Η τεχνολογία “απαγορεύει” μία ηλεκτρική Lotus Elise

Η τεχνολογία “απαγορεύει” μία ηλεκτρική Lotus Elise

Όπως έχουμε πει αρκετές φορές στο παρελθόν κανείς δεν μπορεί να αποφύγει την λαίλαπα της ηλεκτροκίνησης – τουλάχιστον με βάση τα τωρινά δεδομένα, ούτε καν η Lotus που έχει δημιουργήσει έναν ολόκληρο μύθο πάνω στο χαμηλό βάρος και την ωμή, αναλογική αίσθηση της Elise. Ενώ όμως η προσπάθεια για τη δημιουργία μίας αμιγώς ηλεκτρικής Lotus Elise έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια, αρχικά σε συνεργασία με την Alpine – μία συνεργασία που δεν είχε αίσιο τέλος και δεν απέδωσε καρπούς και εν συνεχεία μόνη της. Η “E-Sports” αρχιτεκτονική που εξελίσσεται εδώ και καιρό λέγεται ότι είναι περίπου 37% ελαφρύτερη της πλατφόρμας στην οποία βασίζεται η θερμική Emira και έχει σχεδιαστεί ώστε να φιλοξενήσει τις μπαταρίες το κέντρο της. Έτσι το μελλοντικό ηλεκτρικό sports car της αγγλικής μάρκας θα είναι πιο κοντά στο έδαφος και η μάζα του θα είναι συγκεντρωμένη στο κέντρο εξασφαλίζοντας βέλτιστη οδική συμπεριφορά και αίσθηση.

Το πρόβλημα λοιπόν δεν εντοπίζεται στην αρχιτεκτονική, ούτε φυσικά στους ηλεκτροκινητήρες. Το πρόβλημα είναι οι μπαταρίες και πιο συγκεκριμένα, το απαγορευτικό στην παρούσα φάση, βάρος τους. Στα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα, το πρόβλημα αυτό καμουφλάρεται με το αυξημένο μέγεθος και βάρος του οχήματος. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά της Lotus είναι η Eletre και η Emeya, ένα μεγάλο SUV και ένα μεγάλο sedan που είναι σημαντικά μεγαλύτερα και βαρύτερα από οποιοδήποτε θερμικό μοντέλο έχει λανσάρει η εταιρία στην ιστορία της αλλά μπορούν να είναι μεγαλύτερα και βαρύτερα. Ένα sports car τύπου Elise δεν έχει αυτή την δυνατότητα. Οφείλει να είναι compact και ελαφρύ. Οφείλει να προσφέρει άμεση σύνδεση με τον οδηγό και να προσφέρει συγκινήσεις που δεν σχετίζονται απαραίτητα με την επιτάχυνση. Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης ενδεχομένως να αποτελούν τη λύση.

Το μέγεθος τους είναι μικρότερο και αναπόφευκτα η μάζα μειώνεται και σου επιτρέπουν να επιστρέψεις στις βασικές αξίες. Για μία μάρκα σαν την Lotus, το να μπορείς να μειώσεις τα πάντα στο ελάχιστο και μετά να ντύσεις το αυτοκίνητο γύρω από αυτά είναι η φιλοσοφία του (ιδρυτή) Chapman.

Δήλωσε ο επικεφαλής σχεδιασμού του Lotus Group, Ben Payne. Πρακτικά, όλα αυτά σημαίνει ότι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό sports car της Lotus, αν θα λέγεται Elise ή όχι δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, θα καθυστερήσει. Προς το παρόν κανείς δεν μπορεί να πει αν θα είναι έτοιμο για το 2027 καθώς καθοριστικός παράγοντας θα είναι η πρόοδος της τεχνολογίας των μπαταριών. Αυτό που έχει σημασία είναι να γίνει σωστά το ηλεκτρικό sports car και όχι να γίνει βιαστικά ή βάσει χρονοδιαγράμματος.

Prev Post Ford Mustang Dark Horse – Μπορείτε να τη δείτε στη Ford Σφακιανάκης στην Αργυρούπολη
Next Post Το Nissan X-Trail e-POWER με e-4ORCE στο Rally Aragon Baja
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook