Τα αυτοκίνητα έχουν φτάσει στο σημείο να συναγωνίζονται σε υπολογιστική ισχύ και τεχνολογία κατασκευές με πολύ διαφορετικό χαρακτήρα και σκοπό, δεν προκαλεί εντύπωση που οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αρχίζουν να διεκδικούν ολοένα και περισσότερη προσοχή σε διεθνείς εκθέσεις όπως το Consumer Electronics Show που θα λάβει χώρα τις προσεχείς ημέρες στο Las Vegas των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. Η Volkswagen συγκεκριμένα είναι αυτή που σπάει πρώτη τη σιωπή της αναφορικά με τις καινοτομίες που θα παρουσιάσει στην τεράστια έκθεση τεχνολογίας και το κάνει με εντυπωσιακό τρόπο καθώς ανακοίνωσε την αναβάθμιση του συστήματος ψηφιακού βοηθού που προσφέρει στα μοντέλα της με την ενσωμάτωση του… περιβόητου ChatGPT. Ταυτόχρονα, έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες εικόνες του ριζικά ανανεωμένου Golf διαλύοντας τις όποιες αμφιβολίες μπορεί να είχε κάποιος όταν η γερμανική εταιρία δήλωσε “mea culpa” και αποφάσισε να επαναφέρει τα φυσικά χειριστήρια στην καμπίνα όχι μόνο του compact hatchback αλλά και των άλλων μοντέλων της.
Η Volkswagen αποκάλυψε το Golf facelift ή αν προτιμάς, το Golf 8.5 παρουσιάζοντας ένα καμουφλαρισμένο GTI που μένοντας αποκλειστικά στο αμάξωμα, δεν φανερώνει πολλά για το εύρος των αλλαγών. Φυσικά έχει γίνει το κλασικό φρεσκάρισμα με νέους προφυλακτήρες, ελαφρώς ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, νέες ζάντες ελαφρού κράματος, την αεροτομή της “Clubsport” έκδοσης και πιθανότατα, κάποια επιπλέον χρώματα στην διαθέσιμη παλέτα αλλά όλα αυτά είναι λεπτομέρειες μπροστά στην αναβάθμιση που έχει υποστεί η καμπίνα – μία καμπίνα που οφείλουμε να σημειώσουμε πως δεν κάνει καν τον κόπο να προσπαθήσει να κρύψει κάτι με την μορφή οποιουδήποτε καμουφλάζ.
Το πρώτο που τραβάει την προσοχή είναι η οθόνη αφής 12.9 ιντσών του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, η οποία κάθεται πλέον στο πάνω μέρος του ταμπλό με έντονη κλίση προς τον οδηγό και λειτουργεί με την τελευταία εκδοχή του MIB λογισμικού της Volkswagen. Αυτή πραγματοποίησε το ντεμπούτο της στα ID.3 και ID.7 και φέρνει εκτός από βελτιστοποιημένες δομές menu, υψηλότερες ταχύτητες επεξεργασίας και υψηλότερης ανάλυσης οθόνες ως απάντηση στην δριμεία κριτική που δέχθηκε η γερμανική μάρκα όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά η 8η γενιά του Golf. Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα είναι και η προσθήκη του μοντέλου τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT που όπως προείπαμε ενσωματώνει στον ψηφιακό βοηθό “IDA” της Volkswagen και επιτρέπει ένα πολύ μεγαλύτερο εύρος φωνητικών εντολών σε σύγκριση με το προηγούμενο σύστημα και κατά συνέπεια, τον ευκολότερο και πιο αξιόπιστο χειρισμό συστημάτων όπως το infotainment, η δορυφορική πλοήγηση και ο κλιματισμός μεταξύ άλλων.
Να σημειώσουμε επίσης ότι η μεγαλύτερη οθόνη αφής στο ταμπλό συνδυάζεται με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10.4 ιντσών ενώ δεν θα μπορούσαμε να παραβλέψουμε το νέο τιμόνι και την επιστροφή των φυσικών χειριστηρίων που αντικαθιστούν τα αφής του προ-facelift μοντέλου σε μία ουσιαστική προσπάθεια αναβάθμισης της εργονομίας αλλά και της ασφάλειας του μοντέλου. Στην ευρύτερη προσπάθεια αναβάθμισης όχι μόνο του Golf αλλά και της συνολικότερης εικόνας της, η Volkswagen επενέβη και στα υλικά που χρησιμοποιούνται στην καμπίνα με την συντριπτική πλειοψηφία τους να είναι πιο ποιοτικά σε σύγκριση με το πρόσφατο παρελθόν και στην περίπτωση του Atrilur, ενός ανακυκλωμένου υλικού που θυμίζει έντονα Alcantara έστω και στις ακριβότερες εκδόσεις, καινοτόμα και βιώσιμα. Περισσότερες πληροφορίες και λεπτομέρειες σχετικά με το σχεδόν νέο Volkswagen Golf θα έχουμε τις ερχόμενες εβδομάδες, οπότε και θα μάθουμε τόσο τις προθέσεις της εταιρίας όσον αφορά στα κινητήρια σύνολα όσο και το πόσο ακριβότερο θα είναι από τον προκάτοχο του. Κλείνοντας να αναφέρουμε ότι αυτή θα είναι μάλλον η τελευταία θερμική γενιά του εμβληματικού hatchback καθώς οι πληροφορίες/φήμες που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο αλλά και σε κάποια πηγαδάκια λένε ότι η επόμενη θα υιοθετήσει την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης…