Η Toyota φέρνει το υδρογόνο στα ράλι!

Η Toyota φέρνει το υδρογόνο στα ράλι!

Η Toyota πειραματίζεται εδώ και χρόνια με πιο φιλικές απέναντι στο περιβάλλον εναλλακτικές για τα κινητήρια σύνολα της. Η ιαπωνική εταιρία έχει αφήσει πίσω της τους αμιγώς θερμικούς κινητήρες ξεκινώντας πριν από χρόνια με την υβριδική τεχνολογία που έχει επεκταθεί πιο πρόσφατα σε plug-in υβριδικά μονοπάτια και ακόμα πιο πρόσφατα στα σαλόνια της ηλεκτροκίνησης. Μία από τις πιο… εκκεντρικές και φιλόδοξες προσπάθειες της όμως αφορά έναν θερμικό κινητήρα ο οποίος έχει τροποποιηθεί κατάλληλα ώστε να καταναλώνει αντί για βενζίνη, υδρογόνο.

Ο κινητήρας αυτός έχει ήδη πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του με την GR Corolla στο πρωτάθλημα Super Taikyu στην χώρα του ανατέλλοντος ηλίου ενώ ως τεχνολογία έχει παρουσιαστεί και στο Le Mans με το GR H2 Racing Concept του 2023. Τι έλειπε για να ολοκληρωθεί η τριπλέτα των motorsports στα οποία συμμετέχει ενεργά η Toyota; Μα τα ράλι φυσικά και γι’ αυτό η ιαπωνική μάρκα τοποθέτησε τον κινητήρα υγρού υδρογόνου σε ένα κανονικό, απολύτως λειτουργικό rally car. Στόχος της εταιρίας δεν είναι ο εντυπωσιασμός ή μία επικεφαλίδα αλλά να εξελίξει την τεχνολογία και όπως έχει αποδειχθεί πολλές φορές στο παρελθόν, δεν υπάρχει καλύτερο “εργαστήριο” για κάτι τέτοιο από τον χώρο των motorsports όπου τα μηχανήματα πιέζονται στα όρια τους.

Αυτό είναι λοιπόν το GR Yaris H2 Concept που έχει εξελιχθεί ώστε να πληροί τους κανονισμούς της Rally2 κατηγορίας. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να είναι πολύ πιο… συγκρατημένο όσον αφορά στο design και την αεροδυναμική σε σύγκριση με το κορυφαίο Rally1 αλλά εξακολουθεί να είναι ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό με παρόμοιο setup με την κλασική, θερμική Rally2 έκδοση. Η εξέλιξη του υδρογονοκίνητου πρωτότυπου έλαβε χώρα στα κεντρικά της TGR-WRT στο Jyvaskyla της Φινλανδίας με τις δοκιμές να περιλαμβάνουν τόσο χωμάτινες επιφάνειες όσο και άσφαλτο. Η ιαπωνική εταιρία πάντως δεν αποκάλυψε τεχνικές λεπτομέρειες για το κινητήριο σύνολο του GR Yaris H2 Concept αν και η λογική λέει πως αυτό χρησιμοποιεί κάποια εκδοχή του υπερτροφοδοτούμενου, 1600άρη, 3-κύλινδρου βενζινοκινητήρα ο οποίος καταναλώνει υγρό υδρογόνο και ως εκ τούτου εκπέμπει σχεδόν μηδενικούς ρύπους, προσφέροντας ωστόσο τον ήχο και τις συγκινήσεις ενός κλασικού, θερμικού οχήματος. Γιατί θα μου επιτρέψεις να πω ότι rally χωρίς τα αγωνιστικά να ουρλιάζουν κοντά στον κόφτη, δεν είναι ιδιαίτερα ελκυστικό ως πρόταση. Κλείνοντας να αναφέρουμε πως το αγωνιστικό ντεμπούτο του GR Yaris Rally2 H2 Concept θα πραγματοποιηθεί στο Rally Finland και πιο συγκεκριμένα, στην ειδική διαδρομή Harju σήμερα και αύριο ενώ πίσω από το τιμόνι θα είναι ο θρύλος του WRC, ο τετράκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής Juha Kankkunen που αυτή την περίοδο εκτελεί καθήκοντα δεύτερου τη τάξη στην TGR-WRT.

Prev Post Θυμάσαι το Subaru Justy; Μπορεί να επιστρέψει!
Next Post Aston Martin Vantage S – Κάτι περισσότερο, χωρίς υπερβολές!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook