Η Lamborghini Huracan STJ είναι ο τελευταίος χορός του “entry-level” sports car της ιταλικής μάρκας. Το κύκνειο άσμα. Το τελευταίο αντίο. Μία ειδική έκδοση που θα κατασκευαστεί σε μόλις 10 αντίτυπα και αναπαριστά το τέλος του κύκλου ζωής της Huracan και όχι μόνο, καθώς μαζί με την Huracan θα μας αποχαιρετήσει και ο ατμοσφαιρικός V10 κινητήρας που όλα αυτά τα χρόνια έχει συνεισφέρει τα μέγιστα στην επιτυχία της οικογένειας Huracan.
Η “STJ” (Super Trofeo Jota) βασίζεται στο design της Huracan STO και αναπαριστά το αποκορύφωμα της ιστορίας της οικογένειας Huracan χάρη στο αποκλειστικό πακέτο που έχει σχεδιαστεί ως ένα είδος φόρου τιμής στο αγωνιστικό πνεύμα της Huracan STO. Όπου το Super Trofeo είναι το γνωστό πρωτάθλημα τύπου ενιαίο της Lamborghini και το Jota αναφέρεται στο “Appendix J” των κανονισμών της FIA που ορίζει τα specs των αγωνιστικών και για την ιταλική εταιρία, είναι ένα είδος παράδοσης που κρατά από την μακρινή Miura SVJ και φτάνει μέχρι την θηριώδη Aventador SVJ. Αυτό που κάνει την Huracan STJ να ξεχωρίζει είναι το ειδικό αεροδυναμικό πακέτο που εξέλιξε η Lamborghini Squadra Corse βασιζόμενη στην τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει τα τελευταία 10 χρόνια από τις Gran Turismo διοργανώσεις. Η σοφιστικέ αεροδυναμική της Huracan STO βελτιώθηκε περαιτέρω με την προσθήκη του εμβληματικού “cofango” ενώ η γωνία της πίσω αεροτομής αυξήθηκε κατά 3 μοίρες εξασφαλίζοντας μία αύξηση της τάξης του 10% στο αεροδυναμικό φορτίο, χωρίς μάλιστα να θυσιαστεί η αεροδυναμική ισορροπία.
Όπως και η STO, η Huracan STJ εξοπλίζεται με την κορυφαία εκδοχή του ατμοσφαιρικού V10 των 5.2 λίτρων. Σε αυτήν, ο κινητήρας παράγει 640 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 565 Nm ροπής επίσης στις 8.000 σ.α.λ. που περνούν στο οδόστρωμα αποκλειστικά από τους τροχούς του πίσω άξονα μέσω ενός 7-τάχυτου, αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη που η Lamborghini ονομάζει LDF – Lamborghini Doppia Frizione. Η μηχανική πρόσφυση έχει αυξηθεί δραματικά χάρη σε ένα σετ ρυθμιζόμενων, σχεδόν αγωνιστικών αμορτισέρ που αντικαθιστούν τα αντίστοιχα “ενεργά” ενώ οι εντυπωσιακές ζάντες ελαφρού κράματος 20 ιντσών με το κεντρικό μπουλόνι ντύνονται με ειδικά εξελιγμένα Bridgestone Potenza Race ελαστικά. Με αυτές τις αλλαγές, η Huracan STJ είναι σύμφωνα με την Lamborghini, 1 ολόκληρο δευτερόλεπτο ταχύτερη από την STO στην Handling Track του Nardo Technical Center και αυτή η βελτίωση δεν είναι διόλου αμελητέα.
Ο χαρακτήρας και το exclusivity της τελευταίας ειδικής έκδοσης της Huracan αντικατοπτρίζονται και στην αισθητική της με δύο διαφορετικές διαμορφώσεις που σχεδιάστηκαν από το Centro Stile της ιταλικής μάρκας. Στην πρώτη συνδυάζεται το Grigio Telesto αμάξωμα με την Nero Noctis οροφή και τις λεπτομέρειες σε Rosso Mars και Bianco Isi ενώ η καμπίνα χαρακτηρίζεται από τα καθίσματα με τις Alcantara επενδύσεις σε μαύρο χρώμα και τις κόκκινες ραφές. Στην δεύτερη εκδοχή, το Grigio Telesto αντικαθίσταται από το Blue Eliadi με όλα τα υπόλοιπα να παραμένουν ίδια ενώ και στις δύο περιπτώσεις, το πακέτο συμπληρώνει η αριθμημένη, ανθρακονημάτινη πλακέτα που δηλώνει ξεκάθαρα τον περιορισμένο χαρακτήρα της παραγωγής. Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι η Lamborghini δεν έχει ανακοινώσει την τιμή της Huracan STJ αλλά και να το είχε κάνει δεν θα είχε ιδιαίτερη σημασία καθώς και τα 10 αυτοκίνητα έχουν ήδη πωληθεί.