Στην ισπανική… γειτονιά του ομίλου Volkswagen επικρατεί ηρεμία και μία ήρεμη αισιοδοξία. Το 2023 έκλεισε με θετικό πρόσημο και την Cupra να αυξάνει όχι μόνο τις πωλήσεις της αλλά και τα περιθώρια κέρδους για ολόκληρο το σύνολο ενώ το 2024 άνοιξε με τα facelifts των Ibiza και Arona που αποδεικνύουν ότι η Seat είναι ακόμα εδώ και επενδύει στα προϊόντα της. Ο επικεφαλής του Volkswagen Group δήλωνε πέρυσι το Σεπτέμβριο ότι “το μέλλον της Seat είναι η Cupra” αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η ιστορική ισπανική μάρκα θα αφομοιωθεί από τη νεότερη, εσωτερική ανταγωνίστρια της. Ενδεχομένως να παρεξηγήσαμε την δήλωση του Thomas Schafer αλλά προς υπεράσπιση μας, δεν ήμαστε μόνοι καθώς τα λεγόμενα του μεγάλου αφεντικού του Group προβλημάτισε μέχρι και τον βασιλιά της Ισπανίας, ο οποίος ζήτησε από τον επικεφαλής της Seat, Wayne Griffiths, διευκρινίσεις.
“Υπάρχει χώρος και τις δύο μάρκες και η μία δεν αποκλείει την άλλη. Ωστόσο, μερικές φορές πρέπει να θέτεις τις προτεραιότητες σου, να σώσεις την εταιρία, να σώσεις τους εργαζόμενους και να σώσεις το μέλλον.”
Δήλωσε ο Griffiths συμπληρώνοντας ότι η Cupra θα τοποθετείται πάντα πάνω από την Seat στην αγορά. Ακροβατεί στην γκρίζα περιοχή ανάμεσα στην premium κατηγορία και το πάνω κομμάτι της mainstream και αυτή η τοποθέτηση είναι που μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το… κατώφλι στην γκάμα της Cupra δύσκολα θα ξεκινά κάτω από το επερχόμενο Raval που θα “πολεμήσει” στην κατηγορία των €25.000 με €30.000. Έτσι, υπάρχει ακόμα χώρος για να αναπνεύσει η Seat λίγο πιο χαμηλά.
“Η ερώτηση των €20.000 είναι αν η Seat πρέπει να είναι στο τραπέζι και ως μέρος της απάντησης.”
Δήλωσε με νόημα ο Griffiths αναφερόμενος σε ένα μοντέλο ή για να είμαστε πιο ακριβείς, σε μία γκάμα με χαμηλότερο κατώφλι εισόδου από αυτήν της Cupra. Μία γκάμα η οποία θα είναι όμως εφικτή και επιχειρηματική βιώσιμη, δηλαδή κερδοφόρα, όταν και μόνο όταν θα μειωθεί το κόστος παραγωγής των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μέχρι να συμβεί αυτό, ο όμιλος Seat εντός του VW Group θα συνεχίσει να εστιάζει στην Cupra καθώς αυτή είναι που φέρνει το… παντεσπάνι. Μέχρι να συμβεί αυτό, οι δύο μάρκες θα συνεχίσουν να συμβιώνουν σε απόλυτη αρμονία καθώς δεν μπλέκονται η μία στα πόδια της άλλης. Η Seat μπορεί να έχει γερασμένη γκάμα αλλά η επιτυχία της Cupra της επιτρέπει να ακροβατεί μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας μέχρι να προοδεύσει η τεχνολογία και η Seat να μπορεί να λειτουργήσει όπως θέλει και πρέπει.