Ως κεραυνός εν αιθρία έπεσε η ανακοίνωση της Honda ότι το Civic Type R δεν θα αποτελεί πλέον μέρος της γκάμας της στην Ευρώπη με την αιτιολογία ότι “η βιομηχανία αλλάζει και η γκάμα μας πρέπει να εξελίσσεται μαζί της σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία”. Δεδομένου ότι η Honda δεν επεκτείνεται περαιτέρω όσον αφορά στους λόγους που οδήγησαν στην κατάργηση του Civic Type R αλλά αναφέρει την ευρωπαϊκή νομοθεσία, το μόνο που μπορούμε να υποθέσουμε είναι ότι ο… ένοχος είναι ο General Safety Regulation 2 (GSR2) που απαιτεί από τον κατασκευαστή να εξοπλίζει το εκάστοτε μοντέλο με συστήματα όπως αυτό της παρακολούθησης της κατάστασης του οδηγού, της προειδοποίησης υπέρβασης του ορίου ταχύτητας κλπ.
Ο κανονισμός αυτός περιλαμβάνει πρόβλεψη για μοντέλα τα οποία δεν συμμορφώνονται με τις επιταγές του αλλά ο ετήσιος όγκος πωλήσεων τους δεν υπερβαίνει τα 1.500 αυτοκίνητα ώστε να πάρουν παράταση ζωής μέχρι τον Ιούλιο του 2026, ημερομηνία που συμπίπτει με την προθεσμία που ανακοίνωσε η Honda αναφορικά με την διαθεσιμότητα του Civic Type R. Ουδέν κακό αμιγές καλού όμως. Ο επερχόμενος “θάνατος” του Honda Civic Type R θα χαρίσει στην ιαπωνική μάρκα ένα επιπλέον περιθώριο μπροστά στον υπολογισμό των ρύπων του στόλου των νέων αυτοκινήτων της στην Ευρώπη καθώς το Type R εκπέμπει 189 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρo έναντι των 114 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο του απλού Civic ενώ κερδισμένοι βγαίνουμε και εμείς καθώς η Honda ανακοίνωσε ότι το κύκνειο άσμα του κορυφαίου Civic θα πάρει τη μορφή της “Ultimate Edition”.
Όπως καταλαβαίνεις, είναι το μοντέλο που βλέπεις στις φωτογραφίες, στο εντυπωσιακό Championship White χρώμα, με τα χαρακτηριστικά γραφικά στο καπό και τα πλαϊνά του αμαξώματος και κάποια… καλούδια που μπορεί να μην αναβαθμίζουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου αλλά σίγουρα αναβαθμίζουν το στοιχείο του… exclusivity. Καταρχάς, δεν γίνεται να μην αναφέρουμε την μεγάλη, σταθερή αεροτομή που κατασκευάζεται από ανθρακονήματα και κοσμεί το πίσω μέρος. Από το ίδιο εξωτικό υλικό κατασκευάζονται και τα διακοσμητικά στα μαρσπιέ και την κεντρική κονσόλα ενώ τα κατακόκκινα πατάκια με το μεταλλικό σήμα χαρίζουν την απαραίτητη αντίθεση. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η Honda κάνει δώρο στους 40 τυχερούς που θα προλάβουν να αποκτήσουν το Civic Type R Ultimate Edition ένα gift box που περιλαμβάνει ένα ανθρακονημάτινο μπρελόκ, ένα αριθμημένο σήμα και ένα “επίσημο” κάλυμμα για το αυτοκίνητο.
Μηχανικά δεν έχει αλλάξει απολύτως τίποτα και αυτό σημαίνει ότι κάτω από το καπό παραμένει ο ίδιος δίλιτρος VTEC που είναι ικανός για 329 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και 420 Nm ροπής ήδη από τις 2.200 σ.α.λ. και μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. Χάρη στο ακριβές κιβώτιο ταχυτήτων και την πρόσφυση που παρέχει το στήσιμο του Civic Type R, τα πρώτα 100 km/h έρχονται από στάση σε μόλις 5.4 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα του αγγίζει τα 275 km/h! Το μόνο που δεν γνωρίζουμε λοιπόν είναι πόσο θα κοστίζει το προνόμιο της ιδιοκτησίας ενός εκ των 40 Honda Civic Type R Ultimate Edition που θα κατασκευαστούν. 30 στην πραγματικότητα καθώς τα 10 πρόκειται να καταλήξουν στην Αγγλία…