Η Ε.Ε. επιδοτεί την… αποσινοποίηση της τεχνολογίας!

Η Ε.Ε. επιδοτεί την… αποσινοποίηση της τεχνολογίας!

Το κάλεσμα για προτάσεις που ονομάζεται “IF24” είναι ένα από τα πρώτα μέτρα που ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήδη από την πρώτη εβδομάδα της νέας θητείας της. Το πακέτο είναι μέρος ενός μεγαλύτερου, ύψους 4.6 δισεκατομμυρίων ευρώ που σκοπό έχει την ενίσχυση των “net-zero” τεχνολογιών, την παραγωγή μπαταριών για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το ανανεώσιμο υδρογόνο. Το 25% του συνολικού κεφαλαίου, περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ αφορά την ενίσχυση του τομέα της παραγωγής μπαταριών ωστόσο σε αυτό το φιλόδοξο σχέδιο υπάρχει ένας αστερίσκος. Ναι μεν οι ενδιαφερόμενες εταιρίες θα μπορούν να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους μέχρι τις 24 Απριλίου του 2025 αλλά τα κριτήρια βάσει των οποίων θα γίνει η τελική επιλογή και θα ληφθεί η απόφαση για το ύψος της εκάστοτε ενίσχυσης έχουν αλλάξει σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια.

Οι αιτήσεις θα αξιολογηθούν σε επίπεδο προοπτικής μείωσης των εκπομπών ρύπων, στον βαθμό στον οποίο καινοτομούν, στην ωριμότητα του project, την επαναληψιμότητα του και το πόσο αποδοτικό είναι σε σχέση με τα κεφάλαια που απαιτούνται για την υλοποίηση ή λειτουργία του. Μία επιπλέον παράμετρος που θα εξετάζεται σχετίζεται με το αν και κατά πόσον ο αιτών χρησιμοποιεί μέρη και εξαρτήματα που προέρχονται από την Κίνα. Η προσπάθεια της Ευρώπης να κλείσει την ψαλίδα με την πρωτοπόρο στον συγκεκριμένο τομέα, Κίνα είναι συνειδητή και ιδιαίτερα έντονη αλλά το ίδιο ισχύει και για την προσπάθεια… αποσινοποίησης της τεχνολογίας, οπότε δεν θα πρέπει να εκπλαγούν κάποιοι αν αρχίσουν να απορρίπτονται αιτήσεις από εταιρίες με υψηλό βαθμό εξάρτησης από την Κίνα. Παράλληλα, η Επιτροπή σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων υποστηρίζουν ένα επιπλέον πρόγραμμα που περιλαμβάνει κονδύλια της τάξης των 200 εκατομμυρίων ευρώ για την ανάπτυξη καινοτόμων projects ενώ για πρώτη φορά, είναι ανοιχτή η πόρτα και για τα κράτη-μέλη που μπορούν να υποστηρίξουν έμπρακτα το Innovation Fund με εθνικά προγράμματα και να χρησιμοποιήσουν το δικό του πρόγραμμα αξιολόγησης για να επιταχύνουν τις διαδικασίες ελέγχου των αιτήσεων.

Τέλος, δεν θα πρέπει να υποτιμήσουμε το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή λανσάρει και ένα πρόγραμμα με στόχο την ενίσχυση, ανάπτυξη και επιτάχυνση της βιώσιμης παραγωγής υδρογόνου. Αυτό έχει προϋπολογισμό 1.2 δισεκατομμυρίων από ευρωπαϊκά κεφάλαια και άλλα 700+ εκατομμύρια ευρώ από τρία κράτη-μέλη. Όπως και πριν, το Innovation Fund θα λειτουργήσει ως πηγή της ενίσχυσης και όπως και πριν, δίνεται έμφαση στην κινέζικη… επιρροή καθώς αναφέρεται ρητά ότι η χρήση ηλεκτρολυτικών συστάδων από την Κίνα δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 25% της συνολικής χωρητικότητας! Στόχος αυτού του προγράμματος είναι η υποστήριξη projects για την παραγωγή υδρογόνου από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ανεξαρτήτως του τομέα στον οποίο χρησιμοποιείται ενώ κλείνοντας, αξίζει να αναφέρουμε ότι ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην μεταφορά τεχνογνωσίας καθώς μία εκ των προϋποθέσεων είναι η κατοχύρωση των νέων ευρεσιτεχνιών που θα προκύψουν από τα επιδοτούμενα projects σε κάποιο από τα κράτη-μέλη!

Η επένδυση στην τεχνολογία μπαταριών δεν είναι μονάχα μία ευκαιρία. Είναι μία αναγκαιότητα για την εξασφάλιση ενός βιώσιμου μέλλοντος για την Ευρώπη. Με την υποστήριξη της καινοτομίας στον τομέα στρώνουμε τον δρόμο για μία ισχυρή, πράσινη οικονομία που ευδοκιμεί με καθαρή ενέργεια και ευνοεί την δημιουργία θέσεων εργασίας.

Δήλωσε χαρακτηριστικά ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, Thomas Ostros.

Prev Post Η Skoda κατασκεύασε 1 εκατομμύριο μπαταρίες στην Τσεχία
Next Post Μέχρι και ο Πάπας ασπάζεται την ηλεκτροκίνηση!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook