Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε την κατηγορία των restomods να κυριαρχείται από τις Porsche 911. Δεν έχει σημασία η χρονιά και δεν έχει σημασία ο χαρακτήρας του restomod. Απ’ ότι φαίνεται η αγορά δεν έχει κορεστεί ακόμα με αποτέλεσμα η προσφορά να μην παρουσιάζει σημάδια κάμψης. Αυτή τη φορά έχουμε κάτι διαφορετικό όμως και μας έρχεται από την Touring Superleggera που αποφάσισε να εκμοντερνίσει κάτι άλλο. Κάτι πιο πικάντικο, πιο πολυτελές, πιο… grand touring και ενδεχομένως, πιο ενδιαφέρον. Στο κάτω-κάτω, δεν υπάρχουν πολλά πράγματα που να είναι καλύτερα από ένα ιταλικό GT με έναν ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα στο εμπρός μέρος, ένα κλασικό 6-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο με το χαρακτηριστικό “χτένι” ανάμεσα στα δύο μπροστινά καθίσματα και την κίνηση πίσω. Κάπως έτσι, η Touring Supeleggera παρουσιάζει την δική της εκδοχή της Ferrari 550 Maranello που για νομικούς λόγους υποθέτουμε, ονομάζει Veloce12.
Ως βάση για την συγκεκριμένη δημιουργία χρησιμοποιείται φυσικά η Ferrari 550 Maranello, η οποία γδύνεται εντελώς ώστε η ιταλική εταιρία να προχωρήσει στις απαραίτητες για την αύξηση της ακαμψίας και της ασφάλειας, ενισχύσεις στο πλαίσιο του οχήματος. Από εκεί και πέρα, ολόκληρο το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα διατηρώντας τις κλασικές γραμμές της 550 Maranello και εμπλουτίζοντας το αρχικό design με μερικές ενδιαφέρουσες πινελιές που δεν αλλοιώνουν την ιδιοσυγκρασία του αυτοκινήτου. Τα εμπρός και τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι φυσικά νέα και αποτελούν, λογικά, το σημείο εστίασης στην εξωτερική εμφάνιση της Veloce12 αλλά και το στοιχείο που αποκαλύπτει με τον πιο ηχηρό τρόπο την διαφορετικότητα της κατασκευής αλλά οι αλλαγές δεν σταματούν εκεί.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο ίδιος, ατμοσφαιρικός V12 κινητήρας με χωρητικότητα 5.5 λίτρων που η Touring Superleggera αναβαθμίζει με ένα νέο σύστημα ψύξης και μία νέα εξάτμιση εκτός της πλήρης ανακατασκευής του ώστε να είναι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση όχι μόνο τώρα αλλά και για πολλά χρόνια στο μέλλον. Η ιπποδύναμη έχει αυξηθεί λοιπόν κατά 25 άλογα σε περισσότερους από 510 ίππους με αποτέλεσμα το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 4.4 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 320 km/h αλλά ούτε τα απόλυτα νούμερα, ούτε οι επιδόσεις ήταν αυτοσκοπός της ιταλικής φίρμας. Χρειάζονται σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο αλλά δεν είναι ούτε το μοναδικό, ούτε το σημαντικότερο κριτήριο. Επίσης, η ανάρτηση έχει αντικατασταθεί από μία ενεργή της TracTive ώστε η Veloce12 να προσφέρει την άνεση, την ποιότητα κύλισης και την οδική συμπεριφορά ενός σύγχρονου grand tourer ενώ το σύστημα πέδησης προέρχεται από την Brembo και αποτελείται από 6-πίστονες δαγκάνες εμπρός και τετραπίστονες πίσω με νέους δίσκους οι οποίοι όχι μόνο είναι πιο ανθεκτικοί αλλά μειώνουν και την μη-αναρτώμενη μάζα.
Ανάλογη είναι η δουλειά που έχει γίνει και στην καμπίνα με τους σχεδιαστές, τους μηχανικούς και τους τεχνίτες της Touring Superleggera να αναβαθμίζουν τα υλικά που χρησιμοποιούνται χωρίς να αλλάζουν δραστικά το design. Το δέρμα στα καθίσματα, το ταμπλό και τις πόρτες είναι κορυφαίας ποιότητας και ράβεται στο χέρι ενώ όπου υπήρχε πλαστικό, ιδίως σε διακόπτες και επιφάνειες που άγγιζε το χέρι του οδηγού ή του συνοδηγού, έχει αντικατασταθεί από αλουμίνιο. Ευτυχώς ή δυστυχώς, οι πελάτες δεν θα βρούνε κάποια μεγάλη οθόνη, ένα σύγχρονο σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης ή έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων. Εδώ βασιλεύει η αναλογικότητα και σε αυτό το επίπεδο, η τιμή της τέχνης, της τεχνογνωσίας, της ποιότητας και της πολυτέλειας δεν είναι χαμηλή καθώς σύμφωνα με την ιταλική εταιρία κάθε μία από τις 30 Veloce12 που θα κατασκευαστούν κοστίζει από €690.000 χωρίς να συνυπολογίζεται το κόστος της 550 Maranello που θα πρέπει να παρέχει ο πελάτης. Είπαμε, ότι πληρώσεις παίρνεις και στην προκειμένη περίπτωση, το τελικό αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό ακόμα και αν δεν “φοράει” το διάσημο cavallino rampante στο καπό ή το τιμόνι…