στην πληθώρα SUV που προσφέρονται σε διάφορες κατηγορίες υπάρχει και το… παράδοξο του ολοκαίνουριου ES90 αλλά ακόμα και αυτό δεν είναι το συμβατικό σεντάν-ναυαρχίδα που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε όλα αυτά τα χρόνια. Έχει αυξήσει την απόσταση από έδαφος, έστω και κατά λίγα εκατοστά και έχει αποκτήσει fastback επιρροές στο πίσω μέρος αλλά προσφέρει όλα εκείνα που περιμένει να βρει κάποιος στο “halo” μίας εταιρίας και ακόμα περισσότερα. Παράλληλα, δίνει δείγματα γραφής της νέας φιλοσοφίας της με το EX30 Cross Country και ετοιμάζεται να λανσάρει 5 νέα ή ανανεωμένα μοντέλα τους προσεχείς μήνες, με το πιο ενδιαφέρον (ίσως επειδή μόνο αυτό μπορούμε να ταυτοποιήσουμε) να είναι το αμιγώς ηλεκτρικό EX60.



