Η Ford αλλάζει την στρατηγική εξηλεκτρισμού της!

Η Ford αλλάζει την στρατηγική εξηλεκτρισμού της!

Χωρίς ιδιαίτερες περιστροφές, δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι οι κατασκευαστές βρίσκονται σε πολύ δύσκολη θέση. Έχουν σχεδιάσει εξαιρετικά φιλόδοξα και τρομερά ακριβά πλάνα για την στροφή τους στην ηλεκτροκίνηση, μία στροφή που λίγο ή πολύ τους επιβλήθηκε και βλέπουν εδώ και λίγο καιρό ότι ο κόσμος δεν συμμερίζεται τον ενθουσιασμό τους. Ο ρυθμός με τον οποίο αυξάνεται το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων δεν είναι αυτός που περίμεναν ή ήλπιζαν οι εταιρίες ενώ ακόμα και τώρα, αυτά τα μοντέλα δεν απευθύνονται στο ευρύτερο δυνατό κοινό καθώς είτε είναι ακριβότερα απ’ όσο θα ήθελε ο κόσμος, είτε  δεν καλύπτουν όλες τις ανάγκες του όπως θα έκανε ένα θερμικό ή έστω εξηλεκτρισμένο. Είναι αναγκασμένες λοιπόν να προσαρμόσουν τα σχέδια τους ώστε να ισορροπήσουν ανάμεσα στις επιταγές της αγοράς, τις επιθυμίες των επενδυτών/μετόχων και τις προσταγές των κυβερνήσεων σε ολόκληρο τον κόσμο.

Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν, η Ford που πριν από μερικές εβδομάδες μόλις είχε δηλώσει μέσω του Chief Operating Officer του “Model E” τμήματος της, Marin Gjaja, ότι ο στόχος που αφορά στην στροφή στην ηλεκτροκίνηση ήταν εν τέλει υπερβολικά φιλόδοξος, προχώρησε σε μία προσαρμογή στα πλάνα της. Ανάμεσα στα highlights αυτής της προσαρμογής είναι η ακύρωση του 7-θέσιου, ηλεκτρικού crossover και η καθυστέρηση της επόμενης γενιάς του μεγάλου pickup της κατά 18 μήνες καθώς η Ford θα εστιάσει για άγνωστο χρονικό διάστημα στην εξέλιξη μίας οικογένειας μεγάλων, οικογενειακών υβριδικών μοντέλων για τα οποία ωστόσο δεν ανάφερε ούτε πότε θα κυκλοφορήσουν στην αγορά, ούτε σε ποιες αγορές θα είναι διαθέσιμα. Το πρόβλημα με το 7-θέσιο ηλεκτρικό και ο βασικός λόγος για τον οποίο ακυρώθηκε ήταν ότι δεν θα ήταν κερδοφόρο τους πρώτους 12 μήνες της κυκλοφορίας και αυτό είναι κάτι που προφανώς δεν μπορεί να ανεχθεί ή να αντέξει η αμερικανική μάρκα. Από την άλλη, η νέα γενιά του μεγάλου, αμιγώς ηλεκτρικού pickup της Ford αναμένεται πλέον προς τα τέλη του 2027 με τον επιπλέον χρόνο να αφιερώνεται στην χρήση τεχνολογίας μπαταριών χαμηλότερου κόστους και στην εκμετάλλευση άλλων καινοτομιών που σχετίζονται με το κόστος όσο η αγορά συνεχίζει να ωριμάζει.

Έχουμε μία καλή γκάμα σήμερα, καλύτερη από το μεγαλύτερο μέρος του ανταγωνισμού. […] Πιστεύω ότι θα είμαστε εξαιρετικά ανταγωνιστικό στον χώρο της ηλεκτροκίνησης και μπορούμε να είμαστε ηγέτες στις μεταβάσεις της βιομηχανίας

Δήλωσε ο Chief Financial Officer της εταιρίας, John Lawler. Εν τω μεταξύ, στην δική μας μικρή γωνιά του κόσμου, περιμένουμε αργότερα μέσα στη χρονιά την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Ford Puma (βλ. Gen-E όπως ανακοίνωσε ότι θα λέγεται) ενώ λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας περιμένουμε νέα entry-level μοντέλα – τους πνευματικούς διαδόχους των Fiesta και Focus θα μπορούσε να πει κάποιος, άσχετα αν είναι στην ίδια μορφή ή μεταμορφωθούν σε SUV/crossover. Με λίγα λόγια, η Ford δεν υποχωρεί από πουθενά. Απλά εστιάζει ή αν θέλουμε να είμαστε πιο ακριβείς, μοιράζει τις δυνάμεις της με διαφορετικό τρόπο. Η ουσία δεν αλλάζει. Όπως όλες οι εταιρίες έτσι και η Ford δημιουργεί αυτοκίνητα για τον κόσμο και λίγο ή πολύ, ο κόσμος είναι αυτός που καθορίζει την στρατηγική της οπότε αν χρειαστεί, αυτή μπορεί να αλλάξει όπως συμβαίνει τώρα.

Prev Post Από την Audi ο νέος επικεφαλής σχεδιασμού της Polestar
Next Post Το Dongfeng Nammi Box ξεκινά την εμπορική του πορεία στην Ευρώπη!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook