Η Nissan πουλάει το σπίτι της για να ζήσει;

Η Nissan πουλάει το σπίτι της για να ζήσει;

Ότι η Nissan βρίσκεται σε μία εξαιρετικά δύσκολη οικονομική κατάσταση δεν είναι νέο. Ότι ακόμα και τώρα δεν έχει βρει κάποιον σύμμαχο για να δημιουργήσει μία συνεργασία η οποία θα την βοηθήσει να βγει από το τέλμα στο οποίο βρίσκεται επίσης δεν είναι νέο. Ότι οι συνθήκες που επικρατούν στον κόσμο (οι Κινέζοι που προσπαθούν να κατακτήσουν τον κόσμο, οι Αμερικάνοι που θέλουν να προστατευτούν με την επιβολή δασμών, οι πόλεμοι και η γενικότερη ακρίβεια) δεν ευνοούν την όποια προσπάθεια για αποκλιμάκωση της κρίσης και τα μέτρα που πρέπει να πάρει η ιαπωνική εταιρία είναι σκληρά αλλά πιθανότατα απαραίτητα. Ανάμεσα στις λύσεις που εξετάζονται για δοθεί μία πολυπόθητη ανάσα στα οικονομικά της Nissan είναι, όπως μαθαίνουμε από ιαπωνικά μέσα, η πώληση του… σπιτιού της.

Ο λόγος για τα κεντρικά της Nissan στην Yokohama της Ιαπωνίας και όταν λέμε πώληση δεν εννοούμε άμεση μετακόμιση – ένα είδος στεγαστικού downsizing. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως τα κεντρικά της εταιρίας στην Yokohama, οι εγκαταστάσεις που η Nissan αποκαλεί σπίτι από το 2009 οπότε και μετεγκαταστάθηκε από το Τόκιο, είναι ανάμεσα στα…ασημικά που σκέφτεται να βγάλει στο σφυρί η εταιρία καθώς οι πιο ρεαλιστικές εκτιμήσεις τοποθετούν την αξία τους κοντά στα 700 εκατομμύρια δολάρια. Η λογική λέει ότι ακόμα και αν η Nissan προχωρήσει στην πώληση των κεντρικών της, δεν πρόκειται να μετακομίσει σύντομα. Πιθανότατα θα συμπεριλάβει στην συμφωνία με τον υποθετικό αγοραστή κάποιον όρο που θα της επιτρέψει να νοικιάσει μακροχρόνια τις ίδιες εγκαταστάσεις καθώς αυτό ακριβώς έχει συμβεί ξανά στο παρελθόν οπότε δεν μιλάμε για κάποια κίνηση άνευ προηγουμένου. Πρόκειται για μία κίνηση, απέλπιδα ομολογουμένως, μίας εταιρίας είτε να μειώσει το χρέος της είτε να εξασφαλίσει τους απαραίτητους πόρους για να επενδύσει στα σχέδια της.

Να θυμίσουμε πως η Nissan έχει ήδη ανακοινώσει πως αυξάνει τον αριθμό των απολύσεων/περικοπών/οικειοθελών αποχωρήσεων στις 20.000 θέσεις εργασίας που αναπαριστά περίπου το 15% του συνολικού ανθρώπινου δυναμικού της ενώ θα κλείσει και 7 εργοστάσια σε ολόκληρο τον κόσμο. Παράλληλα, βάζει ένα προσωρινό stop στην εξέλιξη κάποιων νέων μοντέλων και προσπαθεί να αυξήσει τις συνέργειες και την συνολική αποδοτικότητα της μάρκας ώστε να μειωθούν όλα τα σχετικά κόστη. Ευτυχώς για την αγορά της Ευρώπης και για την ίδια τη Nissan φυσικά, το ολοκαίνουριο Micra έχει ήδη παρουσιαστεί και περιμένουμε στο προσεχές μέλλον να παρουσιαστούν τόσο το νέο Leaf όσο και το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό όπως το Micra, Juke. Επίσης, η Nissan προσπαθεί να διαπραγματευτεί μέσω της… ιαπωνικής ACEA, της ένωσης των Ιαπώνων κατασκευαστών δηλαδή, την ταχύτερη δυνατή μείωση των δασμών στις Η.Π.Α. αλλά δεδομένης της φύσης των διαπραγματεύσεων αλλά και της κυκλοθυμίας του D. Trump, κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για την έκβαση των συζητήσεων.

Prev Post Το BMW Group δοκιμάζει μπαταρίες στερεάς κατάστασης
Next Post Volkswagen Tayron – Με 5 αστέρια στον Euro NCAP
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook