Η DS Automobiles χαράζει τον δικό της δρόμο, ανεξάρτητα από την Citroen ή οποιαδήποτε άλλη μάρκα του ομίλου στον οποίο ανήκει (PSA Group παλαιότερα, Stellantis τώρα) τα τελευταία 10 χρόνια αλλά θα μπορούσαμε να πούμε ότι δεν έχει καταφέρει να καταξιωθεί ή να σημειώσει κάποια μεγάλη επιτυχία. Το πρώτο εξάμηνο του 2024, διανύοντας τον 10ο χρόνο της στην αγορά ως αυτόνομη μάρκα, η DS δεν κατάφερε να πουλήσει περισσότερα από 20.706 αυτοκίνητα σε ολόκληρη την Ευρώπη, αριθμός που αναπαριστά πτώση της τάξης του 20.8% σε σύγκριση με το ίδιο χρονικό διάστημα του προηγούμενου έτους οπότε μπορούμε να πούμε ότι έφτασε η ώρα για μία αλλαγή. Χρειάζεται μία νέα κατεύθυνση και μία διαφορετική στρατηγική γιατί από κάποιο σημείο και μετά, δεν έχει νόημα να συνεχίζεις να προσπαθείς να κερδίσεις τον ανταγωνισμό κάνοντας το ίδιο πράγμα.
Για την DS Automobiles, αυτή η αλλαγή στην κατεύθυνση θα είναι όπως όλα δείχνουν, μία επιστροφή στις ρίζες της. Μία άντληση έμπνευσης από την ένδοξη ιστορία και μία στροφή στα ρετρο-μοντέρνα design. Η SM Tribute που πραγματοποίησε το ντεμπούτο της πριν από μερικές ημέρες είναι ένα λαμπρό παράδειγμα αυτής της φιλοσοφίας που δεν συνοψίζεται με την ερώτηση “πώς θα ήταν το x μοντέλο αν σχεδιαζόταν σήμερα;” αλλά με την ερώτηση “πώς θα ήταν το x μοντέλο αν παραγόταν διαρκώς μέχρι σήμερα;”. Λεπτή η διαφορά αλλά υπαρκτή και ουσιαστική. Σύμφωνα με τον επικεφαλής σχεδιασμού της DS, Thierry Metroz, η οδηγίες που έχει δοθεί στην ομάδα από τον επικεφαλής της φίρμας, Olivier Francois, είναι “να δημιουργήσει έναν ισχυρότερο δεσμό με την ιστορία”. Στο κάτω-κάτω η ιστορία είναι αυτή που διαχωρίζει μάρκες όπως η DS από το νέο κύμα κινέζικων αυτοκινήτων που κατά τον Metroz, δεν έχουν απολύτως καμία συναισθηματική σύνδεση.
Ένα από τα μοντέλα που έχουν γράψει με χρυσά γράμματα το όνομα τους στο παρελθόν της μάρκας είναι φυσικά η αυθεντική DS – δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η μάρκα πήρε το όνομα της από το εμβληματικό μοντέλο. Είδαμε τι μπορεί να κάνει η DS Automobiles με την SM. Φαντάσου λοιπόν μία αναβίωση της DS. Ο Metroz δήλωσε ότι η ομάδα του δουλεύει πάνω σε αυτό το θέμα εδώ και πολλούς μήνες και πιστεύει ότι έχει μία λύση που μπορεί να εφαρμοστεί όχι μόνο σε ένα μεμονωμένο μοντέλο αλλά σε μία ολόκληρη οικογένεια. Θεωρητικά λοιπόν, σύμφωνα με τα λεγόμενα του αρχισχεδιαστή της DS, δεν αποκλείεται σχετικά σύντομα να έχουμε μία εντελώς νέα, πιθανώς ρετρό σχεδιαστική ταυτότητα για την εταιρία ή αν μη τι άλλου, ένα στιλ το οποίο μπορεί να εφαρμοστεί σε περισσότερα από ένα μοντέλα. Η ιστορική DS πραγματοποίησε το ντεμπούτο της το 1955 που σημαίνει ότι το 2025 γιορτάζει τα 70 χρόνια της… Λες;