Το 2024 θα είναι μία πολύ σημαντική χρονιά για την Mini καθώς μέσα σε μερικούς μήνες η αγγλική εταιρία έχει προγραμματίσει να ανανεώσει και να εμπλουτίσει την γκάμα της με τη νέα γενιά του hatchback, με νέο όνομα και την υπόσχεση για “επιστροφή στις ρίζες”, το νέο made in Germany Countryman αλλά και ένα μικρότερο crossover με όνομα Aceman. Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά όμως και στην περίπτωση της Mini, το πλέον βασικό είναι το ολοκαίνουριο Cooper – αυτό είναι το νέο όνομα του hatchback των 3.8 μέτρων που τον Μάιο του 2024 θα λανσαριστεί στην αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του. Τον Ιούλιο του ίδιου έτους θα ακολουθήσει και η θερμική έκδοση με την Mini να αναφέρει πως οι δύο δεν θα διαφέρουν σε τίποτα, πέραν της έλλειψης της απόληξης της εξάτμισης στο πίσω μέρος της πρώτης!

Οι φωτογραφίες του καμουφλαρισμένου μοντέλου δεν βοηθούν στην παρατήρηση λεπτομερειών αλλά η Mini σημειώνει πως το νέο Cooper έχει φαρδύτερα μετατρόχια, ακόμα πιο κοντό εμπρός πρόβολο, μεγαλύτερους τροχούς και μακρύτερο μεταξόνιο σε σύγκριση με την τρέχουσα γενιά, με όλα αυτά τα στοιχεία να συντελούν σε μία ακόμα πιο αθλητική και δυναμική στάση. Από το design δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα χαρακτηριστικά εμπρός φωτιστικά σώματα, η μάσκα που έχουμε συνηθίσει όλα αυτά τα χρόνια και οι άμεσα αναγνωρίσιμες αναλογίες ενώ η καμπίνα, που θα… αντιγραφεί και στα υπόλοιπα μοντέλα της ίδιας γενιάς, θα εστιάσει στην πρακτικότητα, την εργονομία, την τεχνολογία και το στιλ. Το κεντρικά τοποθετημένο στρόγγυλο ταχύμετρο για παράδειγμα θα αντικατασταθεί από μία μεγάλη, επίσης στρόγγυλη OLED οθόνη, μπροστά από τον οδηγό δεν θα υπάρχει πίνακας οργάνων αλλά ταυτόχρονα, τα φυσικά χειριστήρια δεν θα δώσουν την θέση τους σε “ψηφιακά”, σε μενού κλπ.
Μηχανικά, το νέο Mini Cooper θα βασίζεται σε μία νέα αρχιτεκτονική που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την κινέζικη Great Wall Motors και σύμφωνα με επίσημες πληροφορίες, θα είναι σε θέση να φιλοξενεί δύο διαφορετικές μπαταρίες: μία με χωρητικότητα 40 kWh στο entry-level Cooper E και μία με χωρητικότητα 54 kWh στο Cooper SE. Το πρώτο αναμένεται να κινείται χάρη σε έναν ηλεκτροκινητήρα 185 ίππων περίπου και το δεύτερο θα ανεβάζει αυτό το νούμερο στα 220 άλογα αλλά σε κάθε περίπτωση, ο ένας και μοναδικός ηλεκτροκινητήρας θα είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα. Με αυτά τα δεδομένα, η αυτονομία θα ξεκινά από τα 385 χιλιόμετρα ενώ όποιος ενδιαφέρεται περισσότερο για τις επιδόσεις παρά για την εμβέλεια, θα πρέπει να περιμένει για το λανσάρισμα της καυτής, JCW έκδοσης έναν χρόνο περίπου μετά. Το μόνο που γνωρίζουμε για το θερμικό Mini Cooper είναι ότι θα προσφέρεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και πως θα είναι η μοναδική επιλογή για όποιον θέλει 5 πόρτες ή cabriolet καθώς αυτές οι δύο εκδόσεις θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμες στην βενζινοκίνητη εκδοχή.

Λίγο μεγαλύτερο από το βασικό Cooper, το Mini Aceman θα προστεθεί στην γκάμα στην θέση του Clubman με άφθονες SUV επιρροές τόσο στην εμφάνιση όσο και στον χαρακτήρα. Το Aceman θα προσφέρεται αποκλειστικά ως ηλεκτρικό, θα καλύψει το κενό που δημιουργείται στην γκάμα από την μεγέθυνση του νέου Countryman και θα είναι το τελευταίο από την τριάδα των νέων μοντέλων που θα λανσαριστεί στην αγορά, γύρω στον Ιανουάριο του 2025. Πριν από αυτό αλλά και πριν από το Mini Cooper, τον Φεβρουάριο του 2024 θα πάρουμε την πρώτη γεύση της νέας γενιάς με το νέο Countryman. Η νέα γενιά του crossover της Mini θα συγγενεύει με την BMW X1, με ότι αυτό συνεπάγεται για τα κινητήρια σύνολα, ηλεκτρικά και μη και θα εστιάζει στην ευρυχωρία και την πρακτικότητα. Είναι ξεκάθαρα η αρχή μίας νέας εποχής για την Mini, με την αγγλική μάρκα να στοχεύει το 50% επί του συνόλου των ετήσιων πωλήσεων της να προέρχεται από αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι τα μέσα του 2025.