Η Ferrari επιστρέφει στην κορυφαία κατηγορία των αγώνων αντοχής, καθώς από την GT3 κατηγορία ή όπως αλλιώς λεγόταν στο παρελθόν δεν αποχώρησε ποτέ, έπειτα από περισσότερα από 50 χρόνια με το αγωνιστικό που βλέπεις: την ολοκαίνουρια 499P. Ένα αγωνιστικό που χρησιμοποιεί το νέο, bespoke πλαίσιο που έχει εξελίξει ειδικά για την περίσταση η Ferrari, αφού η 499P θα συμμετέχει στην LMH κατηγορία και όχι στην LMDh όπου οι ομάδες θα πρέπει να επιλέξουν ανάμεσα από 4 κατασκευαστές chassis αλλά και ένα κινητήριο σύνολο που εξελίχθηκε χρησιμοποιώντας την τεχνολογία και την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει η ιταλική εταιρία μέσα από την Formula 1. Με λίγα λόγια, η 499P είναι μία πραγματική Ferrari 100% γιατί απλούστατα, έτσι λειτουργεί η Ferrari ως κατασκευαστής και η αγορά ενός τόσο μεγάλου μέρους από κάποιον άλλο δεν συμφωνεί με την φιλοσοφία της.

Το κινητήριο σύνολο βασίζεται στον twin-turbo V6 που χρησιμοποιεί και η 296 GT3 αλλά για την ενσωμάτωση του στην 499P, ο 3-λιτρος βενζινοκινητήρας με την περιεχόμενη γωνία των 120ο εξελίχθηκε περαιτέρω ώστε να μπορεί να εκτελέσει τα καθήκοντα του ως δομικό μέρος του πλαισίου και συνεργάζεται με ένα σειριακό κιβώτιο 7 σχέσεων για να στείλει την δύναμη στους τροχούς του πίσω άξονα. Κατά τα άλλα, χρησιμοποιείται μία μπαταρία 900V που τροφοδοτεί με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα των 200 kW που κινεί τους τροχούς του εμπρός άξονα ενώ εξελίχθηκε και ένα σύστημα πέδησης brake-by-wire που επιτρέπει την ανάκτηση της ενέργειας κατά την πέδηση. Επειδή όμως οι ίδιοι “Balance of Performance” κανονισμοί ισχύουν και στην LMH κατηγορία, το κινητήριο σύνολο της 499P περιορίζεται στους 680 ίππους.

Εμφανισιακά, το πρωτότυπο της Ferrari παρουσιάζεται εξαιρετικά συγκρατημένο με ένα σχετικά λιτό εμπρός μέρος και μία γιγαντιαία αεροτομή πίσω. Οι κίτρινες λεπτομέρειες στην livery δημιουργούν μία νοητή σύνδεση με το πλούσιο παρελθόν της ιταλικής εταιρίας, όπως και το όνομα του πρωτότυπου που χρησιμοποιεί τους αριθμούς ως αναφορά στον κυλινδρισμό του κινητήρα και το “P” που σημαίνει πρωτότυπο – μία ηχώ του τελευταίου πρωτότυπου αντοχής της Ferrari, της θρυλικής 312P του 1973. Κλείνοντας, να σημειώσουμε ότι η ομάδα έχει ήδη συγκεντρώσει 12.000 χιλιόμετρα δοκιμών με τα δύο πρωτότυπα που έχει κατασκευάσει και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η 499P θα ομολογκαριστεί πλήρως μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Το αγωνιστικό ντεμπούτο της είναι προγραμματισμένο για τον αγώνα των 1.000 μιλίων στην πίστα του Sebring τον Μάρτιο του 2023 αλλά κακά τα ψέματα, όλοι περιμένουν την τιτανομαχία στις 24 ώρες του Le Mans το καλοκαίρι του ίδιου έτους με τις Ferrari, Toyota, Peugeot, Porsche, Cadillac και Glickenhaus να διεκδικούν τη νίκη – μία δεύτερη χρυσή εποχή στους αγώνες αντοχής.