Μέχρι τώρα, όποιο αυτοκίνητο χαρακτηριζόταν “υδρογονοκίνητο” χρησιμοποιούσε το υδρογόνο σε αέρια κατάσταση όμως η Toyota έχει βαλθεί να εξερευνήσει κάθε πιθανή εναλλακτική στην προσπάθεια της για ελαχιστοποίηση των εκπομπών ρύπων και έχοντας κάνει την αρχή χρησιμοποιώντας το υδρογόνο ως καύσιμο σε μηχανή εσωτερικής καύσης, τώρα κάνει ένα ακόμα βήμα. Η ιαπωνική εταιρία έγινε η πρώτη που χρησιμοποίησε υγρό υδρογόνο σε συνθήκες αγώνα με την ειδικά τροποποιημένη GR Corolla που είχε λάβει μέρος πέρυσι στο Super Taikyu.
Καταρχάς, να εξηγήσουμε ένα πολύ βασικό ερώτημα: γιατί υγρό υδρογόνο; Η απάντηση είναι πάρα πολύ απλή. Σε υγρή κατάσταση, το υδρογόνο έχει σημαντικά μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα με ότι αυτό συνεπάγεται για την απόδοση του κινητήρα αλλά και την προσφερόμενη εμβέλεια. Επιπλέον, το υγρό υδρογόνο δεν απαιτεί αποθήκευση σε εξαιρετικά υψηλές πιέσεις που με την σειρά του, αυξάνει την ελευθερία των μηχανικών όσον αφορά στην τοποθέτηση των δεξαμενών καυσίμου αλλά και στο μέγεθος τους ενώ κάνει ευκολότερο και τον ανεφοδιασμό. Το υγρό υδρογόνο έχει ένα σημαντικό μειονέκτημα όμως: για να παραμείνει σε υγρή κατάσταση πρέπει να παραμένει στους -253 βαθμούς Κελσίου και όπως καταλαβαίνεις, αυτό είναι δύσκολο υπό φυσιολογικές συνθήκες, οπότε φαντάσου πόσο δύσκολο είναι σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο!
Όπως και να έχει όμως, η Toyota φαίνεται πως το κατάφερε και ολοκλήρωσε τις δοκιμές που έλαβαν χώρα στην πίστα Fuji Speedway της Ιαπωνίας και αυτό σημαίνει πως η GR Corolla όχι μόνο λειτούργησε με υγρό υδρογόνο ως καύσιμο για τον θερμικό 1500άρη, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα αλλά το έκανε ενώ μοιραζόταν την πίστα με άλλα αυτοκίνητα και ενώ ανεφοδιαζόταν σε καθορισμένους χρόνους. Είναι σαφές ότι η Toyota παραμένει πιστή στην φιλοσοφία της ότι ο στόχος των μηδενικών εκπομπών ρύπων μπορεί να επιτευχθεί με ποικιλία τεχνολογιών και εξαιτίας αυτής της πεποίθησης πειραματίζεται με κάποια πολύ ενδιαφέροντα πράγματα. Ακόμα κι αν αυτά δεν βρούνε πρακτική εφαρμογή, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο να ανοίξουν νέους δρόμους στην εξέλιξη.