Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι ο επικεφαλής της Jaguar, Rawdon Glover, έχει μία από τις πιο αγχωτικές, πιο δύσκολες και ταυτόχρονα, πιο ενδιαφέρουσες δουλειές στη βιομηχανία αυτοκινήτου αυτή την περίοδο. Ένας από τους πιο νευραλγικούς στόχους του, ενδεχομένως ο μοναδικός στόχος του αυτή την περίοδο, είναι να οδηγήσει την ιστορική αγγλική εταιρία στη νέα εποχή της και αυτό περιλαμβάνει την κατάργηση της συντριπτικής πλειοψηφίας της τρέχουσας, θερμικής, γκάμας της Jaguar και την αντικατάσταση της με τη νέα γενιά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων που θα αλλάξει και την στόχευση της, τοποθετώντας την εταιρία πιο κοντά σε πιο premium ανταγωνιστές, όπως για παράδειγμα η Bentley.
Μιλώντας σε αγγλικό μέσο, ο Glover που δεν φαίνεται να πτοείται από το μέγεθος της πρόκλησης, δήλωσε ότι η προσέγγιση της Jaguar σε μελλοντικά μοντέλα της είναι διαφορετική από αυτή του ανταγωνισμού.
“Αυτοί ξεκινούν με μία πλατφόρμα και δουλεύουν προς τα έξω. Εμείς ξεκινάμε με μία σχεδιαστική γλώσσα και εξελίξαμε την πλατφόρμα γύρω της.”
Η νέα γκάμα της Jaguar θα ξεκινήσει σύντομα με ένα εντυπωσιακό grand tourer το οποίο αν όλα εξελιχθούν σύμφωνα με το πρόγραμμα θα περάσει στην παραγωγή ενδεχομένως ακόμα και εντός του 2025 ενώ θα ακολουθήσει ένα μεγάλο, πολυτελές SUV και κοντά στα τέλη της δεκαετίας, μία λιμουζίνα – όλα φυσικά, αμιγώς ηλεκτρικά. Τα νέα μοντέλα θα είναι ριζικά διαφορετικά από οτιδήποτε έχουμε δει μέχρι στιγμής από την αγγλική εταιρία αλλά ταυτόχρονα, θα ενσωματώνουν κάποια εμβληματικά στοιχεία από το παρελθόν. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Glover, “όταν μία μάρκα δημιουργεί μία νέα εικόνα πρέπει να εντοπίσει τα ειδικά στοιχεία των οποίων η προέλευση, η ιστορία και η εικονογραφία τους είναι πραγματικά σημαντικά”. Προφανώς θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τον Δεκέμβριο, οπότε και θα παρουσιαστεί το πρώτο concept της νέας εποχής της Jaguar για να δούμε ποια είναι αυτά τα στοιχεία στην προκειμένη περίπτωση αλλά από εκεί και πέρα, η ταυτότητα της εταιρίας θα πρέπει να κοιτάει προς τα εμπρός και αυτό έχει σκοπό να κάνει η Jaguar.
Η μεγαλύτερη πρόκληση που θα αντιμετωπίσει η εταιρία όμως, θα έρθει σύντομα καθώς έχει ήδη ανακοινωθεί ότι 5 μοντέλα της θα καταργηθούν (βλ. XE, ZF, F-Type, E-Pace και I-Pace) που σημαίνει ότι στο μεσοδιάστημα μέχρι την ολοκλήρωση της νέας οικογένειας μοντέλων της, η Jaguar θα προσφέρει αποκλειστικά την F-Pace και θα πρέπει να επιβιώσει έτσι. Εννοείται ότι θα έχει την πλήρη στήριξη της μητρικής εταιρίας αλλά προφανώς αυτό είναι το… τίμημα του ολικού restart που θα λάβει χώρα στην Jaguar τα επόμενα χρόνια. Θα πετύχει; Άγνωστο. Πήρε τις σωστές αποφάσεις; Επίσης άγνωστο. “Δεν υπάρχει εγχειρίδιο γι’ αυτό” δήλωσε ο Glover, οπότε όλα θα κριθούν εκ του αποτελέσματος και αυτό θα αργήσει να φανεί.