Ο κόσμος της κινέζικης βιομηχανίας αυτοκινήτου είναι δαιδαλώδης, δυσνόητος και πολλές φορές, τρομακτικός. Οι περισσότερες εταιρίες λανσάρονται για πρώτη φορά στην Ευρώπη και ο μέσος καταναλωτής δεν μπορεί να γνωρίζει ποια είναι θυγατρική, ποια είναι η μητρική, ποια θα έχει μέλλον στην αγορά και ποια όχι. Για να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς, ακόμα και εμείς που παρακολουθούμε την αγορά μερικές φορές χανόμαστε στα πολυάριθμα ονόματα που ακούγονται από την μακρινή Κίνα. Η BYD όμως έχει καταφέρει ήδη να χτίσει το όνομα της και μία σοβαρή βάση πελατών. Θεωρείται, δικαίως αν με ρωτάς, μία από τις κορυφαίες κινέζικες εταιρίες και τα μοντέλα της είναι ήδη διαθέσιμα και στην ελληνική αγορά. Αν η BYD θεωρείται mainstream λοιπόν, η Denza που πραγματοποιεί το ντεμπούτο της στην Ευρώπη, είναι premium!
Να σου το θέσω πιο απλά. Αν η BYD είναι το ανάλογο της Volkswagen, η Denza είναι Audi. Η διαφορά είναι ότι η Denza που ξεκίνησε ως κοινοπραξία της BYD με την Mercedes-Benz και ανήκει πλέον εξ ολοκλήρου στην κινέζικη εταιρία, είναι πιο νέα και λιγότερο γνωστή. Αρκεί να αναφέρουμε ότι η BYD πούλησε πέρυσι περισσότερα από 4.2 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως, με το 90% των πωλήσεων της να προέρχεται από την Κίνα και η Denza αναπαριστά ένα ποσοστό της τάξης του 3% επί του συνόλου. Η πορεία της είναι όμως σταθερά ανοδική και σύμφωνα με τον ειδικό σύμβουλο της BYD στην Ευρώπη, Alfredo Altavilla, ο ρόλος της Denza είναι να λειτουργεί ως τεχνολογικός πιονέρος για τον όμιλο. Η τελευταία λέξη της τεχνολογίας θα ενσωματώνεται πρώτα στα μοντέλα της Denza πριν… εκδημοκρατιστεί με τα αυτοκίνητα της BYD.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε στη διάθεση μας, η εμπορική πορεία της Denza στην Ευρώπη θα ξεκινήσει προς τα τέλη της χρονιάς με την αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του Ζ9 GT των 1.000 ίππων ενώ λίγο αργότερα θα προστεθεί στην γκάμα και η υβριδική έκδοση του. Η οικογένεια της Denza θα περιλαμβάνει επίσης το D9 minivan και δύο SUV τα οποία θα λανσαριστούν στην αγορά στο προσεχές μέλλον. Δυστυχώς, δεν έχουμε περισσότερες λεπτομέρειες για το πλάνο ή τους στόχους της Denza στην Ευρώπη, ούτε γνωρίζουμε πώς θα τοποθετηθεί τιμολογιακά, αν και η λογική λέει ότι το σημείο εισόδου της μάρκας θα είναι ψηλότερα από το σημείο που “τερματίζει” η BYD. Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα μοντέλα της Denza θα κατασκευάζονται και θα εξάγονται από την Κίνα, παρά το γεγονός ότι η BYD επεκτείνει διαρκώς τις παραγωγικές δυνατότητες της στην Ευρώπη. Οι Κινέζοι ανεβάζουν τον πήχη και αυξάνουν την πίεση στους “παραδοσιακούς” κατασκευαστές…