Η CATL ανεβάζει τον πήχη με μπαταρία 1.500 χλμ!

Η CATL ανεβάζει τον πήχη με μπαταρία 1.500 χλμ!

Η CATL είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες παροχής λύσεων αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας στον κόσμο με ποσοστό που αγγίζει το 40% σε παγκόσμιο επίπεδο και δεδομένου ότι ο συγκεκριμένος τομέας είναι νευραλγικής σημασίας για την εξέλιξη της τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης, είναι μία από τις εταιρίες που ωθούν ολοένα και ψηλότερα τον πήχη παρουσιάζοντας διαρκώς νέες τεχνολογίες ή βελτιώνοντας τις υπάρχουσες. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η CATL ήταν αυτή που πριν από έναν χρόνο ακριβώς παρουσίασε μία μπαταρία με ενεργειακή πυκνότητα που άγγιζε τις 500 Wh ανά κιλό που σημαίνει πρακτικά ότι μία μπαταρία χωρητικότητας 100 kWh ζυγίζει περίπου 200 κιλά ή αν προτιμάς, περίπου το 1/3 σε σύγκριση με μία αντίστοιχη “συμβατική”. Στην φετινή Tech Day της η κινέζικη εταιρία ανεβάζει ακόμα περισσότερο τον πήχη ανακοινώνοντας όχι μία, ούτε δύο αλλά τρεις σημαντικές εξελίξεις!

Η πρώτη αφορά την καινοτόμα “Freevoy Dual Power Battery” που ξεχωρίζει χάρη στην αρχιτεκτονική διπλού πυρήνα η οποία της επιτρέπει να προσφέρει εξωπραγματικές αυτονομίες που υπό περιπτώσεις μπορούν να ξεπερνούν τα 1.500 χιλιόμετρα! Η τεχνολογία αυτή χωρίζει την μπαταρία σε δύο ανεξάρτητες ενεργειακές ζώνες – την βασική και μία που επεκτείνει την εμβέλεια, με την κάθε μία να χρησιμοποιεί διαφορετικά υλικά για την κατασκευή των κυψελών και κατά συνέπεια, να εκμεταλλεύεται τα διαφορετικά πλεονεκτήματα που προσφέρουν αυτά. Φυσικά η CATL δεν έχει κάνει απολύτως καμία υποχώρηση στον τομέα της ασφάλειας, με την Freevoy Dual Power Battery να διαθέτει ασφάλεια υψηλής και χαμηλής τάσης, δομική και θερμική προστασία και “διζωνικά” συστήματα διαχείρισης θερμικών φορτίων που εξασφαλίζουν όχι μόνο την μέγιστη δυνατή ασφάλεια αλλά και την μακροζωία της μπαταρίας. Παράλληλα, η CATL εξέλιξε μία τεχνολογία “αυτοαναγεννητικού” αρνητικού ηλεκτροδίου στην ζώνη επέκτασης εμβέλειας που καταργεί την ανάγκη μίας παραδοσιακής ανόδου από γραφίτη και επιτρέπει σημαντικά υψηλότερες ενεργειακές πυκνότητες στο ίδιο πακέτο και σύμφωνα με την ίδια την εταιρία “αναπαριστά μία θεμελιώδη αλλαγή στον τρόπο προσέγγισης των περιορισμών στην εμβέλεια των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων”!

Η δεύτερη τεράστια εξέλιξη έχει να κάνει με την δεύτερη γενιά της Shenxing Superfast Charging Battery που ανεβάζει τον πήχη αναφορικά με την ταχύτητα φόρτισης. Σύμφωνα με την CATL η μπαταρία είναι ικανή να προσφέρει ταχύτητα φόρτισης 12C που σημαίνει ότι η μέγιστη ισχύς φόρτισης αγγίζει τα 1.3 MW που με την σειρά του σημαίνει ότι η μπαταρία που ούτως ή άλλως προσφέρει αυτονομία 800 χιλιομέτρων, αναπληρώνει έως 2.5 χιλιόμετρα εμβέλειας ανά δευτερόλεπτο φόρτισης. Με πιο απλά λόγια, 5 λεπτά φόρτισης στον κατάλληλο ταχυφορτιστή ισοδυναμούν με 520 χιλιόμετρα αυτονομίας και αυτά είναι νούμερα που συγκρίνονται ακόμα και με έναν τυπικό ανεφοδιασμό με βενζίνη ή πετρέλαιο για ένα θερμικό αυτοκίνητο, αρκεί να βρεθεί (και να λειτουργεί) ο πανίσχυρος φορτιστής! Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι η νέα μπαταρία της CATL διατηρεί τα οριακά απίστευτα χαρακτηριστικά της ακόμα και σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες: σε θερμοκρασία -10 βαθμών Κελσίου μπορεί ακόμα να φορτίσει από το 10, στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας της σε μόλις 15 λεπτά ενώ ακόμα και αν το φορτίο της κοντεύει να εξαντληθεί πλήρως, η μπαταρία μπορεί να προσφέρει έως 1.113,4 ίππους!

Τέλος, η CATL ανακοίνωσε ότι η πρώτη μπαταρία ιόντων νατρίου της είναι έτοιμη να περάσει σε μαζική παραγωγή τον ερχόμενο Δεκέμβριο και πως αυτή είναι συμβατή τόσο σε αμιγώς ηλεκτρικές όσο και σε υβριδικές εφαρμογές. Η μπαταρία ιόντων νατρίου επιτυγχάνει την υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη μπαταρία στην αγορά (175 Wh ανά κιλό) με αποτέλεσμα να χαρίζει αυτονομία μηδενικών εκπομπών ρύπων της τάξης των 200 χιλιομέτρων στα υβριδικά και 500 χιλιομέτρων στα αμιγώς ηλεκτρικά ενώ υποστηρίζει υπερταχεία φόρτιση 5C και προσφέρει έναν εντυπωσιακό κύκλο ζωής που φτάνει τις 10.000 φορτίσεις! Ακόμα πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι η τεχνολογία ιόντων νατρίου είναι δραστικά πιο ασφαλής από αυτήν των παραδοσιακών μπαταριών λιθίου και η CATL το αποδεικνύει υποβάλλοντας τη νέα μπαταρία της σε κάθε είδους οδυνηρή διαδικασία (τρύπημα με βελόνα, πρόκληση καταστροφικής ζημιάς με τρυπάνι, συμπίεση από διάφορες και πολλαπλές πλευρές, κόψιμο με πριόνι κ.ά.) χωρίς φωτιά ή έκρηξη ενώ ένα επιπλέον πλεονέκτημα σε σύγκριση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι οι επιδόσεις της σε χαμηλές θερμοκρασίες. Ακόμα και σε συνθήκες πολικού ψύχους -30 βαθμών Κελσίου, η μπαταρία φορτίζει από το 30, στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας της σε 30 λεπτά και διατηρεί το 93% της χρήσιμης χωρητικότητας της.

Prev Post Η BMW παραμένει πιστή στους αγώνες κάθε επιπέδου!
Next Post Smart #1 & #3 – Mε smart bonus και όφελος από 5.000 Ευρώ!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook