Η FIA και η ACO έχουν χτυπήσει φλέβα χρυσού με τους τρέχοντες κανονισμούς που διέπουν τους αγώνες αντοχής καθώς σε αυτό το σημείο, λιγότεροι είναι οι πρωτοκλασάτοι κατασκευαστές που δεν συμμετέχουν ή δεν ανακοίνωσαν ότι θα συμμετέχουν στην κορυφαία κατηγορία των αγώνων αντοχής παρά αυτοί που συμμετέχουν. Οι “Hypercar” κανονισμοί πέτυχαν αυτό ακριβώς που επεδίωκαν οι διοργανωτές του World Endurance Championship δημιουργώντας ένα τρομερά ελκυστικό περιβάλλον για τους συμμετέχοντες. Ελκυστικό σε οικονομικό επίπεδο, σε επίπεδο προβολής αλλά και ανταγωνισμού. Οι αγώνες αντοχής διανύουν μία νέα χρυσή περίοδο και ο τελευταίος που ανακοίνωσε την επιστροφή του είναι η McLaren!
“1995. Θρυλική νίκη στο Le Mans. Triple Crown δόξα.
Έτοιμοι να αφήσουμε το στίγμα μας στην σκηνή των αγώνων αντοχής άλλη μία φορά.
Hypercar. 2027 World Endurance Championship.“
Ο επικεφαλής της McLaren Racing, Zak Brown, δήλωσε λακωνικά και απέριττα: “Επιστρέψαμε!”
Τι άλλο να πούμε; Τι άλλο μπορούμε να πούμε για να σε πείσουμε ότι οι αγώνες αντοχής αξίζουν της προσοχής σου; Ήμουν και εγώ δύσπιστος μέχρι που πριν από 3 χρόνια αποφάσισα να αφιερώσω ένα σαββατοκύριακο για να δω τις 24 ώρες του Le Mans. Ολόκληρο τον αγώνα. Σκληροπυρηνικά. Το λάτρεψα. Τώρα το περιμένω με μεγαλύτερη ανυπομονησία από τον επόμενο αγώνα της Formula 1. Ιεροσυλία; Μπορεί. 24 ώρες στο Le Mans όμως περιέχουν περισσότερο δράμα από ολόκληρη την σεζόν της Formula 1 έτσι όπως έχουν τα πράγματα τα τελευταία χρόνια. Το 2027 περιμένουμε να σταθούν στην εκκίνηση του πιο εμβληματικού αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος όλη η αφρόκρεμα: Αυτή τη στιγμή συμμετέχουν 8 κατασκευαστές: Alpine, Aston Martin, BMW, Cadillac, Ferrari, Peugeot, Porsche και Toyota και κανένας από αυτούς δεν έχει εκδηλώσει πρόθεση να αποχωρήσει. Το 2026 θα προστεθεί σε αυτούς η Genesis και όπως όλα δείχνουν, το 2027 θα έρθουν οι Ford και McLaren. Σφαγή θα γίνει, με την καλύτερη δυνατή έννοια της λέξης και οι κατασκευαστές είναι η κορυφή του παγόβουνου. Σκέψου τις θέσεις που θα ανοίξουν για οδηγούς και το θέαμα που θα απολαμβάνουμε!
Εννοείται ότι είναι πάρα πολύ νωρίς για να μιλήσουμε πιο συγκεκριμένα για το πρόγραμμα της McLaren πάντως. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η αγγλική ομάδα θα επιστρέψει με ένα LMDh πρωτότυπο – επιλογή που γίνεται περισσότερο με βάση το κόστος συμμετοχής. Από εκεί και πέρα, ακούγεται πως η McLaren θα εμπιστευτεί την Dallara για το πλαίσιο και ότι ο κινητήρας θα βασίζεται με κάποιον τρόπο στον twin-turbo V6 με την μεγάλη περιεχόμενη γωνία (120ο) που χρησιμοποιείται στην Artura. Ένα ενδιαφέρον… κουτσομπολιό λέει ότι η Ford και η McLaren σχεδίαζαν να συνεργαστούν για μία κοινή συμμετοχή στο World Endurance Championship με την αμερικανική εταιρία να παρέχει τους κινητήρες στην McLaren αλλά η Ford αποφάσισε τελικά να κατεβάσει δική της ομάδα! Όπως και να έχει, μήπως να αρχίζουμε να κοιτάμε πόσο βγαίνει μία εκδρομή προς Γαλλία;