Η Honda έχει βάλει μπροστά τις μηχανές, κυριολεκτικά και μεταφορικά και προετοιμάζεται για την υλοποίηση ενός εξαιρετικά φιλόδοξου προγράμματος που θα την δει να λανσάρει 13 νέα μοντέλα από το 2027 έως το 2030. Η ιαπωνική εταιρία που πρόσφατα ανακοίνωσε το πλάνο για την μετάβαση της στην εποχή της ηλεκτροκίνησης αναγκάστηκε πολύ σύντομα να το αναθεωρήσει καθώς προσαρμόζεται σε μία πιο διευρυμένη περίοδο προσαρμογής. Με πιο απλά λόγια, η ηλεκτροκίνηση δεν κατακτά την αγορά με τους ρυθμούς που περίμεναν ή ήλπιζαν οι κατασκευαστές οπότε πρέπει να βρεθεί μία λύση και αυτή δεν είναι άλλη από τον εξηλεκτρισμό. Το αγοραστικό κοινό στρέφεται σε υβριδικές επιλογές και η Honda έχει ήδη ξεκινήσει την δουλειά πάνω στη νέα γενιά του δικού της συστήματος.
Αυτό θα χρησιμοποιεί και πάλι θερμικούς κινητήρες 1.5 και 2.0 λίτρων οι οποίοι σύμφωνα με την ιαπωνική μάρκα θα είναι “οι πιο αποδοτικοί στον κόσμο”. Ο πρώτος για παράδειγμα θα προσφέρει την μέγιστη ροπή του σε ένα εύρος στροφών κατά 40% μεγαλύτερο σε σύγκριση με την τρέχουσα γενιά ενώ αμφότεροι θα έχουν την υψηλότερη θερμική απόδοση από οποιονδήποτε άλλο κινητήρα εσωτερικής καύσης στην αγορά. Παράλληλα, θα συνδυάζονται με έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος θα είναι πιο compact από αυτόν που χρησιμοποιεί τώρα η Honda μειώνοντας το βάρος και βελτιώνοντας το packaging με ότι αυτό συνεπάγεται για την ψύξη των μηχανικών (που έχει θετικό αντίκτυπο τόσο στην αξιοπιστία όσο και στην αντοχή και ανθεκτικότητα τους) και την βέλτιστη εκμετάλλευση του διαθέσιμου χώρου.
Σύμφωνα με την Honda, οι νέες εξελίξεις που θα ενσωματωθούν στο μέλλον θα έχουν ως αποτέλεσμα την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και κατά συνέπεια, των εκπομπών ρύπων κατά 10% – ένα διόλου αμελητέο ποσοστό. Ανάλογες θα είναι οι βελτιώσεις και στα υπόλοιπα μηχανικά. Η νέα αρχιτεκτονική για μεσαία αυτοκίνητα για παράδειγμα δεν είναι μονάχα 90 κιλά ελαφρύτερη από την αντίστοιχη που υπάρχει τώρα αλλά προσφέρει μεγαλύτερη άνεση, περισσότερη ασφάλεια και πιο… fun δυναμικά χαρακτηριστικά ενώ δραστικές θα είναι οι βελτιώσεις και στους τομείς των συνεργιών και των οικονομιών κλίμακας με τα μελλοντικά μοντέλα που θα βασίζονται σε αυτή τη νέα πλατφόρμα να μοιράζονται μεταξύ τους τουλάχιστον το 60% των μηχανικών τους. Ακόμα και τα υβριδικά κινητήρια σύνολα θα είναι κατά 30% φθηνότερα στην παραγωγή τους από αυτά που κυκλοφόρησαν το 2023! Παρόλα αυτά, η Honda δεν σταμάτησε να πιστεύει ότι τα ηλεκτρικά είναι το μέλλον. Παρά τις αρχικές προσπάθειες της εταιρίες που αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς δεν στέφθηκαν με μεγάλη επιτυχία, η Honda εξελίσσει την “0 Series” οικογένεια ηλεκτρικών που θα πραγματοποιήσει την πρεμιέρα της το 2026 με ένα νέο μοντέλο για τις Η.Π.Α.