Εδώ και αρκετό καιρό οι εταιρίες έχουν πάρει την απόφαση να αποσυρθούν από την μικρότερη κατηγορία στην αγορά. Για την ακρίβεια, δεν είναι λίγες αυτές που αποφάσισαν να μην έχουν παρουσία στο B-segment, πόσο μάλλον στο A-segment. Τα συρρικνωμένα περιθώρια κέρδους, οι μικροί όγκοι πωλήσεων και η ανάγκη για συμμόρφωση με τους κανονισμούς εκπομπών ρύπων οδήγησαν στον αφανισμό της κατηγορίας αλλά η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης ίσως να της δώσει το φιλί της ζωής. Όχι για την περίπτωση της Citroen όμως, που μέσω του επικεφαλής της, Thierry Koskas, αρνείται κατηγορηματικά το λανσάρισμα ενός νέου C1 και εξηγεί τους λόγους που την οδήγησαν σε αυτή την απόφαση.
“Το A-segment είναι πάρα, πάρα πολύ μικρό στην Ευρώπη – ίσως επειδή δεν υπάρχουν πολλές προτάσεις. Είναι μία πάρα πολύ μικρή κατηγορία. Γιατί; Επειδή σε τελική ανάλυση η διαφορά της τιμής ανάμεσα σε μοντέλα του A και του B-segment δεν είναι πολύ μεγάλη. Με ένα μοντέλο του B-segment έχεις το πλεονέκτημα ενός πολύ πιο ευέλικτου αυτοκινήτου, με μεγαλύτερο χώρο αποσκευών και θέσεις για 5 ανθρώπους. Τα οφέλη που αποκομίζεις από €1.000 επιπλέον είναι πολλά.“
Με λίγα λόγια, ο Koskas δηλώνει ότι το νέο Citroen e-C3 των €23.300 αρχικά, ή των €19.990 με την μικρότερη αυτονομία το 2025, θα είναι το entry-level μοντέλο της εταιρίας και ακριβώς εξαιτίας της προσιτής τιμής του, η ύπαρξη ενός επιπλέον μοντέλου κάτω από αυτό δεν έχει ιδιαίτερο νόημα. Ακούγεται ολοένα και πιο δυνατά η φήμη για την προσθήκη μίας θερμικής έκδοσης του νέου C3, πιθανώς με ακόμα χαμηλότερη τιμή ώστε να καλύψει το κενό που υπάρχει ανάμεσα σε αυτό και το Ami αλλά ακόμα δεν γνωρίζουμε περισσότερα γι’ αυτήν – κατά βάση, πότε θα λανσαριστεί και σε ποιες αγορές. Το μόνο σίγουρο είναι ότι για το μέλλον η Citroen θα βασιστεί σε 4 πυλώνες: Άνεση, απλότητα, βιωσιμότητα και τόλμη. Το κλειδί είναι η επίτευξη μίας μορφής βιώσιμης κινητικότητας η οποία θα είναι προσιτή σε όλους με μοντέλα-πρωταγωνιστές σε δημοφιλείς κατηγορίες. Μοντέλα τα οποία θα καλύπτουν τις ανάγκες των καταναλωτών, θα προσφέρουν καλό value-for-money και θα είναι ελκυστικά. Εφόσον πετύχει αυτά, η Citroen δεν θα έχει απολύτως κανένα πρόβλημα στο μέλλον.