Μία από τις βασικές κριτικές που αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια η Toyota εστιάζει στο γεγονός πως διστάζει να υιοθετήσει πλήρως την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης ενώ στο παρελθόν ήταν μία από τις πρωτοπόρες στον εξηλεκτρισμό. Η Toyota απάντησε σε αυτή την κριτική παρουσιάζοντας ένα φιλόδοξο πλάνο που περιλαμβάνει 30 νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα ως μέρος μίας επένδυσης που αγγίζει τα 30 δισεκατομμύρια ευρώ αλλά εξετάζει ήδη μία σημαντική αναθεώρηση των πλάνων της ώστε να είναι πιο ανταγωνιστική σε μία εξαιρετικά αναπτυσσόμενη αγορά – μία αγορά στην οποία οφείλουμε να σημειώσουμε πως καθυστέρησε χαρακτηριστικά να εισέλθει.
Ο πρώτος άξονας στον οποίο εξετάζονται αλλαγές αφορά στην “e-TNGA” αρχιτεκτονική, μία αρχιτεκτονική που σχεδιάστηκε ώστε τα ηλεκτρικά μοντέλα να κατασκευάζονται στην ίδια γραμμή παραγωγής με τα βενζινοκίνητα και τα υβριδικά. Αυτό είχε νόημα με βάση τις προβλέψεις που έλεγαν ότι η Toyota θα πρέπει να πουλά 3.5 εκατομμύρια ηλεκτρικά τον χρόνο, περίπου το 1/3 επί του συνόλου της παγκόσμιας παραγωγής της, μέχρι το 2030 αλλά οι προβλέψεις έχουν αναθεωρηθεί καθώς ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι μεγαλύτερος του αναμενόμενου. Υπάρχουν λοιπόν δύο επιλογές: η μία είναι να επιμηκυνθεί η ζωή της e-TNGA πλατφόρμας με την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών και η άλλη είναι η πρόωρη αντικατάσταση της πλατφόρμας με μία ολοκαίνουρια, αποκλειστικά ηλεκτρική. Το πρόβλημα με την δεύτερη λύση είναι ότι απαιτεί χρόνο που αυτή τη στιγμή δεν διαθέτει η Toyota. Την ίδια στιγμή όμως, πρέπει να βρεθούν ριζοσπαστικές λύσεις για την μείωση του κόστους παραγωγής μέσω της αναθεώρησης των διαδικασιών και της τεχνολογίας. Αντιλαμβάνεται λοιπόν κάποιος τον βαθμό δυσκολίας του έργου που έχει αναλάβει η ομάδα εργασίας που έχει δημιουργηθεί εντός της εταιρίας…
Ο δεύτερος άξονας είναι λίγο πιο εύκολος καθώς περιλαμβάνει την αναδιαμόρφωση της λίστας προτεραιοτήτων όσον αφορά στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που ήδη ετοιμάζονται και την χρονολογική σειρά με την οποία θα λανσαριστούν. Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, η Toyota έχει διακόψει την εξέλιξη κάποιων από τα 30 νέα ηλεκτρικά που είχε ανακοινώσει, μεταξύ των οποίων το Compact Cruiser crossover και το Crown EV ενώ κάποια άλλα θα καθυστερήσουν, δίνοντας την δυνατότητα στην ιαπωνική εταιρία να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα της σε άλλους τομείς – όπως η αποδοτικότητα της παραγωγής για παράδειγμα. Επί της ουσίας, η Toyota δεν αναιρεί την δέσμευση της για την ουδετερότητα εκπομπών άνθρακα αλλά αναζητά νέους τρόπους, τεχνολογίες και συνεργασίες για να την επιτύχει.