Πριν από 50 χρόνια η Porsche έκανε κάτι πολύ σπάνιο και πάρα πολύ συναρπαστικό. Εκπλήρωσε την επιθυμία ενός προφανώς πολύ διακεκριμένου πελάτη της ο οποίος ήθελε να κυκλοφορεί στον δρόμο με την αγωνιστική 917 – ξέρεις, το πρωτότυπο που είχε σχεδιαστεί για να κατακτήσει τον κόσμο των motorsports και εξοπλιζόταν με έναν πανίσχυρο επίπεδο 12-κύλινδρο βενζινοκινητήρα… ναι, εκείνη την Porsche 917. Η γερμανική εταιρία πήρε το αγωνιστικό με τον αριθμό πλαισίου 030 μετά τον αγώνα των 1.000 χιλιομέτρων στο Zeltweg, του τοποθέτησε καθρέφτες, φλας, μία βασική εξάτμιση και απειροελάχιστα στοιχεία που θα βελτίωναν την παρεχόμενη άνεση και το έβαψε ασημί για να το πουλήσει στον κόμη Gregorio Rossi di Montelera. Αυτή είναι η μοναδική “πολιτική” Porsche 917 και κυκλοφορεί ακόμα αλλά όλα δείχνουν ότι θα αποκτήσει διάδοχο καθώς η εταιρία αφήνει να εννοηθεί ότι ετοιμάζει κάτι πάρα πολύ special για τον ερχόμενο Ιούνιο.
Προς το παρόν δεν επιβεβαιώνει τίποτα αλλά έπειτα από 40 δευτερόλεπτα διαδοχικών πλάνων της μοναδικής, κυριολεκτικά και μεταφορικά, Porsche 917 σε διάφορες γραφικές διαδρομές έρχεται να αναρωτηθεί “what if” και να μας δείξει μία σκοτεινή φιγούρα ενός αγωνιστικού που δεν μπορούμε να παρά να υποθέσουμε ότι είναι η τρέχουσα Porsche 963. Τι άλλο θα μπορούσε να είναι; Τι άλλο να περιμένουμε για τον ερχόμενο Ιούνιο;
Η αλήθεια είναι ότι τα αγωνιστικά των αγώνων αντοχής πολλές φορές ακροβατούσαν ανάμεσα στην γραμμή που χωρίζει την πίστα από τον δρόμο και τα παραδείγματα των κλασικών Ferrari, Jaguar και Porsche που έχουν πατήσει αυτή τη γραμμή την δεκαετία του ’60 είναι περισσότερα απ’ όσα νομίζεις. Το τελευταίο παράδειγμα που θυμάμαι μάλιστα είναι η περίπτωση της McLaren F1 GTR της δεκαετίας του ’90 αλλά από τότε τα αγωνιστικά έχουν αλλάξει πάρα πολύ. Έχουν αποτινάξει σχεδόν κάθε είδος αναλογικότητας από πάνω τους. Έχουν γίνει υπερβολικά ψηφιακά. Υπερβολικά πολύπλοκα. Απαιτούν μία αρμάδα μηχανικών, τεχνικών και φροντιστών για να λειτουργήσουν και αν πρέπει να είμαστε ειλικρινείς, δεν ξέρουμε πώς μπορεί να το παρακάμψει αυτό η Porsche για να περάσει την αγωνιστική 963 στην παραγωγή, όσο περιορισμένη και αν είναι αυτή. Εκτός αν δεν μιλάμε για ένα πραγματικά “πολιτικό” αυτοκίνητο αλλά για κάτι στο στιλ της Ferrari 499P Modificata που δεν προοριζόταν για αγωνιστική χρήση αλλά παράλληλα, απαγορεύεται να πατήσει σε δημόσιο δρόμο… Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα μάθουμε τι έχει δημιουργήσει η Porsche τον ερχόμενο Ιούνιο. Αν έπρεπε να στοιχηματίσουμε, θα λέγαμε η εβδομάδα του 24ωρου αγώνα στο Le Mans είναι η επικρατέστερη περίοδος για τα επίσημα αποκαλυπτήρια, οπότε θα ανανεώσουμε το ραντεβού μας για τα μέσα του Ιουνίου…