Οι επιλογές για την Volkswagen έχουν αρχίσει να στερεύουν. Η γερμανική εταιρία έχει αφήσει πίσω της μεγάλα σκάνδαλα και σκληρές μάχες και παρότι ήταν μία από τις πρώτες που επένδυσε στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης, δεν έχει καταφέρει να βρει την… πρόσφυση που ήλπιζε. Δεν μιλάμε μόνο για την ευρωπαϊκή αγορά που ούτως ή άλλως σε αυτό το σημείο δεν αποτελεί προτεραιότητα για κανέναν κατασκευαστή λόγω της κοινωνικο-οικονομικής κατάστασης. Η Volkswagen έχει αποδείξει αρκετές φορές στο παρελθόν και το κάνει άλλη μία τώρα, ότι δεν τα παρατάει εύκολα. Γι’ αυτό ανακοίνωσε στην έκθεση της Σαγκάη ότι θα λανσάρει 30 νέα μοντέλα (εκ των οποίων τα 20 είναι “νέας ενέργειας”) στην αγορά της Κίνας μέχρι το 2027! Μιλάμε για δύο χρόνια και μερικούς μήνες. Μιλάμε για περίπου ένα μοντέλο κάθε μήνα! Μιλάμε για… blitzkrieg!
Η επίθεση της Volkswagen στην κινέζικη αγορά ξεκινά με τρία νέα πρωτότυπα: το ID.Aura που εξελίχθηκε από την FAW-Volkswagen, το ID.Era που δημιουργήθηκε από την SAIC Volkswagen και το ID.Evo της Volkswagen Anhui. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι επιλέχθηκαν αυτά τα μοντέλα. Το ID.Era είναι ένα 7-θέσιο SUV με range-extender κινητήριο σύνολο που συνδυάζεται έναν θερμικό κινητήρα που λειτουργεί ως γεννήτρια με ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύνολο που θα προσφέρει συνολικά περισσότερα από 1.000 αυτονομίας όταν το ρεζερβουάρ καυσίμου και η μπαταρία είναι γεμάτα. Το ID.Evo από την άλλη, παρότι και αυτό παίρνει τη μορφή ενός SUV, στοχεύει σε ένα νεότερο ηλικιακά και πιο… lifestyle κοινό.
Βασίζεται σε μία πλατφόρμα 800V και εξοπλίζεται με μία ζωνική ηλεκτρονική αρχιτεκτονική που όχι μόνο διευκολύνει ένα ευρύτερο φάσμα ψηφιακών υπηρεσιών αλλά επεκτείνει διαρκώς την εμπειρία χρήσης με over-the-air αναβαθμίσεις ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Τέλος, το ID.Aura θα είναι το πρώτο που θα βασίζεται στην CMP αρχιτεκτονική που σχεδίασε η Volkswagen ειδικά για την κινεζική αγορά.
Ένα sedan με fastback επιρροές, ένα μεγάλο SUV και ένα compact crossover που μάλλον καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς και θα αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος για το φιλόδοξο πρόγραμμα της Volkswagen. Τρία μοντέλα που όπως τονίζει η εταιρία όταν περάσουν στην παραγωγή θα εξοπλίζονται με συστήματα τεχνητής νοημοσύνης για υψηλού επιπέδου αυτοματοποιημένη οδήγηση. Κατά συνέπεια, όλα τα μοντέλα παραγωγής θα είναι σε θέση να προσφέρουν υποβοήθηση οδήγησης επιπέδου 2++ ήδη από τις αρχές του 2026 με ότι συνεπάγεται αυτό. Δεν είναι τυχαίο που ο επικεφαλής της Volkswagen Κίνας, Thomas Ulbrich δήλωσε ότι “πιάσαμε ταχύτητα Κίνας”. Η εταιρία στοχεύει στους 34 μήνες για τον χρόνο που απαιτεί η εξέλιξη ενός νέου μοντέλου και η επίτευξη αυτού του στόχου θα διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην επιτυχία του συνόλου του προγράμματος, είτε μιλάμε για το λανσάρισμα νέων μοντέλων είτε για την εξέλιξη νέων τεχνολογιών. Ο ανταγωνισμός, ιδίως στην κινέζικη αγορά, είναι κυριολεκτικά αμείλικτος και είναι ξεκάθαρο πλέον ότι η Volkswagen παίζει τα ρέστα της για να αυξήσει το μερίδιο της. Αυτό που αναρωτιόμαστε εμείς εδώ στην… ταπεινή Ευρώπη είναι αν η ίδια στρατηγική και η ίδια σχεδιαστική γλώσσα εφαρμοστεί και στην δική μας αγορά.