Η Shell κλείνει πρατήρια υδρογόνου στην Καλιφόρνια

Η Shell κλείνει πρατήρια υδρογόνου στην Καλιφόρνια

Αν υπάρχει κάποιος ο οποίος δεν συμμερίζεται την αισιοδοξία κατασκευαστών όπως η Toyota, η Hyundai, η Honda ή ακόμα και η BMW σχετικά με τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το υδρογόνο στο μίγμα καυσίμων αυτή τη στιγμή, είναι η Shell που ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να κλείσει οριστικά και αμετάκλητα τους σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου που λειτουργεί στην πολιτεία της Καλιφόρνια. Η πασίγνωστη πετρελαϊκή εταιρία που λειτουργούσε 7 από τους 55 σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου στην πολιτεία, ή το 12% περίπου αν προτιμάς ποσοστά, ανέφερε ότι οι λόγοι που την οδήγησαν σε αυτή την απόφαση έχουν να κάνουν με τις επιπλοκές στον ανεφοδιασμό και “εξωτερικούς παράγοντες” χωρίς όμως να παρέχει επιπλέον πληροφορίες.

Τα τελευταία χρόνια η Shell επιβράδυνε γενικώς τα πλάνα της αναφορικά με το υδρογόνο και προχώρησε σε μία αντιστροφή της πορείας που είχε καταστρώσει αντιδρώντας στην εξαιρετικά χαμηλή δημοτικότητα των νέων αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν αυτό το καύσιμο. Αξίζει να θυμίσουμε ότι αρχικά η εταιρία είχε ανακοινώσει ότι σκοπεύει να κατασκευάσει και να λειτουργεί 48 νέους σταθμούς ανεφοδιασμού στην πολιτεία της Καλιφόρνια αλλά τα πρώτα δείγματα της αλλαγής ρότας ήρθαν ήδη από το 2023, οπότε και ακύρωσε την επέκταση του δικτύου της. Παράλληλα, δήλωνε ότι στο εγγύς μέλλον θα εστιάσει σε πιο βαριά οχήματα όπως για παράδειγμα τα φορτηγά και τα λεωφορεία αλλά την ίδια χρονιά η Shell έκλεισε, “προσωρινά” όπως δήλωνε εκείνη την περίοδο, 5 από τα πρατήρια υδρογόνου της τα οποία παρότι αργότερα άνοιξαν, η λειτουργία τους δεν θα διαρκούσε πολύ.

Δυστυχώς, η κίνηση του κολοσσού της ενέργειας αντικατοπτρίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό την ίδια την αγορά. Το 2023 πουλήθηκαν στην πολιτεία της Καλιφόρνια μόλις 3.143 υδρογονοκίνητα οχήματα που αντιστοιχούν σε ένα ποσοστό της τάξης του 1% επί του συνόλου των νέων ταξινομήσεων ωστόσο ενδεχομένως να υπάρχει και ένας ακόμα λόγος για την απόφαση της Shell. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρία προμηθεύεται τον εξοπλισμό για τους σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου από μία νορβηγική εταιρία ονόματι Nel η οποία αντιμετωπίζει στα δικαστήρια μία μήνυση από την ιαπωνική Iwatani. Οι Ιάπωνες επίσης λειτουργούν σταθμούς ανεφοδιασμού και ισχυρίζονται ότι ο εξοπλισμός της Nel είναι ελαττωματικός. Όπως και να έχει, η αποχώρηση της Shell από την αγορά υδρογόνου στην Καλιφόρνια αποτελεί ένα πλήγμα για την τεχνολογία και οι ιδιοκτήτες αυτών των οχημάτων ίσως να πρέπει να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.

Prev Post Η ευρωπαϊκή παραγωγή μπαταριών ενισχύεται
Next Post Abarth 695 75ο Anniversario – Γιορτάζει 75 χρόνια!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook