Σπάνια οι κατασκευαστές παραδέχονται ότι έκαναν λάθος αλλά αρκετές φορές θα αναθεωρήσουν τις προβλέψεις, τους στόχους ή την στρατηγική τους υπονοώντας αλλά ποτέ δηλώνοντας ευθαρσώς ότι έπεσαν έξω. Κάτι τέτοιο φαίνεται να συμβαίνει στην περίπτωση της Mercedes-Benz που κατά τη διάρκεια μίας συνέντευξης τύπου για τα οικονομικά αποτελέσματα του περασμένου έτους προέβλεψε ότι τα plug-in υβριδικά και τα ηλεκτρικά θα αναπαριστούν το 50% των συνολικών πωλήσεων της μάρκας μέχρι το 2030. Λογική και συνετή πρόβλεψη αλλά με αυτήν αναβάλλει την επίτευξη του στόχου κατά 5 χρόνια σε σύγκριση με το αρχικό πλάνο καθώς στα μέσα του 2021, η Mercedes “έβλεπε” ότι τα plug-in υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά θα αναπαριστούν το 50% των πωλήσεων της μέχρι το 2025!
Μία ακόμα προσαρμογή στόχου σχετίζεται με το πότε η γερμανική μάρκα θα πουλάει αποκλειστικά μοντέλα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Σύμφωνα με το “Ambition 2039” μεσοπρόθεσμο πλάνο της λοιπόν, η Mercedes θα ήταν πλήρως ηλεκτρική μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, τουλάχιστον στις αγορές όπου οι συνθήκες το επιτρέπουν αλλά τώρα παραδέχεται εμμέσως σε έγγραφο που απευθύνεται σε επενδυτές ότι η προοπτική της μεταμόρφωσης της σε πλήρως ηλεκτρική είναι μάλλον πάρα πολύ δύσκολη οπότε αλλάζει τον στόχο δηλώνοντας ότι τα PHEV και τα EV θα αντικατοπτρίζουν “έως το 50%” του συνόλου των πωλήσεων κάποια στιγμή κατά το δεύτερο μισό της δεκαετίας αλλά και πάλι, όπου οι συνθήκες το επιτρέπουν. Η Mercedes συμπληρώνει δε, ότι θα είναι σε θέση να καλύψει τις διαφορετικές ανάγκες των πελατών ακόμα και βαθιά μέσα στη δεκαετία του 2030 που σημαίνει με πιο απλά λόγια ότι η παραγωγή και η προσφορά θερμικών μοντέλων δεν πρόκειται να σταματήσει σύντομα…
Λογικό αφού όπως παραδέχθηκε ο επικεφαλής της Mercedes, Ola Kallenius, τα θερμικά μοντέλα της είναι αυτά που προσφέρουν περισσότερα στα έσοδα και τα κέρδη. Ο Kallenius συμπλήρωσε ότι η εξίσωση των τιμών των ηλεκτρικών με αυτές των θερμικών απέχει πολλά χρόνια ακόμα παρά το γεγονός ότι ένα μεγάλο μέρος των τελευταίων θα γίνει ακριβότερο λόγω της αναπόφευκτης συμμόρφωσης με το πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 7. Γενικώς, οι κατασκευαστές δείχνουν μία τάση… αναδίπλωσης όσον αφορά στο πόσο γρήγορα θα γίνει η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και περιμένουμε να δούμε αν αυτή η τάση θα πάρει και πιο… επίσημη μορφή μετά τις Ευρωεκλογές τον ερχόμενο Ιούνιο.