Η γαλλική κυβέρνηση αποφάσισε να προσαρμόσει τον τρόπο που διαθέτει τις επιδοτήσεις για την αγορά αμιγώς ηλεκτρικών ή υβριδικών οχημάτων ώστε αυτές να ωφελήσουν περισσότερους ανθρώπους με χαμηλό εισόδημα. Έτσι, μειώνει το ποσό που επιδοτεί από τις €5.000 στις €4.000 για το άνω μισό της εισοδηματικής κλίμακας αλλά αφήνει την επιδότηση των €7.000 για τα χαμηλότερα εισοδήματα ανέγγιχτη.
“Τροποποιούμε το πρόγραμμα για να βοηθήσουμε περισσότερους ανθρώπους με λιγότερα χρήματα.“
Δήλωσε ο υπουργός περιβαλλοντικής μετάβασης, Christophe Bechu σε ραδιοφωνικό σταθμό. Να θυμίσουμε ότι όπως πάρα πολλές άλλες κυβερνήσεις, η Γαλλία προσφέρει διάφορα κίνητρα για την αγορά οχημάτων μηχανικών εκπομπών άνθρακα αλλά παράλληλα, δεν θέλει να υπερβεί τον προϋπολογισμό των 1.5 δισεκατομμυρίων την ώρα που τα δημόσια έξοδα γενικώς επανεξετάζονται και ελέγχονται. Παράλληλα, η γαλλική κυβέρνηση αποφάσισε να διπλασιάσει τους δικαιούχους για την επιδότηση μακροχρόνιας ενοικίασης ηλεκτρικού οχήματος από τους 25.000 στους 50.000 και ταυτόχρονα να διακόψει το πρόγραμμα για το 2024 παρά την τεράστια ζήτηση. Σύμφωνα με αυτό, πολίτες με εισόδημα μικρότερο των €15.400 μπορούν να ενοικιάσουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με κόστος της τάξης των €100 έως €150 μηνιαίως αρκεί το αυτοκίνητο καθεαυτό να πληροί τις νέες προϋποθέσεις σχετικά με την παραγωγή εκπομπών άνθρακα κατά την παραγωγή και την μεταφορά – ένα μέτρο που στοχεύει ξεκάθαρα στα φθηνά, κινέζικα ηλεκτρικά. Η λίστα των μοντέλων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα περιλαμβάνει για παράδειγμα 24 μοντέλα της Stellantis, 5 της Renault και το Tesla Model Y αλλά όχι το Model 3, ούτε το Dacia Spring που εισάγονται από την Κίνα.
H κυβέρνηση της Γαλλίας καταργεί επίσης τις επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών εταιρικών αυτοκινήτων αλλά και αυτές που αφορούν στην αγορά νέων θερμικών αυτοκινήτων για την αντικατάσταση αυτών παλαιότερης τεχνολογίας. Αξίζει να σημειώσουμε ότι ενώ η κυβέρνηση μειώνει και αναπροσαρμόζει το πρόγραμμα επιδοτήσεων, οι τοπικές κυβερνήσεις “τρέχουν” τα δικά τους προγράμματα με αυτό του Παρισιού για παράδειγμα να κυμαίνεται από τα €2.250 έως τα €9.000 ανάλογα με το εισόδημα του δικαιούχου. Πάντως η Γαλλία δεν είναι η μοναδική χώρα που επαναξετάζει τις επιδοτήσεις για την αγορά οχημάτων χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών άνθρακα καθώς το ίδιο έκανε και η Γερμανία τον περασμένο Δεκέμβριο όταν μία δικαστική απόφαση ανάγκασε την κυβέρνηση να αλλάξει τον προϋπολογισμό της και πιο συγκεκριμένα το κομμάτι που αφορά στην πράσινη μετάβαση.