Αν είναι για ένα πράγμα γνωστή η Toyota, αν τα αυτοκίνητα εξαφανιστούν αύριο και έχουμε ένα πράγμα να θυμόμαστε από μία εταιρία που λεγόταν Toyota, αυτό θα ήταν η αξιοπιστία της. Αν θυμόμαστε κάτι ακόμα, αυτό θα ήταν η ασφάλεια των αυτοκινήτων της. Μερικοί από εμάς όμως θα θυμόμαστε αυτοκίνητα όπως η Celica, η Supra, τα μοντέρνα διαμάντια της Gazoo Racing, το MR-2, το Starlet και πολλά ακόμα μοντέλα που έχουν διαμορφώσει τα νεανικά μας χρόνια και έχουν καθιερώσει την Toyota ως μία εταιρία που ξέρει να δημιουργεί συναρπαστικά αυτοκίνητα. Κάποια στιγμή παραλίγο να το ξεχάσουμε καθώς η Toyota εστίαζε σε… διαφορετικά πράγματα αλλά τα τελευταία χρόνια φαίνεται πως έχει επιστρέψει στον σωστό δρόμο τόσο εντός δρόμου όσο και εκτός!
Μιλώντας σε μία παρουσίαση οικονομικών αποτελεσμάτων νωρίτερα τον Μάιο το μεγάλο αφεντικό της Toyota, Koji Sato, δήλωσε πως “ένα αυτοκίνητο δεν είναι αυτοκίνητο αν δεν είναι διασκεδαστικό. Γι’ αυτό δεν θα επιτρέψουμε ποτέ στα αυτοκίνητα μας να γίνουν συσκευές”. Κάποιοι ενδεχομένως να έχουν ενστάσεις επί της τελευταίας πρότασης και για να είμαστε απολύτως ειλικρινείς, οι ενστάσεις αυτές δεν είναι εντελώς αβάσιμες. Η Toyota οφείλει να απευθύνεται στον κοινό παρονομαστή με τα “mainstream” μοντέλα της και μερικές φορές το έχει κάνει με υπερβάλλοντα ζήλο αλλά οι εποχές έχουν αλλάξει και οι καταναλωτές σήμερα δεν αγοράζουν αυτοκίνητο κοιτώντας αποκλειστικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Γι’ αυτό ο Sato-san πιστεύει ότι ο δρόμος προς τα εμπρός, ο δρόμος προς την επιτυχία, πρέπει να έχει πάθος και συναίσθημα. Ένας Ιάπωνας, επικεφαλής της μεγαλύτερης ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας να μιλάει για πάθος και συναίσθημα; Ναι και δεν έχει πέσει ακόμα ο ουρανός να μας πλακώσει.
“Τα sports cars πρέπει να είναι… σπορ αλλά αν το ίδιο πάθος δεν υπάρχει και σε άλλου είδους αυτοκίνητα, δεν θα μπορέσεις να προσελκύσεις πελάτες.”
Δήλωσε με νόημα ο Koji Sato. Το θέμα είναι πώς μεταφράζονται όλα αυτά στην πράξη. Καταρχάς, το design της Toyota έχει σημειώσει όχι βήματα, αλλά τεράστια άλματα σε σύγκριση με το παρελθόν. Είναι σίγουρα μοντέρνο και εντυπωσιακό χωρίς να καταφεύγει σε υπερβολές κι αν ο σχεδιασμός είναι καθαρά υποκειμενικός, τα σύγχρονα μοντέλα της Toyota εμφανίζονται σημαντικά πιο ενδιαφέροντα από τα αντίστοιχα τους στο παρελθόν και σε επίπεδο αίσθησης και οδικής συμπεριφοράς. Δεν μιλάμε φυσικά για μοντέλα που είναι εξ ορισμού σπορ όπως το GR86, η Supra ή το GR Yaris αλλά ακόμα και για οχήματα μαζικής παραγωγής όπως η Corolla, το Prius ή το C-HR. Θα παρακολουθούμε στενά την πορεία της Toyota στο μέλλον και αν εφαρμόζει την φιλοσοφία που διαμηνύει ο επικεφαλής της ή αν θα επιστρέψει στα πέτρινα αλλά και πάλι, εξαιρετικά επιτυχημένα, χρόνια του παρελθόντος.