Η Lamborghini μπορεί “εύκολα” να βγάλει 1.000 άλογα από την Temerario!

Η Lamborghini μπορεί “εύκολα” να βγάλει 1.000 άλογα από την Temerario!

Πριν από μερικούς μήνες η Lamborghini παρουσίασε στον κόσμο το κινητήριο σύνολο που θα αντικαταστήσει τον εμβληματικό αλλά γερασμένο, οριακά παρωχημένο θα μπορούσε να πει κάποιος, V10. Τα παπούτσια που έπρεπε να γεμίσει ήταν πάρα πολύ μεγάλα, όχι τόσο από πλευράς απόδοσης καθώς τα 640 άλογα που πρόσφερε στην ισχυρότερη εκδοχή του δεν ήταν κάποιο… άπιαστο όνειρο για το νέο κινητήριο σύνολο, αλλά από πλευράς χαρακτήρα καθώς λίγα πράγματα μπορούν να συγκριθούν με το ουρλιαχτό ενός ατμοσφαιρικού V10. Γνωρίζοντας λοιπόν ότι ο πήχης είναι ήδη πολύ ψηλά, η Lamborghini παρουσίασε έναν twin-turbo, flat-plane V8 με χωρητικότητα 4.0 λίτρων, απόδοση 800 ίππων και κόφτη στα πρώτα… τετραψήφια. Ο εντυπωσιακός νέος βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με ένα plug-in υβριδικό σύστημα με αποτέλεσμα η ιπποδύναμη της Temerario, του αντικαταστάτη της Huracan δηλαδή, να αγγίζει τα 920 άλογα και αυτό το νούμερο είναι μονάχα η αρχή.

Όπως αποκάλυψε ο Chief Technical Officer της ιταλικής εταιρίας, Rouven Mohr, ο twin-turbo V8 έχει ακόμα να δώσει. “Τον λειτουργούμε στα 200 άλογα ανά λίτρο αλλά μπορούμε να αυξήσουμε αυτό το νούμερο στα 220 άλογα ανά λίτρο στο μέλλον” δήλωσε χαρακτηριστικά για να προσθέσει ότι η αύξηση της απόδοσης ενός ηλεκτροκινητήρα είναι ακόμα ευκολότερη υπόθεση καθώς το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να αυξήσεις την τάση του ρεύματος. Με 880 άλογα από τον θερμικό κινητήρα και το minimum των 150 ίππων που προσφέρει ακόμα και τώρα, από τον ηλεκτροκινητήρα, καταλαβαίνει κανείς ότι τα 1.000 άλογα είναι καθαρά θέμα χρόνου για την Temerario ή όποιο άλλο μοντέλο εξοπλιστεί με το ίδιο κινητήριο σύνολο και θα μου επιτρέψεις να πω ότι η προοπτική και μόνο, είναι τρομακτική.

Αρκεί να υπενθυμίσουμε ότι όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά η Lamborghini Gallardo πριν από 21 χρόνια, πρόσφερε “μόλις” 500 ίππους ενώ η Huracan που την αντικατέστησε το 2014 ξεκίνησε την ζωή της με 610. Δέκα χρόνια μετά, το μοντέλο που την αντικαθιστά έχει ως… αφετηρία τα 920 εξηλεκτρισμένα άλογα και μπορεί εύκολα να φτάσει τα 1.000. Μιλάμε για τον διπλασιασμό της ιπποδύναμης του entry-level μοντέλου της Lamborghini σε μόλις 20 χρόνια!

Ο Mohr αναφέρθηκε και στην εσωτερική… μάχη που έλαβε χώρα για την επιλογή του είδους του νέου θερμικού κινητήρα. Συγκεκριμένα δήλωσε ότι η ιδέα ενός V10 με μικρότερη χωρητικότητα απορρίφθηκε αρκετά νωρίς οπότε έμεναν ο V6 και ο V8. Η Lamborghini παραδέχεται ότι οι στόχοι που είχε θέσει για την απόδοση ήταν εφικτοί και με έναν V6 αλλά η μετάβαση από τον V10 σε έναν V6 θα έπεφτε κάπως “βαριά” στους πελάτες της: “Δεν πιστεύουμε ότι ο V6 ταιριάζει στην μάρκα μας”, δήλωσε χαρακτηριστικά ο Mohr και κάπως έτσι κατέληξαν στον V8 και πιο συγκεκριμένα, στον flat-plane V8. Η εξέλιξη του δεν ήταν εύκολη υπόθεση βεβαίως, αφού έπρεπε να πληροί τις προδιαγραφές ρύπων (ισχύοντες και μελλοντικούς) οπότε διήρκεσε περισσότερα από 5 χρόνια και κόστισε πολλές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ αλλά σε κάθε περίπτωση, άξιζε καθώς τώρα είναι σε θέση να υπηρετήσει την ιταλική εταιρία στην Temerario και όπου αλλού κληθεί να συμμετέχει για τα επόμενα 10 χρόνια τουλάχιστον!

Prev Post Η Genesis πάει για την δόξα στο Le Mans με το GMR-001
Next Post BMW – Έτοιμοι οι πρώτοι ηλεκτροκινητήρες 6ης γενιάς για τη Neue Klasse!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook