Η Ford έχει αρχίσει να διαμορφώνει μία πολύ ελκυστική γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων με τα Mustang Mach-E, Explorer και προσφάτως, Capri όμως ακόμα δεν έχει κάποιο μικρό και προσιτό σημείο εισόδου σε αυτήν. Ένα μοντέλο τύπου Fiesta ή ακόμα και Focus που θα φέρει νέους και νεότερους (ηλικιακά) πελάτες στην οικογένεια της Ford ώστε όταν οι προτεραιότητες και οι ανάγκες αυτών αλλάξουν, να επιλέξουν κάποιο από τα ακριβότερα και μεγαλύτερα ηλεκτρικά μοντέλα. Το Puma θα εκτελέσει προσωρινά αυτά τα καθήκοντα αλλά η Ford δεν επαναπαύεται και έχει ήδη ξεκινήσει την εξέλιξη μίας ολοκαίνουριας αρχιτεκτονικής η οποία θα χρησιμοποιηθεί για τα entry-level μοντέλα της.
Σύμφωνα με τον Chief Operating Officer του τμήματος Model E της αμερικανικής εταιρίας, Marin Gjaja, η πλατφόρμα θα πραγματοποιήσει την πρεμιέρα στην άλλη όχθη του Ατλαντικού σίγουρα μετά τα μέσα της δεκαετίας με πιο πιθανές χρονολογίες το 2026 ή το 2027. Πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξέλιξη της νέας πλατφόρμας διαδραματίζει ο Alan Clarke που σύμφωνα με τον Gjaja είναι “ένας αρχιτέκτονας ηλεκτρικών που σχεδίασε μοντέλα τα οποία βγάζουν όντως λεφτά”. Ο Clarke προέρχεται από την Tesla όπου επί σειρά ετών ήταν υπεύθυνος για τα πρώτα δύο χρόνια του προγράμματος εξέλιξης των νέων μοντέλων πριν παραδώσει το εκάστοτε project σε άλλα τμήματα. Αν αληθεύουν οι πληροφορίες δε, ο Clarke μπορεί να είναι ο πρωταγωνιστής αλλά δίπλα του υπάρχουν άλλα 300 άτομα, άξιοι συμπαραστάτες, που αποτελούν μέρος της υπο-ομάδας που εξελίσσει τη νέα αρχιτεκτονική και αποτελείται από μηχανικούς με προϋπηρεσία στην Tesla, την Rivian και την Apple αλλά και αεροδυναμιστές με παρελθόν στην Formula 1.
Ο έτερος πρωταγωνιστής της προσπάθειας για το λανσάρισμα μίας entry-level οικογένειας αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων (θα) είναι οι LFP μπαταρίες που σύμφωνα με τον Gjaja αρχίζουν να καθιερώνονται ως το χρυσό στάνταρ στη βιομηχανία χάρη σε πλεονεκτήματα όπως το σημαντικά χαμηλότερο σε σύγκριση με τις ιόντων λιθίου, κόστος και την ανθεκτικότητα καθώς όπως δηλώνει χαρακτηριστικά το υψηλόβαθμο στέλεχος της Ford, “είναι πρακτικά άτρωτες” αντέχοντας έως και 5 φορές τους κύκλους φόρτισης/αποφόρτισης μίας μπαταρίας ιόντων λιθίου. Ακόμα και οι όποιοι ενδοιασμοί υπήρχαν όσον αφορά στην απόδοση της εν λόγω χημείας σε συνθήκες ψύχους, δεν υπάρχουν πλέον καθώς οι δοκιμές που έχουν γίνει έδειξαν ότι η απόδοση τους είναι παρεμφερής. Η διαφορά έγκειται στην ενεργειακή πυκνότητα όπου οι LFP μπαταρίες όντως υστερούν αλλά είναι λογικό καθώς το χαμηλότερο κόστος ανά kWh αναπόφευκτα θα απαιτεί κάποιους συμβιβασμούς. Αυτό δεν σταματά ούτε καν αποθαρρύνει την Ford η οποία είναι αποφασισμένη (επειδή έως έναν βαθμό αναγκασμένη) να λανσάρει στην αγορά μικρότερα και πιο προσιτά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.