Η Ευρώπη καλώς ( ; ) κάνει και ανοίγει έρευνα στα υπερβολικά φθηνά κινέζικα αμιγώς ηλεκτρικά προϊόντα στην προσπάθεια της να προστατεύσει την αγορά από αθέμιτες πρακτικές αλλά και οι ευρωπαίοι κατασκευαστές πρέπει να αναλάβουν δράση αν θέλουν να διατηρήσουν το μερίδιο αγοράς τους καθώς ο κόσμος στρέφεται στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης. Μία αποφασιστική κίνηση έκανε εχθές η Citroen που παρουσίασε το ολοκαίνουριο ë-C3 το οποίο θα λανσαριστεί στην αγορά με 113 ίππους και μπαταρία 44 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία 320 χιλιομέτρων με αρχική τιμή €23.300! Το 2025 δε, θα εμπλουτίσει την γκάμα του μοντέλου με μία ακόμα πιο προσιτή έκδοση που θα προσφέρει μικρότερη αυτονομία (200 χλμ) αλλά με αρχική τιμή 19.990 ευρώ!
Η Stellantis δεν έχει πει την τελευταία της λέξη όμως. Ενώ ο μεγάλος όμιλος είχε ανακοινώσει ότι η παραγωγή για κάθε μία από τις 14 μάρκες που περιλαμβάνει θα σύγκλινε σε βάθος χρόνου σε 4 πλατφόρμες (Small, Medium, Large και Frame), αλλάζει την στρατηγική του προσθέτοντας σε αυτές την λεγόμενη “Smart Car Platform”. Είναι αυτή που χρησιμοποιεί στο νέο ë-C3 και παρότι δεν έχουμε πολλές πληροφορίες σχετικά, λέγεται ότι αποτελεί μία αναβαθμισμένη εκδοχή της CMP/eCMP αρχιτεκτονικής του PSA Group η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, όσο και θερμικά. Το ë-C3 ήταν μονάχα η αρχή και η Stellantis σκοπεύει να λανσάρει επιπλέον μοντέλα με αυτή την προσιτή αρχιτεκτονική ώστε να αντισταθεί στην… επέλαση των κινέζικων EV.
Για την ακρίβεια, σκοπεύει να λανσάρει “γύρω στα” 7 νέα μοντέλα, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Smart Car Platform, Renaud Tourte, χωρίς να διευκρινίζεται όμως αν όλα αυτά θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή αν θέλουμε να είμαστε περισσότερο ακριβείς, αν όλα αυτά θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμα ως ηλεκτρικά. Ένα από αυτά θα είναι πιθανότατα η δεύτερη γενιά του Citroen C3 Aircross που όπως μαθαίνουμε θα μεταμορφωθεί σε ένα 7-θέσιο crossover και από το 2024, θα δούμε την αρχιτεκτονική και σε μοντέλα από τουλάχιστον δύο μάρκες της Stellantis. Ο Tourte δήλωσε μάλιστα ότι δεν θα ήταν “εντελώς παράλογο” να υποθέσουμε ότι μία από αυτές θα είναι η Fiat για το νέο Panda….