Η Ευρώπη ερευνά το εργοστάσιο της BYD στην Ουγγαρία

Η Ευρώπη ερευνά το εργοστάσιο της BYD στην Ουγγαρία

Η Ευρώπη δεν φαίνεται διατεθειμένη να ρίξει τους τόνους στην άτυπη διαμάχη με την Κίνα αναφορικά με τις κρατικές επιδοτήσεις των κινέζικων εταιριών και αφού προχώρησε στην επιβολή επιπλέον δασμών στα κινέζικα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ως απόρροια μίας ενδελεχούς έρευνας πάνω στο θέμα, τώρα στρέφεται και στις επενδύσεις των κινέζικων εταιριών σε ευρωπαϊκό έδαφος. Σύμφωνα με πληροφορίες έγκυρου μέσου, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ανοίξει μία ερευνά σχετικά με το ενδεχόμενο επιδότησης της BYD για την κατασκευή του εργοστασίου στην Ουγγαρία – μίας επιδότησης που αν τελικά αποδειχθεί αποτελεί παραβίαση των κανόνων υγιούς ανταγωνισμού και δεν αποκλείεται να οδηγήσει σε ποινές εις βάρος της εταιρίας.

Οι ποινές ενδεχομένως να περιλαμβάνουν την υποχρέωση της BYD να πουλήσει κάποια από τα περιουσιακά της στοιχεία, την μείωση της παραγωγής του εργοστασίου, την επιστροφή της επιδότησης ή/και την επιβολή κάποιου προστίμου για μη-συμμόρφωση με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οφείλουμε ωστόσο να σημειώσουμε ότι η έρευνα βρίσκεται ακόμα σε προκαταρκτικό στάδιο και ακόμα δεν έχει αποδειχθεί τίποτα, ούτε έχει υπάρξει κάποια επίσημη ανακοίνωση από τα αρμόδια όργανα της Ευρώπης. Αυτό δεν σταμάτησε τον Υπουργό Ευρώπης της Ουγγαρίας, Janos Boka, από το να ανάγει την έρευνα της Ε.Ε. στην BYD σε πολιτικό ζήτημα ακολουθώντας την γραμμή αντιπαράθεσης που έχει η κυβέρνηση του Viktor Orban με την Ευρώπη.

Δεν προκαλεί έκπληξη και είναι γενικώς γνωστό ότι οποιαδήποτε επένδυση λαμβάνει χώρα στην Ουγγαρία μπαίνει στο ραντάρ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πολύ γρήγορα και η Επιτροπή ακολουθεί με διπλάσια προσοχή κάθε κρατική επιδότηση λαμβάνει χώρα στην Ουγγαρία.

Δήλωσε χαρακτηριστικά ο Boka. Οι επικριτές της πολιτικής προστατευτισμού που εφαρμόζει τον τελευταίο καιρό η Ευρώπη κυρίως όσον αφορά στην Κίνα και ειδικότερα, στην βιομηχανία αυτοκινήτου αναφέρουν ότι τα κριτήρια βάσει των οποίων οι κρατικές επιδοτήσεις είναι δίκαιες ή άδικες σε επίπεδο ανταγωνισμού είναι ασαφή στην καλύτερη των περιπτώσεων και ότι η έρευνα που έχει ξεκινήσει η Ευρώπη για το εργοστάσιο που κατασκευάζει η BYD στην Ουγγαρία, μία έρευνα που προεξοφλούν ότι σίγουρα θα βρει κάτι υπαινισσόμενοι ότι δεν είναι ούτε αντικειμενική, ούτε αμερόληπτη, είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένων lobby που στοχεύουν ευθέως στην Ουγγαρία και προσπαθούν να προστατεύσουν την ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτου από την δική της ανεπάρκεια. Γενικά, τόσο η ουγγρική κυβέρνηση όσο και ο τύπος της χώρας ασκούν βάναυση και πολλές φορές όχι εντελώς αβάσιμη κριτική στην Ευρώπη και την κύρια εκφραστή και διαμορφωτή των πολιτικών της, την Ursula von der Leyen αλλά η ουσία παραμένει ότι η Ευρώπη θα πρέπει να αποφασίσει πολύ γρήγορα πώς σκοπεύει να κινηθεί επί του θέματος, πριν διχαστεί οριστικά από ημίμετρα και σπασμωδικές ενέργειες.

Prev Post Η Citroen θέλει να είναι “τολμηρή και shocking”!
Next Post Αλλάζει τόσο σύντομα το MG4;
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook