Το μέλλον του πιο προσιτού μοντέλου της Mercedes-Benz έχει τεθεί εν αμφιβόλω εδώ και αρκετό καιρό, με την γερμανική εταιρία να θέλει να περιορίσει την γκάμα των compact προτάσεων της. Γι’ αυτόν τον λόγο, ενώ η τρέχουσα γενιά της A-Class παρουσιάστηκε το 2018 και ανανεώθηκε το 2022 ώστε να συνεχίσει την εμπορική της πορεία για λίγα χρόνια ακόμα με στόχο να παραχωρήσει την θέση της στην ολοκαίνουρια, αμιγώς ηλεκτρική γενιά, η Mercedes δεν φαίνεται διατεθειμένη να την αφήσει να “φύγει” τόσο εύκολα. Το πλάνο παραμένει αλλά οι συνθήκες που επικρατούν στην αγορά, η δυσκολότερη και πιο αργή μετάβαση στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης και άλλοι κοινωνικο-οικονομικοί παράγοντες φαίνεται πως αλλάζουν το χρονοδιάγραμμα του.
Μιλώντας σε ιταλικό μέσο, ο Chief Technology Officer της εταιρίας, Markus Schafer, επιβεβαίωσε το γεγονός ότι η Mercedes θέλει να μειώσει την οικογένεια compact μοντέλων της από τα 7, στα 4, μία κίνηση που θα της επιτρέψει να μειώσει τα κόστη της και να εστιάσει σε μοντέλα που έχουν ευρύτερη απήχηση. Βλέπεις, η Ευρώπη μπορεί να δηλώνει πίστη στα hatchbacks αλλά το συγκεκριμένο στιλ αμαξώματος δεν μπορεί να επιβιώσει με μία αγορά και αυτή σε πτωτική πορεία. Μαζί με το hatchback λοιπόν, θα αποχωρήσει και η sedan αλλά και η B-Class, ένα ενδιαφέρον μοντέλο το οποίο κάνει καλά αυτό για το οποίο σχεδιάστηκε αλλά αποτελεί θύμα της εποχής καθώς αν δεν έχεις SUV στοιχεία, δεν μακροημερεύεις. Κάπως έτσι, η CLA είναι το νέο entry-level μοντέλο της Mercedes και σε περίπτωση που αναρωτιόσουν, ένα entry-level μοντέλο με υψηλότερη αρχική τιμή από αυτά που αντικαθιστά με ότι σημαίνει αυτό για τους τζίρους της εταιρίας και τα περιθώρια κέρδους της.
Στο πλευρό της CLA θα έρθει να τοποθετηθεί η επίσης ολοκαίνουρια CLA Shooting Brake ενώ στο προσεχές μέλλον θα προστεθεί στην γκάμα και η μικρή G-Class. Η προσμονή του κόσμου για την “g” όπως την γνωρίζουμε σε αυτό το σημείο είναι πάρα πολύ μεγάλη και δεν φαίνεται να επηρεάζεται από το γεγονός ότι η “g” και η “G” δεν θα μοιράζονται πολλά κοινά τουλάχιστον όσον αφορά στα μηχανικά. Οι πληροφορίες που κυκλοφορούν αναφέρουν ότι τα δύο μοντέλα θα έχουν παρεμφερή χαρακτήρα και παρόμοια ιδιοσυγκρασία ενώ αρκετές θα είναι οι ομοιότητες και στο design όμως θα υπάρχουν και άλλες επιλογές για κάποιον που θέλει SUV αλλά κάτι περισσότερο… αστικό. Περιμένουμε να δούμε τι σκοπεύει να κάνει η Mercedes-Benz με τους αντικαταστάτες των GLA και GLB, όπως περιμένουμε να δούμε και τι σκοπεύει να κάνει η AMG με τη νέα compact γκάμα. Υπομονή. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, θα δούμε πρώτα την Shooting Brake έκδοση της CLA, το 2026 θα πραγματοποιήσουν το ντεμπούτο τους οι GLB και GLA (με αυτή τη σειρά) και μετά θα ολοκληρωθεί η οικογένεια με την “baby-G” και τις AMG εκδόσεις…