Η Stellantis θέλει να κρατήσει τις Autobianchi και Innocenti

Η Stellantis θέλει να κρατήσει τις Autobianchi και Innocenti

Η Stellantis έχει ήδη αρκετά προβλήματα στο μυαλό της αλλά η ιταλική κυβέρνηση, με την οποία δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι έχει μία… μόνιμη κόντρα τον τελευταίο καιρό, εμπλουτίζει την γκάμα των προβλημάτων με ένα ακόμα. Στα μέσα του καλοκαιριού έγινε γνωστό ότι η ιταλική κυβέρνηση έχει προσφέρει δύο ιστορικές εταιρίες στους Κινέζους με αντάλλαγμα την επένδυση στην χώρα. Ο λόγος για την Autobianchi και την Innocenti που χάρη σε έναν νόμο, τον λεγόμενο “Made in Italy” νόμο, μπορεί να καταλήξουν στα χέρια της κυβέρνησης η οποία θα τις χρησιμοποιήσει για να προσελκύσει επενδυτές. Βασική προϋπόθεση για να μπορεί να γίνει χρήση αυτής της διάταξης είναι η όποια μάρκα να έχει ιδιαίτερο εθνικό συμφέρον και αξία και να έχει παραμείνει ανενεργή για περισσότερο από 5 χρόνια. Αν αυτές οι προϋποθέσεις πληρούνται, μία αίτηση… ανάκλησης στο γραφείο κατοχύρωσης πνευματικών δικαιωμάτων ξεκινά την διαδικασία.

Με πιο απλά λόγια η ιταλική κυβέρνηση μπορεί να δει οποιαδήποτε ιταλική μάρκα με αξία και εφόσον αυτή δεν χρησιμοποιείται για τουλάχιστον 5 χρόνια, να την… κατάσχει τρόπον τινά. Οι Autobianchi και Innocenti σίγουρα πληρούν τα κριτήρια οπότε το ενδεχόμενο να χαθούν από το portfolio της Stellantis είναι πάρα πολύ υπαρκτό ακόμα και αν η υπόθεση δεν είναι τόσο απλή όσο ακούγεται. Όταν ρωτήθηκε πάντως ο Carlos Tavares σχετικά με αυτό, ήταν απροσδόκητα ψύχραιμος:

Όποιοι κι αν είναι οι νόμοι, τους σεβόμαστε. Αν δεν είναι νόμος, τότε θα προσπαθήσουμε να προστατεύσουμε τα συμφέροντα μας.

Η ιστορία έχει δύο οπτικές. Η μία είναι ότι οι μάρκες δεν ανήκουν στην ιταλική κυβέρνηση και αν αυτός στον οποίο ανήκουν δεν θέλει, για οποιονδήποτε λόγο, να τις χρησιμοποιήσει, τότε η ιταλική κυβέρνηση δεν θα έπρεπε να έχει δικαίωμα να κάνει το οτιδήποτε. Η άλλη είναι ότι ακόμα και να τις κρατήσει η Stellantis, τι θα τις κάνει; Οι Autobianchi και Innocenti θα μπορούσαν να γίνουν οι νέες MG αν ο επενδυτής είναι σοβαρός και έχει πλάνο. Κανείς δεν σου εγγυάται όμως ότι ο επενδυτής θα είναι σοβαρός ή ακόμα περισσότερο ότι ο κόσμος θα αγκαλιάσει την αναγέννηση των ιστορικών αλλά ελαφρώς… cult εταιριών. Η Stellantis όμως διαθέτει ήδη 15 μάρκες στην οικογένεια της και αν θέλουμε να είμαστε ρεαλιστές, δεν σκοπεύει να κάνει απολύτως τίποτα με τις ξεχασμένες μάρκες. Δεν έχει τον χρόνο, το χρήμα ούτε την ενέργεια για να ποντάρει στην αναβίωση τους την στιγμή που άλλες, ενδεχομένως πιο ιστορικές και σίγουρα πιο δημοφιλείς, δεν πατάνε ακόμα καλά στα πόδια τους.

Είναι ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον θέμα για συζήτηση λοιπόν αλλά και ένα πολύ πραγματικό πρόβλημα για την Stellantis. Είναι ξεπούλημα; Είναι έξυπνη τακτική για την προσέλκυση επενδύσεων; Είναι δίκαιο με πρόσχημα το εθνικό συμφέρον να “κατάσχεται” και να πωλείται ιδιωτική περιουσία, έστω και αν αυτή είναι σε αχρηστία; Φιλοσοφικά ερωτήματα…

Prev Post Αυτή είναι η διαφορά της Ford…
Next Post Η Stellantis επεκτείνει την διακοπή παραγωγής του Fiat 500
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook